Winkelmandje wordt bijgewerkt zonder op bijwerken te klikken

PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
16 januari aangepast in Feedback en ervaringen
Ik kwam er net achter dat ons winkelmandje ineens na iedere klik automatisch bijgewerkt wordt. 
Stel er staan 10 muntjes in je mandje en je wilt deze met de pijltjes op bijvoorbeeld 6 zetten dan wordt na iedere klik het mandje bijgewerkt (zonder dat je op de knop bijwerken klikt) 
Behoorlijk irritant! En niet de bedoeling, want daar is de knop bijwerken voor. 
Heeft iemand anders dit ook gemerkt? 
Ik zie nu dat in het winkelmandje ook de staffelkortingen getoond worden bij artikelen waar staffel op zit, dus waarschijnlijk is er achter de schermen iets aangepast wat ook het bijwerken van het mandje getriggerd heeft? 
Ik kan nergens vinden waar ik dit aan kan passen. 
@Nynke @Sharlene @Maartje, is dit iets wat wij zelf aan kunnen passen of terug kunnen zetten? 

Edit: ik zie nu ook dat als ik bijvoorbeeld 10 muntjes in mn mandje plaats, er bovenin bij het winkelmandje 
1 artikel - €37,35 staat. Volgens mij stond daar voorheen toch altijd 10 artikelen - €37,35? 
Heel duur muntje, 1 stuks voor 37,35 :tongue: 
Is dat aan te passen? Dat er getoond wordt hoeveel artikelen er daadwerkelijk in het mandje zitten? Dus ook bij 10 dezelfde artikelen, dat er 10 stuks staat. 

Alvast bedankt! 
Groetjes, Paula 
www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

6 reacties

• MarjaMarja Berichten: 96 Member
    Ik heb even het even uitgeprobeerd bij mijn shop, maar herken jouw probleem niet. Hoop dat je erachter komt wat het is.

Groeten Marja
  • PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
    Ok, dank je wel! 
    Anyone else? 
    www.devrolijkeengel.nl
  • kielenkielen Berichten: 90 Member ✭
    @Paula,
    Dat er één staat terwijl je meerdere van dezelfde producten in je mandje hebt is vrij zeker altijd al geweest. Het lijkt wel of de teller het aantal soorten producten aangeeft. Als je een aantal stuks van een ander product er bij doet staat de teller op 2.
    Dat direct bijwerken is volgens mij ook al een tijd. Ik heb me ook zitten afvragen waarom die bijwerk knop er zit. Ik heb er overigens niet zo'n moeite mee dat hij direct bijwerkt. Dat bij werken gebeurt pas als je een seconde niets veranderd hebt. Het vertraagt de pagina dus niet. Ik ben wel tevreden met hoe het nu werkt.

Kees Kielen

www.manivivendi.nl
    Ok, dat van 1 artikel per soort dat wist ik niet, dat viel me nu pas op. Omdat ik een beetje aan het experimenteren was met staffelkortingen. 
    Dus ik wilde even proberen in het winkelmandje of alles klopt met een paar erbij, een paar eraf, etc. Ik wilde even werken met de pijltjesknoppen, maar ik kon niet snel even van 10 naar 5, want elke keer werd het al aangepast. 
    Het is ook geen ramp ofzo, maar niet de bedoeling natuurlijk als de bijwerkknop er is. Maar volgens mij is het automatisch verversen wel recentelijk, alhoewel ik dat niet 100% zeker weet. 
    Bedankt voor de feedback! :+1:
    www.devrolijkeengel.nl
    Maar weet iemand of het ook mogelijk is om per soort ook het aantal artikelen weer te geven? Lijkt me logischer. Als iemand 2 stuks van 1 artikel in het mandje stopt en vervolgens 1 artikel naast het mandje zien staan, dan kan ik me voorstellen dat ze het per ongeluk nog een keer erin stoppen. Komt allemaal wel goed als ze daadwerkelijk in het mandje zitten, maar toch... ik zou het liever per artikel zien. 
    www.devrolijkeengel.nl
  • MaartjeMaartje Berichten: 126 Administrator, Moderator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @Paula
    Het updaten van de winkelwagen met plussen en minnen wordt al een lange tijd automatisch gedaan. Bij het invullen van een ander aantal, dien je wel actief de Winkelwagen Bijwerken knop te gebruiken.

Het totaalaantal van producten in de winkelwagen tonen is mogelijk met een aanpassing in de Thema Editor. Ik zal deze hier toelichten, het toepassen ervan is altijd op eigen verantwoordelijkheid.

1. Zoek in de Custom.rain de code op die het aantal toont. In Conform was dit {{ page.cart.products | length }}
    2. Vervang dit voor {{ sum2 | round(0) }}
    3. Plaats nét hierboven de volgende code:
      {% set sum2 = 0 %}
      {% for product in page.cart.products %}
      {% set sum2 = sum2 + product.quantity %}
      {% endfor %}
    4. Herhaal dit voor de fixed.rain
    In Conform is dit het resultaat:

In sommige thema's gebeurt dit overigens automatisch al.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
Log In of Registreer om te reageren.