Daling bezoekersaantallen!

GrutekeGruteke Member Berichten: 21
Wie ziet er sinds juli een daling in de bezoekersaantallen in de Lightspeed webshops? Ik ben benieuwd of dit een platformbreed probleem is. Ook @Lightspeed Team mag reageren 

Hoor het graag van jullie.

5 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,246 
    Bij ons waren februari t/m juli nagenoeg gelijk. 
    Vanaf augustus schoten de bezoekersaantallen bij ons de lucht in. 
    Het kan natuurlijk ook deels te maken hebben met de prachtige nazomer. En het is uiteraard ook branche-afhankelijk. 
    Maar geen daling hier, en vanaf begin augustus een sterke stijging. 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FOOFOO Member Berichten: 859 
    Puur gekeken op organische bezoekers (via Google Organic), hier ook zeker geen daling. Juist een mooie stijging, maar dat past ook bij onze branche. Neemt nu met het slechtere weer iets af, dat is ook gebruikelijk. 

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • ThomThom Member Berichten: 12
    Gruteke zei:
    Wie ziet er sinds juli een daling in de bezoekersaantallen in de Lightspeed webshops? Ik ben benieuwd of dit een platformbreed probleem is. Ook @Lightspeed Team mag reageren 

Hoor het graag van jullie.

Sinds wanneer (exacte datum) zie je een daling? 27 september toevallig?
  • GrutekeGruteke Member Berichten: 21
    @Thom Op sommige keywords is de google update van 27 sept. ook nadelig
  • ThomThom Member Berichten: 12
    @Gruteke dat verbaasd me eigenlijk niet heel erg. Je website bevat heel veel content en deze is niet altijd even relevant voor de zoekintentie van de bezoeker. Delen van de content lijken geschreven om aan een bepaald aantal zoekwoorden te komen. 

Google heeft dit met de laatste updates afgestraft. Het is hier zaak om content te schrijven die volledig aansluit bij de zoekintentie van de bezoeker. In de bijlage van dit bericht vind je een handleiding hoe je in vier stappen deze content kunt onderzoeken en schrijven. 

Ga dit vooral doen voor de pagina's die na de update zijn gedaald. Je zal zien dat het met goede content binnen enkele weken weer zal gaan stijgen. 
Log In of Registreer om te reageren.