Nieuwe vorm van Hacking / Phishing

startoursg24tstartoursg24t Berichten: 15 Member
25 januari aangepast in Veiligheid en betalen
Bij deze wilde ik het volgende toch wel delen.

Normaal geproken zou ik dergelijke dingen niet delen omdat het in 99% van de gevallen om Hoaxes gaat of andere vormen van paniek zaaien. maar aangezien dit via werkelijk nieuws middels Algemeen dagblad / De telegraaf en daarme zelfs op TV komt is wel iets waarvan dit wellicht goed kan doen in plaats van kwaad.

http://www.msn.com/nl-nl/video/opmerkelijk/zelfs-jíj-trapt-in-deze-sluwe-hackerstruc/vi-BBSGhjJ?ocid=ientp

3 reacties

• JohanJJohanJ Berichten: 152 Member 
    Bedankt voor de melding. 
  • PaulaPaula Berichten: 831 Member, Beta tester 
    Wow... goed om te weten! Wel vreemd dat er zo extreem de nadruk steeds op wordt gelet hoe makkelijk dit is voor de hackers, dat de software gewoon te downloaden is, dat het gratis is, dat je er weinig kennis voor nodig hebt, etc. Een hoop "kwajongens" die dit filmpje onder ogen krijgen gaan nu gelijk aan de slag kan ik me zo voorstellen   :o
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • SoniaSonia Berichten: 79 Member
    Bedankt, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Alleen jammer van dit filmpje. De boodschap is niet dat je er niets tegen kunt doen, zoals de presentator zegt, maar dat je niet zomaar op links moet klikken in mails. Zo is er een ook een hack voor betaalverzoeken waardoor ze je bankgegevens kunnen aflezen. Wat ik me afvraag is in hoeverre mensen op een gegeven moment nog gaan vertrouwen op onze betaalverzoeken als ze de shop nog niet kennen.
Log In of Registreer om te reageren.