Nieuw thema! THEME GIBBON

ShopmonkeyShopmonkey Berichten: 42 Member, Partner partner
Hallo Lightspeed gebruikers! 

Nieuw jaar. Nieuw thema! Als #1 Lightspeed partner met inmiddels alweer 1.200+ gebouwde shops op Lightspeed hebben we, na het enorme succes van Theme Mandrill (ons vorige thema), heel hard gewerkt aan een opvolger. Want tja, iets wat goed is, kan altijd nog beter, toch?! Jep! Dus, here he is: THEME GIBBON

Een baanbrekend nieuw thema, al zeggen we het zelf. Een thema ontworpen vanuit de ervaring van 1.200+ gebouwde shops en een enorme berg aan Theme Mandrill gebruikers. Een thema die presteert. Een schoon thema, met een schone code. Snel, gebruikersvriendelijk, innovatief en subliem scorend qua conversie. Een thema met meer functies dan ieder willekeurig ander thema. Een thema zoals een thema hoort te zijn. De nieuwe standaard

Een greep uit de functionaliteiten van Theme Gibbon: 
  • Ontworpen vanuit de 'Mobile first gedachte'. De mobiele shop werkt als een app, met functionaliteiten uitsluitend voor mobiel. 
  • Een menu voor iedereen! Keuze uit verticaal of horizontaal menu. Met verticale weergave van subcategorieën of een dropdown met een mega menu. Of beide. 
  • Superuitgebreide live search oplossing met categorieën en filters erin verwerkt. De meest uitgebreide zoekfunctie binnen een Lightspeed thema! 
  • 80miljoenmiljard manieren om de homepage in te delen. Theme Gibbon heeft de meeste opties qua het zelf indelen van de homepagestructuur. 
  • Live vergelijk functie en een custom vergelijkpagina
  • Custom uitgebreide reviewweergave op de productpage gekoppeld via Yotpo of de standaard Lightspeed productreviews. 
  • Nieuwe innovatieve weergave van de productbundels. 
  • Custom blog.
  • Custom winkelwagenpagina. 
  • Custom klantenservicepagina. 
  • Infinite scroll. 
  • Strakker vormgegeven checkout
  • En zo kunnen we nog wel even doorgaan!  

Voorbeelden: 

We zijn razend benieuwd wat je ervan vindt. En vragen? Of meer informatie? Contact ons via [email protected] of plaats je reactie hieronder! 

Met 1.200+ gebouwde shops op Lightspeed by far de meest ervaren front-end partner. Maatwerk? Vragen? Shopmonkey.nl!
<134

108 reacties

• FOOFOO Berichten: 550 Member 
    Ziet er heel goed uit! En op mobiel ook ontzettend strak.

Komende week toch maar eens gaan kijken of we eenvoudig over kunnen naar dit thema......    
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • citizen_zoocitizen_zoo Berichten: 69 Member
    Geen paginering? asking for a friend
  • ShopmonkeyShopmonkey Berichten: 42 Member, Partner partner
    @FOO; Das heel mooi. Goed om te horen!

@citizen_zoo; Oh jawel! Je kan in Theme Gibbon een infinite scroll activeren. Indien de infinite scroll is ingeschakeld wordt er uiteraard geen pagination getoond, maar laden de producten automatisch in bij scrollen. Indien de infinite scroll niet is ingeschakeld wordt er netjes een pagination weergegeven! 
    Met 1.200+ gebouwde shops op Lightspeed by far de meest ervaren front-end partner. Maatwerk? Vragen? Shopmonkey.nl!
    @Shopmonkey
    Paginering kan aan/uit bij producten, maar niet bij de blogartikelen, n'est ce pas?
    Ben zeer benieuwd waar je allemaal op moet letten als je over wilt gaan naar dit thema.

@FOO
    Heb het nieuwe thema vanmiddag in een demo store geïnstalleerd. Is heel strak en modern. Als ik het mag zeggen zeker de moeite waard. 
    • Infinite scroll ✔️(eindelijk)
    • Zoekfunctie ✔️ (kan filteren op merk e.a. filters)
    • Homepage opties ✔️ (heel veel opties, en hoewel ikzelf geen voorstander ben van video's op homepagina's, het kan allemaal)
    • Het kiezen waar en wanneer filters getoond worden ✔️ (bijvoorbeeld in de sidebar of boven de producten, of als erop geklikt wordt)
    • Live vergelijken ✔️ (popup werkt prima)
    • etcetera, etcetera.

