Zelf betaallink aanmaken?

LievenLieven Berichten: 37 Member
Hallo iedereen,
Wij gebruiken voor de betalingen via onze website "Lightspeed Payments" via Mollie. Nu valt het geregeld voor dat een klant belt of mailt voor informatie en eens hij/zij z'n keuze gemaakt heeft, vraag om dit op te sturen. Nu kan je de klant vragen om de bestelling en betaling online te doen, maar sommigen doen dit om uiteenlopende redenen liever niet. Dit zijn klanten die we kennen en vertrouwen, dus nu sturen we dit op en betaalt de klant dan via overschrijving, maar het zou handig zijn moesten we (via Mollie?) een link kunnen sturen naar de klant waarmee ze dan de betaling kunnen doen.

Is dit op één of andere manier mogelijk?

Bedankt voor de feedback!
Lieven
<1

33 reacties

• PaulaPaula  Berichten: 890 Member, Beta tester 
    oktober 2018 aangepast
    Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar we kregen een keer een gouden tip: 
    https://www.devrolijkeengel.nl/payment/pay/* (uiteraard verander jij devrolijkeengel.nl in je eigen website) 
    Op de plaats van het sterretje * vul je het getal in dat bij de order hoort. Dit cijfer is NIET het ordernummer maar vind je op de volgende manier: 
    Ga naar de BO naar de betreffende order. In de https balk staat nu .webshopapp.com/admin/orders/ 
    Het getal dat achter /admin/orders staat vul je in op de plaats van het sterretje. Dus enkel de cijfers, niet het vraagteken etc wat erachter staat. Bij ons zijn het volgens mij altijd 8 cijfers, maar ik weet niet of dat bij andere shops ook zo is. 

Als je die link kopieert en plakt in je browserbalk kom je op een pagina waar de klant zelf online kan betalen, met alle beschikbare betaalopties die er zijn. 
    Er zal ongetwijfeld een makkelijkere manier zijn om dit uit te leggen, maar dit is even het beste dat ik kan doen :smiley:

Dus even die link ergens opslaan, en als je hem nodig hebt vul je het cijfer wat je in de BO bij die order ziet in and you're good to go! 

Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    oktober 2018 aangepast
    @Lieven Voor jou zou de link dan worden: 
    http://www.fotocoudenys.be/payment/pay/........ (op de puntjes de cijfers die bij die order horen) 

Deze link kun je voor iedereen gebruiken, als je steeds het bijbehorende getal op de puntjes invult. 

www.devrolijkeengel.nl
  • Sven UdoSven Udo Berichten: 52 Member
    Wij maken gebruik van Plink van Mollie voor dit soort dingen. Je krijgt dan een algemene betaallink die je bijvoorbeeld ook standaard in je herinneringsmail kunt opnemen.

@Paula Het zou natuurlijk ideaal en makkelijker zijn als Lightspeed deze koppeling met url standaard kan laten versturen met de betaalherinnering dan heb je hem ook gelijk op de juiste order gekoppeld staan. Ik snap niet waarom dat eigenlijk niet standaard kan.

• LievenLieven Berichten: 37 Member
    Bedankt @Paula en @Sven Udo. Dit kan inderdaad héél nuttig zijn!
    Maar nu ga je er wel van uit dat er al een order is. En ik zou graag een betaallink sturen zonder dat er een order is. Gewoon link sturen om de klant te laten betalen en producten opsturen. Klaar!
  • Sven UdoSven Udo Berichten: 52 Member
    @Lieven Met Plink kan dat ook gewoon. Je kunt een link sturen met een bedrag of klant kan zelf het bedrag nog invullen. Hij komt ook in je Mollie Dashboard terug. Er hoeft dus niet perse een order voor te zijn.

• MNTMNT ✭ Berichten: 81 Member ✭
    Paula zei:
    @Lieven Voor jou zou de link dan worden: 
    http://www.fotocoudenys.be/payment/pay/........ (op de puntjes de cijfers die bij die order horen) 

Deze link kun je voor iedereen gebruiken, als je steeds het bijbehorende getal op de puntjes invult. 

Werkt hier niet. Gelukkig ook maar, want dan hoeven anderen alleen maar een getal te raden (al dan niet automatisch honderden pogingen doen) om dat soort gegevens in te zien. Het probleem met de accounts is qua privacy al erg genoeg...
    @MNT zodra de order betaald is werkt de link niet meer. Deze is dus (normaal gesproken) maar korte tijd "bereikbaar". 
    www.devrolijkeengel.nl
  • RuudRuud Berichten: 35 Member
    @Lieven Wij maken gebruik van RCUR icm. Mollie. Hiermee kun je zelf betaallinks maken. Tevens kun je dit ook gebruiken voor automatische incasso en/of abonnementen. En de basis variant is overigens kosteloos. 
  • LievenLieven Berichten: 37 Member
    Bedankt voor jullie input @Paula, @Sven Udo, @MNT en @Ruud. Ik heb geïnformeerd bij Mollie en daar kan het inderdaad heel eenvoudig via "Plink"!
    Weeral een stapje dichter bij de ideale wereld! ;-)

@Mark Wat goed! We gaan er naar kijken 😃👍️

www.devrolijkeengel.nl
  • JaapJaap ✭ Berichten: 78 Member ✭

@Mark , dit is inderdaad een hele goede en handige tip!!

