checkbox algemene voorwaarden

kielenkielen Member Berichten: 94 ✭
Ik zie dat je sinds 5 december in de checkout de checkbox "algemene voorwaarden" kunt weglaten. Op zich een heel goede optie. In de supermarkt hoef je tenslotte ook niet de algemene voorwaarden te accepteren voordat je iets kan kopen.

De tekst blijft wel en wordt:" Door op "Kopen" te klikken plaats ik een bestelling en accepteer ik de algemene voorwaarden".
Nu is er ook de mogelijkheid om die tekst weg te laten. Dat zou ik het liefst doen.
Mijn vraag is of dat eigenlijk wel mag? 

Kees Kielen

www.manivivendi.nl

5 reacties

• FOOFOO Member Berichten: 655 
    Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij moeten de Algemene Voorwaarden makkelijk te vinden zijn voor een klant. Dat mag dus ook op een duidelijke plek op de site zijn.

Maar door ze in het bestelproces duidelijk te vermelden, kun je natuurlijk wel discussies voorkomen. Alleen al om die reden zou ik ze daar lekker laten staan. Kan volgens mij weinig kwaad toch? 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 934 
    december 2018 aangepast
    @Foo: wat bedoel je met "ze"? Heb je het over de algemene voorwaarden? Of bedoel je de checkbox? 

Ik zit een beetje met hetzelfde als @kielen
    Wij vinden het ook beter als de checkbox uit kan want veel mensen zien die over het hoofd. Wij hebben nu de melding wel aanstaan, maar de checkbox weg. Maar i.v.m. de AVG etc is dat dus gewoon toegestaan? 

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FOOFOO Member Berichten: 655 
    @Paula, met "ze" bedoel ik inderdaad de Algemene Voorwaarden. Ben even gaan zoeken en kwam dit tegen:

De enige eis is dat men tijdig voor of bij het sluiten van de overeenkomst gemeld heeft dat er algemene voorwaarden zijn. Plus, bij online overeenkomsten, dat u ze kunt downloaden.

Checkbox is niet nodig dus. In principe hoef je ze zelfs helemaal niet te melden tijdens het bestelproces, als de klant ze maar eenvoudig kan vinden. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 62 ✭
    ja, volgens mij mag je voorwaarden melding wel weglaten, ik zou het enkel wel afraden, want als iemand het niet duidelijk vond, bewijs dan maar eens dat het wel zo is op het moment dat het belangrijk is voor jou als eigenaar..

Je betaalknop heeft wel regels als je de tekst over betaalplicht weghaalt en moet zoiets heten als "Bestellen en betalen" of "Kopen" iig niet enkel het woord "Bestellen" . 
    BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • Dave0701Dave0701 Member Berichten: 99 ✭
    @Paula je kan tegenwoordig de checkbox uit zetten. Ze hoeven dus niet meer deze aan te vinken voor ze op kopen kunnen klikken. Op de zelfde plek staan dan bij ons: "Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de algemene voorwaarden" Algemene voorwaarden is dan gelinkt naar je voorwaarde zelf mochten ze die willen inzien

Het helemaal weg laten van deze tekst lijkt mij niet verstandig.
Log In of Registreer om te reageren.