SPAM reviews

profijtprofijt Berichten: 13 Member
Hallo,

meerdere shops last van spam reviews ?

13 reacties

• FOOFOO Berichten: 559 Member 
    Hier af en toe, maar als je ze verwijdert, houdt het vrij snel weer op. Eventueel een emailadres verplicht stellen, dat scheelt ook al. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • SoniaSonia Berichten: 80 Member
    Ja, ik heb ze de laatste dagen weer. Het komt en het gaat. Ik verwijder ze meteen.
  • PaulaPaula Berichten: 832 Member, Beta tester 
    Wij hebben met de Shappz review app in al die tijd nog geen 1 nepreview gehad.... even afkloppen  ;)
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    De nepreviews komen denk ik ook niet via Shappz. Iedereen kan een review op de site plaatsen, daar hoef je geen klant voor te zijn. Zodra ze doorhebben dat ze op je site een url kunnen dumpen, blijven ze dat proberen, tot ze door hebben dat het geen zin heeft en dan ben je er voorlopig weer even vanaf. 
    Paula zei:
    Wij hebben met de Shappz review app in al die tijd nog geen 1 nepreview gehad.... even afkloppen  ;)
    Deze reviews komen rechtstreeks binnen op je site. Dus via je product en dan een review achterlaten. Het is bij mij ook steeds hetzelfde product. Ze hebben kennelijk een aantal vaste URL's waar ze dit bij doen.

:+1:
    www.devrolijkeengel.nl
    Het regent de laatste 3 dagen weer spam reviews. Tot 10 op een dag, hebben jullie dat ook. Het wijzigen van de URL werkt niet, ze verschijnen even later alsnog. Hebben meer mensen hier last van?
    Da's wel veel....
    Hier meestal maar 1 op een dag en maar een paar dagen achter elkaar. Dan is het een tijdje rustig en na 1-2 weken komen er weer een paar. 
    16 januari aangepast
    Wij hebben gelukkig nooit spam reviews
    www.devrolijkeengel.nl
    FOO zei:
    Da's wel veel....
    Hier meestal maar 1 op een dag en maar een paar dagen achter elkaar. Dan is het een tijdje rustig en na 1-2 weken komen er weer een paar. 
    Het is nog nooit zo erg en hardnekkig geweest. Omdat het geen key producten zijn wilde het aanpassen van de URL wel eens helpen, maar nu helpt niks. Hopelijk snel voorbij, anders ga ik toch LS even bellen.
  • JeremyJeremy Berichten: 15 Member
    Ik heb precies hetzelfde probleem. Op dit moment minimaal 8 spam reviews op één product per dag. URL wijzigen helpt niet, product enige tijd deactiveren werkt niet.
    Lightspeed geeft aan dat ik de reviews handmatig kan verwijderen, maar dat is na een aantal dagen geen oplossing meer...

Is er een mogelijkheid om product reviews eerst goed te moeten keuren voordat deze geplaatst worden? Komen ze in ieder geval niet meer op onze site terecht.
    Jeremy zei:
    Ik heb precies hetzelfde probleem. Op dit moment minimaal 8 spam reviews op één product per dag. URL wijzigen helpt niet, product enige tijd deactiveren werkt niet.
    Lightspeed geeft aan dat ik de reviews handmatig kan verwijderen, maar dat is na een aantal dagen geen oplossing meer...

Is er een mogelijkheid om product reviews eerst goed te moeten keuren voordat deze geplaatst worden? Komen ze in ieder geval niet meer op onze site terecht.
    Bij mij komen ze niet direct op de site. Ik moet ze eerst goedkeuren. Ik heb me suf gezocht naar de plek waar je dit kunt instellen, maar kon hem niet vinden. Ik kon alleen instellen dat een e-mailadres verplicht is bij het plaatsen van een review, via Instellingen/ Geavanceerd/ Reviews.
  • JeremyJeremy Berichten: 15 Member

De spam reviews bij mij komen uit de app van Shappz.

Ze hebben in de app een instelling waarmee je automatisch plaatsen kan uitschakelen. Blijft voorlopig dus nog wel handmatige verwijderen, maar ze komen in ieder geval niet online.

Log In of Registreer om te reageren.