Vervolgens moet je natuurlijk wel de automatische betaalherinneringen aan hebben staan. Zie: INSTELLINGEN -> ALGEMENE INSTELLINGEN -> ADMINISTRATIE

Werkt ook gewoon met handmatige betaalherinneringen 😉👍️

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • MarkMark ✭ Berichten: 61 Member ✭

@Jaap

Klopt! Als je bij een order kiest voor handmatig 'Betaalherinnering versturen' is het dezelfde e-mail die je dan de deur uit doet.

De tag [[ordernumberid]] werkt echter niet in bijvoorbeeld een handmatig getypt bericht via 'Klant inlichten'.

@Mark , dat klopt inderdaad. Deze link werkt natuurlijk niet als je een betaalherinnering gewoon via Outlook verstuurt.

Om een betaalherinnering met bijvoorbeeld Outlook te versturen kun je deze link wel gebruiken maar dan moet je de tag [[ordernumberid]] vervangen met het id nummer van de bestelling. Dit nummer kun je volgens mij alleen achterhalen als je eerst de order exporteert naar een csv bestand. Het order id kun je dan vinden in de eerste kolom als je de csv met Excel opent.

www.sativus.com
    "Saffron and more"
    1 april aangepast

@Jaap

Ik bedoel niet met Outlook. Dat dat niet werkt snap ik. Maar wanneer je een order opent in de backoffice kun je via de knop 'Klant inlichten' een bericht gekoppeld aan de order sturen. Vanuit de backoffice, niet je eigen mail. Daarin kun je dus geen tags verwerken. Ik heb het al geprobeerd en daarin werkt het niet.

Zoals Paula hierboven zei kun je het [[ordernumberid]] ook vinden door een order te openen in de backoffice en het 8-cijferige nummer uit de url te vissen. Als het slechts om 1 order gaat, scheelt dat weer een export maken.

1 april aangepast

@Mark , inderdaad, in de url kun je ook het order id vinden. Zo leer je weer elke dag iets bij ;-)

......Ik zie ook net dat @Paula deze tip al in het begin van deze discussie had gegeven dus sorry dat ik in herhaling treed.......

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • Kim van KemenadeKim van Kemenade Berichten: 14 Member

Ik wil alleen even zeggen! TOP TIP dit

Bedankt

2 april aangepast

Misschien dat deze tip ook een plekje in dit topic verdient?

https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/619/kan-dat-echt-niet-sneller

www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO  Berichten: 615 Member 

@Mark Thanks, werkt perfect!

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • dirkschramadirkschrama Berichten: 8 Member

Wij gebruiken Bunq als bank en hebben in de betalingsherinnering een bunq.me/dutchmudmen en paypal.me/dutchmudmen link zitten. Werkt erg goed en wordt als prettig ervaren.

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant ✭ Berichten: 171 Member ✭

@Mark wow, dat is interessant. Maar, wordt de betaling dan automatisch ook in lightspeed verwerkt? Want bij plink moet ik het handmatig controleren of de betaling is gedaan.

• FOOFOO  Berichten: 615 Member 

Door het meegeven van de orderid wordt het juiste bedrag opgehaald. Het lijkt me dus dat LS hem ook zal koppelen aan de order.

Ik heb het net gisteren ingesteld, dus heb het nog niet kunnen controleren.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@CelticWebMerchant @FOO

Ja, ik heb het getest. Dankzij de orderid koppelt LS de betaling automatisch aan de juiste order. Het juiste bedrag wordt opgehaald en de status verandert van 'Wachten op betaling' naar 'Klaar voor verzending'

• Dennis van den DikkenbergDennis van den Dikkenberg Berichten: 39 Member

Super tip! Hebben hem hier ook in gezet, en werkt top!!

Vuur & Rook - Europa's grootste Low & Slow BBQ Shop!

www.vuurenrook.nl

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant ✭ Berichten: 171 Member ✭

@Mark weet je toevallig ook of deze extensie ook werkt in een multi language shop? of moet je achter de domeinnaam eerst de landcode zetten?

@CelticWebMerchant

Ik ga er wel vanuit want de orderid is uniek. Maar het staat je vrij om te testen :)

Ik heb de talen tag niet in de link verwerkt, dat doet hij op basis van de browser-/systeeminstellingen van de bezoeker automatisch. Laat maar weten of het werkt!

• JF85JF85 ✭ Berichten: 116 Member ✭

@Mark Topper!!

@CelticWebMerchant Terugkomend op jouw vraag over landcodes: dat gaat automatisch goed. Dus het werkt ook prima met multi-language sites. Hij verwijst automatisch door naar de voorkeurstaal van de bezoeker.

• Dennis van den DikkenbergDennis van den Dikkenberg Berichten: 39 Member

Werkt super!!

Vuur & Rook - Europa's grootste Low & Slow BBQ Shop!

www.vuurenrook.nl

• kielenkielen ✭ Berichten: 91 Member ✭

@Paula Sauerbreij en @Mark 

IK heb het nu een tijdje draaien. Wat een uitvinding. Perfect. Echt mooi dat betalingen nu ook meteen in de backoffice verwerkt worden.

Kees Kielen

www.manivivendi.nl
Log In of Registreer om te reageren.