25 januari aangepast
    @citizen_zoo; Hartelijk dank voor de positieve woorden! Heel goed om te horen! 

M.b.t. de infinite scroll voor het blog; We zijn voorstander van een infinite scroll en vonden een infinite scroll het meest voor de hand liggen. We hadden ook kunnen fiksen dat de infinite scroll voor het blog specifiek kon worden uitgeschakeld. Echter moeten we ergens een grens stellen aangezien we de code van Theme Gibbon zo schoon mogelijk willen houden t.b.v. de prestaties qua snelheid. 

Gekeken naar gemiddelden; veel Lightspeed shops gebruiken liever geen infinite scroll op productoverzichten, omdat dit bijvoorbeeld SEO-technisch niet handig is of omdat shops heel veel producten in categorieën hebben staan (en we niet willen dat men minutenlang moet scrollen om bijvoorbeeld bij de footer te kunnen komen, das niet handig). Daarom hebben we voor productoverzichten wel gefikst dat er pagination kan worden ingesteld. 

Gekeken naar andere gemiddelden; t.b.v. het blog is het SEO-technische aspect minder relevant. Ook zijn er niet veel shops die honderden blogartikelen onder één en hetzelfde blog hebben (en een infinite scroll qua gebruiksgemak dus irritant gaat worden).

Ofwel, het was een weloverwogen keuze om het uitschakelen van de infinite scroll t.b.v. het blog niet als instelling te verwerken in de code van Theme Gibbon. 

Voor wat betreft je andere vraag; het is lastig om hier een algemeen dekkend antwoord op te geven, omdat dit voor iedereen anders ligt. In principe heeft het overstappen naar Theme Gibbon echter weinig voeten in aarde. In praktijk is het vaak alleen even het nalopen van banners, headlines etc., omdat die in Theme Gibbon waarschijnlijk een andere verhouding hebben dan in verouderde thema's. Verder raden we aan een test- of demowinkel te openen in Lightspeed, daar Theme Gibbon op te installeren en daar te ervaren hoe gemakkelijk het eigenlijk is :smiley: !
    @citizen_zoo
    Klopt, ik had de demoshops al uitvoerig bekeken. Ik zie veel overeenkomsten met Theme Mandrill van Shopmonkey. Deze gebruik ik nu ook, dus in de basis is het allemaal al erg vertrouwd. Daar zat de infinite scroll overigens ook al in. 

Alles ziet er nu alleen nog weer even wat strakker uit:
    • Gerelateerde artikelen mooi naast de omschrijving. Vallen dus veel beter op.
    • Productbundels veel compacter, waardoor je er nu meer kwijt kunt zonder dat het erg vol wordt.
    • Verbeterde zoekfunctie met filters
    • Meer mogelijkheden om het menu te tonen
    • Layout oogt moderner
    • Demo's laden ontzettend snel!
    • Mobiel ziet er super uit met de balk onderin
    Van het weekend nog eens verder vergelijken en een demoshop inrichten. Volgens mij is het installeren van dit thema naar de live shop vervolgens snel te realiseren. 
    @FOO; John, wederom hartelijk dank voor de complimenten m.b.t. Theme Gibbon. Mocht je hulp nodig hebben bij het inrichten van de demoshop, dan weet je ons te vinden! 
    @Shopmonkey, hopelijk eind deze week tijd om het thema over te zetten. En als dat goed gaat, zet ik ook gelijk de shop van mijn pa (KoopNietDuur) over. In de huidige layout vind ik daar de banners niet mooi, met de kleinere banners is er iets veel mooiers van te maken. 
  • JCvVJCvV Berichten: 20 Member, Beta tester
    Waarom wordt er op de productpagina geen gebruik gemaakt van heading tags (h1, h2, h3) en '<p>' tags?
    Chris | Winkel voor Thuis
    Verlichting, Meubels, Decoratie & meer
    JCvV zei:
    Waarom wordt er op de productpagina geen gebruik gemaakt van heading tags (h1, h2, h3) en '<p>' tags?
    Deze voer je toch zelf in bij het aanmaken van de tekst? 
    Of begrijp ik de vraag nu niet goed......? 
  • JCvVJCvV Berichten: 20 Member, Beta tester
    Hoi John, bedankt voor je antwoord. Zie de afbeelding voor meer duidelijkheid. Misschien is er hier bewust voor gekozen?
    Chris | Winkel voor Thuis
    Verlichting, Meubels, Decoratie & meer
    29 januari aangepast

Post edited by citizen_zoo on
    29 januari aangepast

29 januari aangepast

29 januari aangepast
    @JCvV Heel scherp!  ;)

Header tags en paragraaf tags ontbreken in de (rendered) htlm.

