Productstatistieken werken niet meer.

TrollshopTrollshop Member Berichten: 21
Zijn wij de enigen of werken de productstatistieken in de backoffice bij anderen ook niet meer? Het viel mij gisteren op dat sinds ongeveer half november alle productstatistieken nul pageviews aangeven, terwijl ik bij verschillende producten zeker weet dat ze wel degelijk zijn bekeken.

Groet, Linda
Trollshop
Monsterlijk Goed!
<1

54 reacties

• JohanJJohanJ Member Berichten: 237 
    Het is bij ons ook zo, het begon rond 20 november. Ik heb een aantal dagen geleden Lightspeed een ticket gestuurd. Het probleem is bekend.
  • pahoehoepahoehoe Member Berichten: 84 ✭
    @Lightspeed Team voor mij ook graag een ticket dan. Ik zag het gisterenavond ook net en dacht dat het met een thema of app-verandering te maken had rond die datum.

• Albert_WubsAlbert_Wubs Member Berichten: 94 ✭
    Ik heb het al lang geleden, ook rond 20 november, gemeld maar kreeg als antwoord dat het aan mijn instellingen lag en niet aan LS.  ik moest iets aanpassen in de code maar dat gaf geen soelaas. 

Graag nader onderzoeken LS zodat deze info weer werkt zoals het werkte. Het ligt net aan de gebruikers in dit geval.
    Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
  • MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 286 moderator
    Hi @pahoehoe ik heb een ticket voor je aangemaakt en deze opgeslagen. Ons developmentteam werkt aan een oplossing!
    Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • TrollshopTrollshop Member Berichten: 21
    Maartje zei:
    Hi @pahoehoe ik heb een ticket voor je aangemaakt en deze opgeslagen. Ons developmentteam werkt aan een oplossing!
    Voor ons dan ook graag een ticket, Maartje. Ik wist niet dat ik dat apart moest aanvragen. :smile:
    Trollshop
    Monsterlijk Goed!
  • RemcoA1406RemcoA1406 Member Berichten: 20
    Voor ons dan ook graag een ticket. Hier ook sinds ong. 20 november geen productstatistieken meer. 
    Remco | Noodzaken.nl
    De webshop die je helpt voorbereiden op noodsituaties.
  • BDStoreMiddelburgBDStoreMiddelburg Member Berichten: 8
    Voor ons dan ook graag een ticket. Productstatistieken  werken niet meer.
    Robert - bdstore.com
  • FOOFOO Member Berichten: 869 
    Hier ook graag een ticket. We gebruiken deze statistieken om zo nu en dan om te bekijken welke producten veel worden bekeken, maar niet (veel) besteld. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • YoupackYoupack Member Berichten: 16
    Hier ook graag een ticket
  • aresthoarestho Member Berichten: 68
    en nog een 
  • SharleneSharlene Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 129 moderator
    @Mary, @Trollshop, @RemcoA1406, @BDStoreMiddelburg, @FOO, @Youpack en @arestho, voor jullie allemaal een ticket aangemaakt. Deze kun je vinden in je mail :smile:
  • JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 130 ✭
    Is het echt nodig dat iedereen persoonlijk een ticket gaat aanvragen?? Of wordt het gewoon voor iedereen opgelost?
    @JoanMl Het is in ieder geval handig zodat wij als Support kunnen aangeven wat de impact is van bijvoorbeeld een bug, het speelt daarnaast ook mee bij het geven van prioriteit aan verschillende issues. In dit geval is development al in dit issue gedoken maar we kunnen helaas nog niet aangeven hoelang het precies zal duren.

Daarnaast zullen we op deze post reageren wanneer het opgelost is. Als je notificaties aan hebt staan, zul je hier ook melding van krijgen.
  • MatthijsMatthijs Member Berichten: 40
    LS, wanneer wordt dit probleem nou eens opgelost?
    Ik heb al weken geleden een ticket aangemaakt en de productstatistieken werken nog steeds niet...
  • JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 130 ✭
    @JoanMl Het is in ieder geval handig zodat wij als Support kunnen aangeven wat de impact is van bijvoorbeeld een bug, het speelt daarnaast ook mee bij het geven van prioriteit aan verschillende issues.
    Graag een ticket dan en prioriteit! Want het is super onhandig om te zien of een actie of social media wel of niet aanslaat.
  • SharaidaSharaida Member Berichten: 11
    Productstatistieken doen het bij Hieppp ook niet kom ik net achter.
  • MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 286 moderator
    Hi allen! Vanochtend hebben we van onze developmentafdeling vernomen dat de productstatistieken weer zichtbaar zijn. Via de tickets is hier ook een update over gestuurd. De statistieken van de afgelopen dagen konden helaas niet worden terug gehaald, deze zullen 0 blijven. Onze excuses voor het ongemak!
    Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
  • MatthijsMatthijs Member Berichten: 40
    @Maartje Niet alleen de statistieken van de afgelopen dagen, maar de statistieken v.d. afgelopen weken konden dus niet terug gehaald worden...

