Advies gevraagd: Hoe om te gaan met Ecom (nul-voorraad) verkopen in retail

DTSDTS Berichten: 6 Member
Goedendag,

Ik zou graag wat advies willen hoe ik het beste met het volgende om kan gaan:

In mijn Ecom webshop kunnen klanten items bestellen die niet voorradig zijn. Als dat gebeurd dan blijft het voorraad aantal in zowel de ecom als retail op 0 staan. (In retail word automatisch 1 item toegevoegd en weer afgetrokken).

Nu zet ik de bestelde artikelen op een inkooporder naar mijn leverancier, want dan heb ik alles inzichtelijk en op 1 plek. Maar als de bestelde items binnen komen kan ik deze niet op ontvangen zetten omdat er dan in de voorraad het item word toegevoegd. En dat kan niet want hij is al verkocht.

IK heb een draadje lopen omtrent het koppelen van speciale orders. Maar aangezien dat niet heel snel zal worden opgelost of toegevoegd. Hoe kan ik deze kwestie het beste tackelen?

alvast bedankt voor de tips

Groetjes

1 reactie

• MarkMark Berichten: 45 Member ✭
    12 april aangepast

@DTS Ik zou zeggen heb nog even geduld, ik denk dat de oplossing binnenkort komt. Er gaat een bèta lopen (begint over een week) die zal werken met negatieve voorraad. Wij doen daar ook aan mee - omdat een negatieve voorraad voor veel dingen heel handig kan zijn: zoals backorders.

Als je nu al werkt met inkooporders vanuit Retail en voor alle items een gewenst nabestelpunt en voorraadniveau hebt ingesteld, gaan die backorders automatisch binnenkomen! Als het goed is gaat het als volgt werken:

1. Een klant bestelt een item dat niet op voorraad is
    2. De voorraad in Retail wordt -1
    3. In het (nog te komen) rapport negatieve voorraad kan je zien welke negatieve voorraad door een eCom order veroorzaakt werd
    4. Wanneer je 'Alles automatisch toevoegen' gebruikt bij je leverancier wordt de voorraad vanaf -1 automatisch aangevuld tot het gewenste voorraadniveau
    5. Het enige wat je nog hoeft te doen is het extra binnengekomen artikel bij binnenkomst direct apart leggen voor de klant.

Ook fouten in de voorraadadministratie kan je gedeeltelijk oplossen met negatieve voorraad. Ik ben er erg enthousiast over en ben erg benieuwd naar hoe het daadwerkelijk zal zijn om ermee te werken.

Disclaimer: Het moet zich natuurlijk allemaal nog bewijzen in de bèta-versie. Als het alleen maar problemen oplevert zal het niet doorgaan of nog heel lang duren.

Log In of Registreer om te reageren.