Rich Result Test - klik op view rendered html

W3C Validator HTML Checker

Heading-level outline
    Structural outline
    [body element with no heading]

Toch nog even de reactie van Shopmonkey afwachten....

Als ik het goed zie, heeft het oude thema (Mandrill) ze wel. Ik wil geen onnodig risico nemen met onze Google ranking. 
    @FOO, @citizen_zoo en @JCvV; Klopt!

Er waren inderdaad geen H1 en <p> tags. Dit omdat we eerst de quickview hadden gefikst (en daar kunnen we weer geen H1 in gebruiken), en die opbouw gebruikten voor de productpage van Theme Gibbon. Een slordigheidje. Iets wat we in de standaard structuur normaliter altijd van begin af aan goed doen, en daarom misschien niet goed dubbelgecheckt hadden. Thanks daarom voor jullie oplettendheid. 

Is direct gefikst! 
    31 januari aangepast
    Ships......  Alle instellingen in een demoshop voorbereid, die zag er prima uit. Vervolgens vanavond in de live shop gezet.....  En nu dus een probleem: de iconen voor zoeken, winkelmandje e.d. werken niet. 

Iemand enig idee hoe dit komt? Een app? Ik heb geen maatwerk. 
    @Shopmonkey:  HELLUP    :s

Update: klanten komen nu niet bij de winkelwagen, dus maar even een nieuwe installatie draaien en gelijk controleren. Als het probleem blijft, maar terug naar het oude thema. 
    Post edited by FOO on
  • JaapJaap Berichten: 77 Member ✭
    @FOO, heb je inmiddels al een oplossing voor dit probleem gevonden?
    Ik sta ook op het punt om dit nieuwe thema over te zetten maar als dit problemen geeft wacht ik daar liever nog even mee....
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
    Nee, helaas nog niet. Gisteren heel veel apps e.d. uitgeschakeld, in de hoop dat daar ergens een probleem zat. Uiteindelijk het oude thema maar weer terug gezet en grotendeels ingericht. De apps nog niet allemaal. 

Straks even met @Shopmonkey contact opnemen. Nu eerst wat bestellingen de deur uit werken. 
    @FOO, probleem vanmorgen direct opgelost! Probleem deed zich in Lightspeed uitsluitend voor wanneer je van Theme Mandrill (ons oude thema) over zou stappen naar Theme Gibbon. Heeft te maken met browsercaching. Daardoor probeert de shop nog de icoontjes te pakken van het oude thema. Maar is nu gefikst!
    1 februari aangepast
    Top! Dan ga ik het zo nog eens proberen. Eerst maar even printscreen maken van de oude instellingen. Was gisteren weer even puzzelen hoe alles stond. Omdat de demo goed ging, had ik geen problemen verwacht. Weer een wijze les geleerd......    B)

Update:
    Inmiddels het thema opnieuw geïnstalleerd, dit keer zonder problemen. De basis instellingen staan nu weer allemaal goed. Later vandaag en in het weekend alle mogelijkheden uit gaan testen en een beetje spelen met de banners en kleuren. Vind het oranje er nu net even te veel uit knallen. 

Wat me wel opvalt als ik naar de winkelwagen ga, is dat de up-sell nu helemaal niet meer naar voren komt. Ook de Paypal Express betaling is verdwenen. Hierover twijfelde ik toch al, klanten begonnen regelmatig achteraf te klagen over de kosten die dan niet duidelijk zichtbaar zijn.

In Mandrill kwam er ook een popup bij het in de winkelwagen plaatsen van een artikel. Daar werden de gerelateerde artikelen nog eens getoond. Die mis ik toch wel, ook al staan ze nu veel duidelijker bij het product zelf.  

De quickview van de producten is nu ook wat meer verstopt. Ik vraag me af of klanten er achter komen dat deze werkt door op het vierkantje rechtsboven te klikken. 

Maar, verder is het een mooie vooruitgang hoor! Voor klanten is het naar mijn idee nu overzichtelijker, wat volgens mij de conversie ten goede moet komen. 
    Post edited by FOO on
  • JaapJaap Berichten: 77 Member ✭
    @FOO, je shop ziet er mooi uit zo! Wellicht nog wat spelen met de kleuren maar het layout is erg mooi zo.