Gelukkig dat het nu wel weer werkt iig. :smiley:
    Maartje zei:
    Hi allen! Vanochtend hebben we van onze developmentafdeling vernomen dat de productstatistieken weer zichtbaar zijn. Via de tickets is hier ook een update over gestuurd. De statistieken van de afgelopen dagen konden helaas niet worden terug gehaald, deze zullen 0 blijven. Onze excuses voor het ongemak!
    Bedankt voor de moeite! Fijn dat het weer lijkt te werken.
    Trollshop
    Monsterlijk Goed!
  • SoniaSonia Member Berichten: 127 ✭
    Bij mij werkt dit nog niet.
    @Sonia Heb je een voorbeeld waar het nog niet werkt? Houd er rekening mee dat 1) De statistieken van de dagen dat het niet gewerkt heeft helaas niet meer terug konden worden gehaald en 2) De statistieken elke nacht worden bijgewerkt; mocht je op het moment willen testen en een product bekijken is dit pas na 00:00 zichtbaar. Laat het me weten als ik je nog kan helpen! :smile:
  • SoniaSonia Member Berichten: 127 ✭
    @Sonia Heb je een voorbeeld waar het nog niet werkt? Houd er rekening mee dat 1) De statistieken van de dagen dat het niet gewerkt heeft helaas niet meer terug konden worden gehaald en 2) De statistieken elke nacht worden bijgewerkt; mocht je op het moment willen testen en een product bekijken is dit pas na 00:00 zichtbaar. Laat het me weten als ik je nog kan helpen! :smile:
    Hoi Sharlene, ook hier werkt het weer :smile:
    Dat klopt Mary, bij ons ook. Dat heb ik al een poosje in de gaten, maar had geen tijd om weer een bericht te schrijven hierover. Hoop dat er gauw naar gekeken wordt.

Vriendelijke groet, Linda

Trollshop
    Monsterlijk Goed!
  • ChichaChicha Member Berichten: 145 ✭
    Hier ook, al een ticket voor ingeschoten paar weken geleden. Ligt kennelijk bij development, want ze kunnen het probleem niet vinden
    Ja, het was ook opgelost. Maar bij mij kwam het terug voornamelijk op nieuw aangemaakte producten. En ik denk omdat niemand anders iets meldde dat ze denken dat het een voor mij specifiek probleem is. In ieder geval kreeg ik te horen: Op dit moment moet ik helaas aangeven dat het verder onderzoeken van dit probleem buiten de mogelijkheden van onze support afdeling is komen te vallen.

Het zou zo moeten zijn dat 1 IP adres 1 maal per sessie een product "hit" zou moeten kunnen veroorzaken.
    Deze hit worden gedurende de dag verzameld en snacht bij gewerkt in ons systeem.
    Of de genoemde product simpel weg deze hits niet verzamelen of dat het niet goed bij gewerkt is helaas voor mijn niet mogelijk om aan te geven.

Ik heb je dan ook door moeten zetten naar onze ontwikkel afdeling. 
    Hiermee is het voor mij ook niet lang mogelijk om je te vertellen wanneer er oplossing voor dit probleem komt.

Met andere woorden, we zien wel wanneer we er eens naar kijken en oplossen
  • JaapJaap Member Berichten: 104 ✭
    .....En ook zo mooi in foutloos Nederlands geschreven door de support afdeling  :p Mijn complimenten!!
    www.sativus.com
    "Saffron and more"

@Lightspeed Team heeft iemand antwoord aub? Valt me op dat de laatste tijd slecht wordt gereageerd op het forum, zelfs als iemand van het team getagged is.

Dat zou inderdaad fijn zijn. Het was beter geweest als er gerichter naar de fouten zou worden gezocht i.p.v. de menubalk te verbeteren...

Trollshop
    Monsterlijk Goed!

@Nynke @Sharlene enige reactie?

Hi @Mary, @Trollshop en @Chicha,

Wat we in de shop van @Chicha hebben gezien is dat sommige producten statistieken verzamelen op de correcte manier en anderen niet. Dit lijstje producten is bij ons bekend en dat zijn op dit moment de enige producten waarvan wij op de hoogte zijn dat dit gebeurt.

Hebben @Mary en @Trollshop ook voorbeelden van producten waarbij de statistieken niet verzameld worden? We ontvangen deze graag via deze weg of in een ticket aan Support zodat we meer voorbeelden kunnen aanleveren aan onze developmentafdeling om uit te zoeken wat er gebeurt (of eigenlijk niet gebeurt).

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
Log In of Registreer om te reageren.