Nieuwe update productpagina: Niet leuk voor omnichannel ?

Op het eerste zicht leek me de nieuwe update van de productpagina leuk, maar op het tweede zicht helemaal niet.
Ik vind het erg omslachtig dat de velden niet automatisch aangepast worden. Als een product van retail komt heeft het een bepaalde titel en die bepaalt dan wat er onder SEO staat. Ik werk ik meerdere talen.
Als ik dan de titels aanpas in ecom, dan verandert SEO niet mee.
Tot vorige week kon ik copy pasten binnen een venster. Ik vond dat al erg omslachtig, want dat zou programmatorisch toch heel simpel op te lossen moeten zijn.
Nu is het echter nog erger, ik moet telkens een venster opklikken . Als je grote hoeveelheden producten moet invoeren is dit echt verschrikkelijk omslachtig.

Kan het design team aub eens werken aan een betere omnichannel ervaring en zorgen dat die SEO velden dynamisch worden overgenomen en wijzigingen gewoon overgenomen worden. Default zou de korte omschrijving en de metaomschrijving en de titels toch makkelijk kunnen gelijk gesteld worden op een dynamische manier. Dan zit minstens al een basis goed en kan je daar op werken

4 reacties

• alettacalettac Member Berichten: 1
    Heeft het omzetten/aanpassen van de productpagina ook invloed op de keywords bij Google? Ik heb het idee dat er vrij weinig doorkomt...?

• ozenmozenm Member Berichten: 3
    ''Kan het design team aub eens werken aan een betere omnichannel ervaring en zorgen dat die SEO velden dynamisch worden overgenomen en wijzigingen gewoon overgenomen worden. Default zou de korte omschrijving en de metaomschrijving en de titels toch makkelijk kunnen gelijk gesteld worden op een dynamische manier. Dan zit minstens al een basis goed en kan je daar op werken''

Hier sluit ik me bij aan. Automatisch aanpassingen van titels/description doorvoeren naar de meta-gegevens zou erg aangenaam 
  • GrutekeGruteke Member Berichten: 21
    @lightspeed. Komen de gebruiksvriendelijke specificaties in de tweede update? Of blijven ze zo.
  • MNTMNT Member Berichten: 81 ✭
    De SEO titel is bij mij bijna altijd anders dan de producttitel. Dat automatisch aanpassen is misschien handig als je dat gelijk hebt, maar ik zie niet in waarom je dat uberhaupt zou willen.

Een keuzevinkje om dat wel of niet automatisch mee te pakken lijkt me dus het handigst.
Log In of Registreer om te reageren.