order status en track en trace werkt niet met API

SimoneSimone Posts: 2Member

Simone de Heer

31 jul. 09:23 EDT

Hi,

de lieve mensen van FRAMA zijn bezig om voor ons een koppeling te maken voor het verzenden van de webshop bestellingen.

Bijna alles is helemaal rond, er staan nog een paar vragen open die ik niet kan beantwoorden.

Graag jullie (re)actie op het volgende:

Wat nog open staat, is dat een eventuele nieuwe status (bijvoorbeeld ‘partially shipped’) richting Lightspeed niet weggeschreven wordt?

Volgens de documentatie van Lightspeed zou dit wel moeten kunnen. Het wegschrijven van de Barcode naar een Memo veld lukt wel maar een nieuwe status naar het shipmentStatus veld niet.

Echter in het dashboard van Lightspeed zelf lukt het mij ook niet om zomaar een de status te veranderen van ‘Klaar voor verzending’ naar een andere status dus misschien is dit wel een functionele beperking die ik niet ken.

Een laatste punt dat open staat is dat het wegschrijven van de barcode in het Memo veld wel lukt maar niet in de niet in de Track&Trace code van de verzending omdat de verzending id niet herkend wordt door Lightspeed terwijl Lightspeed zelf deze code verstrekt.

Dus dit zijn twee vragen richting Lightspeed:

1- Update van zowel de shipment status als order status van de order lukt niet via de api

2- Update van de Track&Trace code van de zending lukt niet niet via de api

Hebben jullie hier een antwoord op? Zou heel fijn zijn.

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Simone

1 comment

Sign In or Register to comment.