Klant in klantengroep?

Ik ben vandaag live gegaan met mijn shop en dacht een korting te binden aan geregistreerde klanten.
Dit kan dus helaas niet, wel aan een klantengroep toe kennen.
Prima... doe ik dat dacht....
Maar nu komen klanten die registreren helemaal niet in de klantengroep met de naam klant?

Hoe kan ik er voor zorgen dat klanten na het registreren direct in een groep geplaatst worden?
Ik heb de groepen klant, reseller en intracommunautaire.
Die laatste is vermoedelijk niet meer nodig in lightspeed, klant en reseller wil wel blijven gebruiken.
Iedereen die registreert wil ik in de groep klanten hebben, de resellers registreer ik handmatig of zet ik zelf om.
Kan ik op de een of andere manier mensen die een account maken gelijk in een klantgroep laten plaatsen?
Er is ook geen manier om een lijst klanten handmatig in een beweging naar een groep te plaatsen?

4 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 934 
    @PaperSpecials het heeft waarschijnlijk te maken met welk pakket je hebt. Volgens mij heb jij kortingsregels nodig, die zitten geloof ik alleen in het hoogste pakket (maar volgens mij kun je ze ook apart los kopen, maar dat zou je even na moeten vragen) 
    Maar met kortingscodes (die in het standaard pakket zitten) is het volgens mij niet mogelijk wat jij wilt. 
    Dus als je daar echt verder mee wilt dan kun je denk ik het best even vragen wat de mogelijkheden zijn om kortingsregels erbij te nemen. 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • PaperSpecialsPaperSpecials Member Berichten: 8
    @Paula
    Ik heb inderdaad het kortingsregel-pakket erbij genomen en kan de regels dan ook toepassen. Mijn grootste probleem is dat klanten bij registratie niet worden toegevoegt aan een van de klantengroepen. Ik weet dat in opencart je een standaard groep moest instellen en daar kwamen de klanten in, maar ik kan hier niet een dergelijke optie vinden. De klanten die zich nu registreren behoren niet tot een groep.
  • pahoehoepahoehoe Member Berichten: 79
    @PaperSpecials, Ik denk dat je dit wel handmatig zou moeten blijven doen. Zou anders wel handig zijn dat klanten bij registratie bijvoorbeeld ook al hun aanvraag voor 'reseller' kunnen aanvinken. 
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 934 
    @PaperSpecials wij werken niet met klantengroepen dus ik denk dat iemand anders je in dit geval verder kan helpen dan ik.... 
    Succes, ik hoop dat je snel een goede oplossing vindt :+1:
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Log In of Registreer om te reageren.