Btw aangifte doen in Belgie

Boven de 35000 omzet Belgische particulieren is het verplicht aangifte te doen in Belgie.
We hebben te maken met meerdere shops. Nadat ik begrepen heb, moeten ook de btw verlegd doorgegeven worden aan de Belgische belastingdienst.

• Weet iemand een goede partij om de aangifte te laten doen?
  • Heeft iemand ervarvaring met het online doen van aangifte voor België?
Spelen met exceltjes, lijkt me niet de oplossing.

3 reacties

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 166 Member ✭
    Het hangt een beetje af van welk boekhoudprogramma je hebt.
    Wij werken met Exact, en onze applicatie die inkoopfacturen inlaadt heeft voor ons maatwerk gebouwd, zodat Belgische facturen automatisch de juiste grootboekrekening toegewezen krijgen.

Het aangifte doen in België is een ramp; het is zonder een bepaalde verificator niet mogelijk om digitale aangifte te doen, en het kostbaar deze aan te schaffen. We zaten dus aan een papieren(!) aangifte vast, maar hebben besloten dit uit handen te geven aan een Belgische boekhouder. Ik lever netjes een excel van de debit- en creditfacturen van onze Belgische klanten in, en vervolgens maak ik het bedrag aan BTW over.

Mocht je een manier vinden waarmee je wel gemakkelijk aangifte in België kan doen, laat het me weten :)
  • StaalkabelstunterStaalkabelstunter Berichten: 6 Member
    Wij gebruiken zelf accountview, en hebben eerder exact overwogen. Met meerdere shops bleek dit niet samen te gaan. Als ik een betere optie heb, laat ik het je zeker weten. Bedankt!
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 166 Member ✭
    @Staalkabelstunter wij hebben vier verschillende winkels, allemaal op Exact. Dus het is wel mogelijk, maar misschien niet in jouw situatie :)

Mocht je willen overstappen, wij werken via de app van iwebdevelopment , je zou bij hun kunnen controleren wat de mogelijkheden zijn.
Log In of Registreer om te reageren.