webshop koppelen met het voorraadsysteem van een externe leverancier

Goedemorgen,
Er moet een koppeling met een API worden gemaakt, maar ik heb dit nooit gedaan.
Is het mogelijk dat iemand mij daarbij kan helpen? Ervan uitgaande dat ik het de volgende keer op eigen houtje kan. Indien mogelijk zou ik graag telefonisch geholpen worden.
Alvast bedankt.
8 comments
curl -g https://api.webshopapp.com/nl/variants/$variantid.xml -u key:secret -X "PUT" -d variant[stockLevel]=$qty -d variant[priceIncl]=$price -d variant[ean]=$ean -d variant[priceCost]=$cost -d variant[unitPrice]=0 -d variant[oldPriceIncl]=0 -d variant[sku]="$sku" -d variant[articleCode]="$mpn"
Bedankt voor je bericht en de genomen moeite om het uit te leggen. Om heel eerlijk te zijn snap ik echt niet wat hierboven staat.
Is er een mogelijkheid dat iemand van de helpdesk contact met mij opneemt om mij hierbij te helpen?
Ik hoor graag van je.
Helaas hebben wij geen telefonische API support door complexe vraagstukken die gesteld worden.
Om een dergelijke koppeling te bouwen dien je programmeer kennis te hebben en/of kennis van REST API en hoe dat werkt.
Dit vraag stuk is voor mij nog te onduidelijk waar je precies tegen aanloopt en wat je verwacht. Voorraden synchroniseren vanaf de leverancier, is dit via een automatische koppeling of een CSV? Zou je mij een beter beeld kunnen scheppen zodat ik je een concreet antwoord kan geven?
Ik hoor graag!
Wij hebben van een leverancier een CSV en een XML bestand ontvangen. Een van deze bestanden moet verwerkt/gekoppeld worden aan ons assortiment. Om hun gegevens met de onze te koppelen zou dit via een API moeten gaan.
Ik heb van een van je collega's een API key en API secrey ontvangen. Hoogstwaarschijnlijk om een koppeling te maken tussen beide shops waardoor alles automatisch verwerkt wordt. Alleen heb ik geen idee hoe deze automatische koppeling gemaakt moet worden.
Ik hoop dat ik het goed heb kunnen uitleggen en dat jij mij hierbij verder kan helpen.
Met vriendelijke groet,
COUNTL=${COUNTL%?}
COUNTL=$(echo $COUNTL | cut -d ':' -f 2)
echo "Aantal producten in de webshop:" $COUNTL
Zoals Sven hierboven schrijft, heb je wel ICT kennis nodig en hoe deze automatische koppelingen in elkaar gezet moet worden. Niks is vooraf gemaakt en zou je de computer moeten programmeren om dit te doen. Ik had het zelf niet beter kunnen uitleggen wat de complexiteit hiervan kan zijn.
Mocht je deze kennis niet in huis hebben, zal je hiernaar opzoek moeten gaan. Wij kunnen je eventueel ook voorstellen aan een bedrijf die dit voor je kan realiseren.
Mocht je nog nooit een dergelijke koppeling gebouwd hebben, wel wilt leren, kan je online genoeg webpagina's vinden die je leren hoe je een CSV bestand kan inlezen via een programmeer taal, deze informatie kan verwerken en weer de API terug kan sturen naar een ander stuk software.
Als je ergens vast komt te zitten helpen we je graag!
Hoi Maurice,
Heb je ondertussen een koppeling?
Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n oplossing.