Tekstvak facturen

SolarguardSolarguard Berichten: 25 Member
Hoi, 

Wij zijn sinds kort verwisseld van transportbedrijf voor onze buitenlandse zendingen, dit is door heel Europa. Onze vorige transporteur maakte bij export zendingen in het systeem zelf de nodige documenten aan, wat uiteraard ideaal was voor ons. De nieuwe transporteur doet dat echter niet, en wilt dat we verschillende info op de factuur schrijven zoals waar de producten vandaan komen, goederencode, gewicht etc. 

Nu krijgen we ook van een Franse klant het bericht dat deze gegevens voortaan op de factuur vermeld moeten worden, anders worden facturen niet in behandeling genomen. Onder de productinformatie kan je een goederencode invullen, deze komt echter niet op de factuur te staan. 

Is het mogelijk om een soort tekstvak, wat ook daadwerkelijk op de factuur komt te staan, in te vullen? Misschien is dit er al en kan ik het gewoon niet vinden. Je hebt natuurlijk bij een offerte of order wel een notitievakje, hier gebeurd alleen niks mee verder op de factuur.

Iemand hier een oplossing voor of ervaring mee? 

2 reacties

• aresthoarestho Berichten: 22 Member
    Deze vraag staat al een aantal jaar open dacht ik zo, je zou dit ook kunnen gebruiken om een inkooporder te vermelden. 9 van de 10 bedrijven werken hiermee en het is in lightspeed nog steeds niet geregeld dat dit kan. Zo moeilijk kan het toch niet zijn???? kom op zeg ze hebben mensen op de maan gezet :-)
  • SolarguardSolarguard Berichten: 25 Member
    @arestho ja klopt inderdaad! Onze zakelijke klanten werken ook vaak met ordernummers. Hiervoor heb ik een "leeg" product aangemaakt met een extra veld. In dit veld kan ik telkens iets anders invullen. Maar wat ik vooral bijzonder vind, is wanneer je een credit nota maakt je dus wel een vakje hebt waar je iets kan invullen en dit ook op de factuur verschijnt
Log In of Registreer om te reageren.