@Shopmonkey, bedankt voor de snelle oplossing! Ik ga ook overstappen van het Mandrill thema dus kom ik dit probleem gelukkig niet meer tegen ;-)

Alvast een fijn weekend allemaal!
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
    @FOO, ziet er goed uit! Daarnaast even terugkoppeling m.b.t. je feedback over Theme Gibbon: 

Paypal Express is al verwerkt in Theme Gibbon! Check even het default voorbeeld.

De 'upsell producten in de cart' en de 'gerelateerde producten in een pop up bij het toevoegen van een artikel' nog niet, maar deze staan op de lijst om bij de eerstvolgende update te worden toegevoegd aan Theme Gibbon.

M.b.t. de quickview zijn we het deels eens. Daarentegen zitten we echter met de overige afbeeldingen die on hover worden getoond en met de mobiele weergave. Qua ontwerp kwam zo'n dikke vette 'Quickview' button niet helemaal lekker uit, dus hebben we die (bewust) achterwege gelaten. 

Qua updates: Hier zeer binnenkort meer over. Geen kwestie van weken in ieder geval. Houd dit topic in de gaten! 
    @Shopmonkey, bedankt voor de update! Mooi dat er snel updates komen, de puntjes op de "i" wat mij betreft. 

Paypal Express moet ik dan nog even goed naar kijken. Had ik wel geactiveerd staan, maar ik zie hem bij mij nu niet terug. 

• PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
    Misschien een rare vraag, maar mist er in de quickview niet de mogelijkheid om direct naar het artikel te gaan? Meestal zie je in een quickview venster dat de titel of het fotootje ofzo een link is waar je op kunt klikken om toch "for real" naar het artikel te gaan. Of een linkje met "ga naar artikel". Nu moet je eerst het quickview venster sluiten en alsnog het artikel in. Misschien is daar bewust voor gekozen hoor, maar het is zonde als dit wel de bedoeling is maar dat er ergens een "instellinkje" verkeerd staat waardoor het niet werkt. Dus ik denk even checken :tongue:

En ik ben het wel een beetje met FOO eens dat de button voor quickview te "onzichtbaar" is. Het is ook niet een icoontje dat voor mij direct herkenbaar is als zijnde quickview icoontje. 

Ik vind de toevoeging van de extra fotootjes als je mouse-over het artikel gaat (direct in het overzicht) wel een hele mooie. Dat ziet er goed uit. Wel jammer dat dat dan ten koste gaat van de quickview button. Maar dat zijn keuzes die je moet maken, ik snap. Aan de andere kant, er zit nu vrij veel ruimte op het gedeelte waar het quickview icoontje zit. Is daar niet genoeg ruimte om daar een klein "quickview  tekstbalkje" te zetten? Hoeft op zich niet groot toch? 

En zou een mouse-over tekstbalkje niet een handige toevoeging zijn voor mensen die niet heel bekend zijn met online shoppen (jaja, die zijn er, echt :wink:)? Bijvoorbeeld mijn account, winkelmandje en verlanglijstje. Ik vind de icoontjes vrij summier. 

Maar ik vind het nieuwe thema er wel erg mooi uit zien  <3
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    1 februari aangepast
    @Shopmonkey, het lijkt wel of het thema de prijzen niet goed weergeeft voor Google, kan dat? Sinds vandaag staan de prijzen in mijn Google Shopping campagnes allemaal exclusief BTW door automatische updates van Google:

Gevonden, gaat inderdaad mis op de site. 

En alweer gefikst door @Shopmonkey ! En dat op vrijdagavond!    :o
    Bedankt Thijs, scheelt mij vanavond weer flink wat werk. Nu tijd voor een biertje! 
  • MarjaMarja Berichten: 98 Member
    Het mooie van deze nieuwe template is de lange horizontale menubalk met de artikel groepen. Ik kom daar momenteel mee in de knoei. Is er iemand die deze template gebruikt en weet of de hele menu balk vol kan met productgroepen?

• PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
    3 februari aangepast
    @Foo ik had op je site even iets in m'n mandje geplaatst, maar ik kan het winkelmandje niet legen, klopt dat? Ik kan in het winkelmandje wel artikelen omhoog of omlaag brengen, maar van 1 naar 0 pakt 'ie niet. Dus ik krijg mn mandje niet leeg. Er zit nu een mandje in mijn mandje  :tongue:
    Edit: nu lukt het wel. Er staat een kruisje, maar die werd eerst niet goed weergegeven lijkt wel.
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Log In of Registreer om te reageren.