Status veranderd niet bij lightspeed bank overschrijving.

Dave0701Dave0701 Berichten: 58 Member
Zoals  de titel het al zegt hebben wij het probleem dat bij een betaling "lightspeed payment bankoverschrijving"
wat via Mollie gaat niet de status (groen)veranderd als die betaald is.

Als men in de order kijk staat rechts onderin altijd wat /wanneer en hoe laat iets gebeurd.
Ik zie dat daar de order betaald word.(ook in mollie is die betaald) Dus de link tussen Mollie in de backoffice lightspeed werkt gewoon. Alleen blijft de status op "wacht op betaling staan". Heel vervelend omdat ik dit dus elke keer weer tegen kom en dus handmatig moet gaan checken wat er nou mis is en of die nou wel of niet betaald is.

Er loopt een ticket bij lightspeed maar ze komen er niet echt uit. Ze kunnen niks terug vinden in het log wat ze bij houden. Deze gaan ook maar tot 2 weken terug en is ook afhankelijk van hoeveel orders er zijn. Er kunnen blijkbaar maar een x aantal in het log. Zijn het er meer dan gooit die de meest oude er al meteen uit.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige hiermee zijn.

Hieronder een afbeelding wat het probleem is.

14 reacties

• JoanMlJoanMl Berichten: 92 Member, Beta tester ✭
    Wij hebben dat ook regelmatig. Krijg regelmatig 'boze' berichtjes op aanmaningen en terecht. Want er is inmiddels direct al betaald. Er is ook een betaalbevestiging verstuurd. Ik gebruik dus ook de automatische betaalherinnering om deze reden niet.
  • Dave0701Dave0701 Berichten: 58 Member
    Bij ons verstuurd die geen reminder omdat die gewoon betaald is en verzonden.  Hij blijft alleen staan als wacht op betaling. Ik kan handmatig op de knop "markeren als betaald"drukken maar dan veranderd de status nog niet.

Ik heb dus een hele waslijst met niet betaalde orders die gewoon betaald zijn en verwerkt. Vraag me ook af of het boekhoud technisch ook verkeerd gaat in lightspeed. Gelukkig gebruiken wij dit niet maar zou wel een groot probleem zijn voor mensen die dat wel doen.
  • pahoehoepahoehoe Berichten: 73 Member
    @Lightspeed Team @Lightspeed

Wij ervaren de laatste weken ook een probleem met bestellingen die betaald zijn maar waar de status op onbetaald blijft staan. Ook als je dit manueel nog een keer markeert als betaald. 

Ik herinner me dat hier op het forum nog een topic over is maar vind het niet meteen terug...

Wel erg vervelend en onoverzichtelijk zo, klanten melden dit ook...

• JaapJaap Berichten: 73 Member ✭
    Wij ondervinden dit probleem ook. Als wij een betaling via bank overschrijving binnen krijgen maken we de factuur handmatig aan en zetten deze dan direct op betaald. Als je dan op opslaan klikt wordt de factuur wel aangemaakt maar de status blijft op onbetaald staan.
    Als we daarna de factuur nogmaals handmatig op betaald zetten veranderd de status wel.
    Dit probleem doet zich sinds kort voor.
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
    Ook bij Paypal en andere betalingen waar automatisch betaald werd. 
    Als ik markeer op 'paid' stuurt het systeem een reminder...  :s Helemaal niet ok dus!
    Heb begrepen van lightspeed support dat ze er niks mee kunnen en ticket is gesloten. De developers moeten het oplossen. Maar er gebeurd weinig. Ik heb weer orders staan die betaald zijn maar als onbetaald als status hebben. En zag ook dat ze nu dus ook mail hierover krijgen dat die niet betaald is.

Kom op LS dit kan echt niet!

@Lightspeed dit kan echt niet!! Dit is echt een bug in jullie software welke zo snel mogelijk opgelost dient te worden!!
    Voorheen werd de status wel gewoon op "betaald" gezet als je handmatig een betaalde factuur aanmaakte. Waarom nu ineens niet meer? Kom op zeg!!
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
    8 januari aangepast
    Wel erg lang absoluut geen probleem mee gehad. Nu plots constant...

@Lightspeed Team
    @Lightspeed

Komop! Dit is écht wel een big issue voor een webshop(platform). Vertrouwen in het betalingssysteem is key!

De zoveelste klant manueel moeten melden van betalingsherinnering te negeren of gerust te stellen dat zijn betaling wél geregistreerd werd... 
    Post edited by pahoehoe on
    Heb begrepen van lightspeed support dat ze er niks mee kunnen en ticket is gesloten. De developers moeten het oplossen. Maar er gebeurd weinig. Ik heb weer orders staan die betaald zijn maar als onbetaald als status hebben. En zag ook dat ze nu dus ook mail hierover krijgen dat die niet betaald is.

Kom op LS dit kan echt niet!

Is dit echt zo? Ik zoek naar de post op het forum waar dit ook behandeld wordt. Ik geloof dat er dan ook iets meer info van @Lightspeed Team bij stond...

Ik heb heel lang ge-emaild met een medewerker van LS. Zodra ik weer zo een order tegen kwam mailde ik het door zodat ze er naar konden kijken. Uiteindelijk kreeg ik een mail dat ze niks konden en dat de developers het moeten oppakken. Daarna bericht ticket gesloten.

Of het intern nog loopt heb ik geen idee van.
    Ook met manueel ingegeven betaling, neemt het systeem dit niet aan. 
     :s  Hier moeten toch massaal veel LS-klanten gek van worden? Of is er een oplossing??

• JoanMlJoanMl Berichten: 92 Member, Beta tester ✭
    Ik maak elke factuur open, doe niks en sla die dan weer op. Dan wordt het op betaald gezet.
    Gisteren met support gebeld;

*Factuur openen en op onbetaald zetten, opslaan en sluiten
    *Dan in het overzicht-scherm van de bestelling bij het factuur-kadertje 'mark as paid' en de status past zich toch aan. Opgelost voor waar de status niet in orde was.

**Om te vermijden dat de status verkeerd is: Bij het manueel aanmaken van de factuur staan er 2 opties om de klant in te lichten van de factuur en 1 voor de betaling aan te vinken. Vink énkel de betaling aan en sla op. Géén notificaties aanduiden! Opslaan en nadien de factuur gewoon doorsturen. 

Is blijkbaar een bug met Medium belang. 
    @pahoehoe, dankjewel voor deze nuttige update.
    Wel vreemd dat je het op deze manier moet doen, voorheen waren deze extra handelingen helemaal niet nodig. Ik heb het idee dat deze bug onstaan is door de bugfix van 5 december. 
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
Log In of Registreer om te reageren.