Special order in Ecom

DTSDTS Berichten: 6 Member
Goedendag,

Ik gebruik Retail en Ecom. Nu ben ik wat aan het stoeien met de voorraad, als er in de ecom een order word geplaatst op een product dat niet op voorraad is word er in retail even +1 gedaan en na de betaling -1 in de voorraad.

Op zich niet erg en best slim, maar ik zou liever zien dat de producten uit een ecom order die niet voorradig zijn automatisch als special order worden aangemaakt. Zodat ik heel snel kan zien wat en bij wij en vooral voor wie ik moet bestellen. 

Een tweede geval is de offerte, Via de Retail werkt het perfect, behalve dat mijn klanten dan geen factuur krijgen maar een bon. Sommigen willen graag een factuur dus maak ik de offerte aan in de retail, echter is dan de mogelijkheid met special order weer een groot gemis. Als de klant betaald is een deel al afgeboekt van de voorraad, en sommige producten staan op 0. Dat kost me best veel uitzoekwerk.

Kortom, is het mogelijk om de special order functie te integreren in Ecom en dit samen te laten werken?

Groetjes

1 reactie

• MarkMark Berichten: 37 Member ✭

@DTS Ik weet dat Lightspeed bezig is met 'Negatieve Voorraad' registratie. Er wordt halverwege april gestart met een bèta. Wij hebben ons aangemeld en zijn uitgekozen om mee te doen. Als alles een beetje naar behoren loopt is het de bedoeling om dit binnen een jaar optioneel te maken voor iedereen.

Dan zou het als het goed is als volgt moeten werken:

Een klant besteld iets dat niet op voorraad is. De voorraad wordt dan -1.

Er wordt dan geen speciale order aangemaakt, maar het zal (als het goed is, dat is de bedoeling) wel mogelijk zijn om te kijken of de negatieve voorraad veroorzaakt werd door een weborder, en zoja, welke.

Als je gebruikt maakt van de nabestellingspunten en gewenste voorraadniveaus, plaats je gewoon je order volgens die info. Stel je hebt het gewenste voorraadniveau op 2 staan en de huidige voorraad is -1, dan bestelt het systeem er dus 3.

Hoe dit dan achteraf het makkelijkst gaat werken moeten we nog even zien. Nogmaals, ik geloof dat wij halverwege april los gaan met de bèta samen met 99 anderen.

Het is overigens ook een heel goede methode om voorraadproblemen aan 1 kant op te lossen. Want een negatieve voorraad, betekent dat er iets 'niet klopt'. En dan kan je dat gaan controleren.

Log In of Registreer om te reageren.