Product categorieën aanmaken via de API

dannyvanderwaaaldannyvanderwaaal Member Posts: 3

Hoi,

Momenteel ontwikkel ik een koppeling tussen een kassasysteem en de Lightspeed webshop voor een klant. Hierbij maak ik gebruik van de Lightspeed API. Echter loop ik tegen een probleem aan met betrekking tot het aanmaken van categorieën en een product koppelen aan de juiste categorieën die dezelfde benaming bevatten. De case is als volgt;

Product X is in eerste instantie gekoppeld aan de volgende categorieën:

Jurken en Tunieken

Jurken & Tunieken / Lange Jurken

IRO

IRO / Jurken & Tunieken

Het product komt nu in de SALE terecht en hoort de volgende categorieën te hebben (zodat deze juist in de webshop worden getoond):

Bovenstaande categorieën + de volgende categorieën:

Sale

Sale / IRO

Sale / IRO / Jurken & Tunieken

Sale / IRO / Jurken & Tunieken / Lange Jurken

Echter bij het aanmaken van een category via de Lightspeed API kan je een 'parent' meegeven en dit is de naam van de categorie. Maar nu is het zo dat sommige namen van de parents dus overeenkomen in dit verhaal en ik niet de parent van de parent mee kan geven. Hierdoor worden de volgende categorieën aangemaakt:

IRO

IRO / Jurken & Tunieken

IRO / Jurken & Tunieken / Lange Jurken

IRO / Jurken & Tunieken / Lange Jurken

IRO / Jurken & Tunieken

SALE

SALE / IRO

Wat is hier een logische oplossing voor? Of is het op een of andere manier toch mogelijk om de parent van de parent mee te geven?

Ik hoop dat ik dit voldoende heb uitgelegd. Mocht dit niet het geval zijn, laat het me weten!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danny van der Waal

1 comment

• LucienVersendaalLucienVersendaal Moderator, Lightspeed Staff Posts: 351 moderator

Hi @dannyvanderwaaal,

Wanneer je de categorieën wil koppelen aan elkaar dmv de parent mee te geven doen wij dit niet door een naam op te geven. Zoals je hier kan zien https://developers.lightspeedhq.com/ecom/endpoints/category/#post-create-a-category vragen wij een ID. Hier vul je dan ook de categorie_id in van de parent.

Wanneer je dus eerst categorie Sale aanmaakt daarna IRO en vervolgens Jurken & Tunieken. Ga je de categorie Jurken en & Tunieken updaten en geef je een parent mee van categorie id van IRO. Vervolgens ga je IRO updaten en geef je de parent mee van de Sale categorie.

Ik hoop je hiermee op weg geholpen te hebben.

Sign In or Register to comment.