goedkoper verzekerd versturen vanuit de BO

PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
5 februari aangepast in Logistiek en verzending
Hoi allen, 

dit is alleen een topic voor degenen die versturen via PostNL. 
In de BO van LS kun je direct verzendlabels aanmaken en printen. Eén van de opties is om een label aan te maken met de optie verzekerd versturen. Normaal gesproken kostte dit €1,65 per €500. 
Nu werkt PostNL vanaf januari 2019 met extra staffels om te verzekeren: 
€0,60 tot €100,00
€1,00 tot €250,00 
€1,65 tot €500,00 

De meeste bestellingen die we verzekerd versturen vallen in de staffel tot 100 euro. Nu is het zo dat in de BO van LS deze staffels niet herkend worden, als je vanuit de BO een label met verzekering aanmaakt, wordt er automatisch €1,65 berekend. Zonde, als tot 100 euro verzekeren voldoende is. 
Ik ben hier de afgelopen paar weken zeer uitvoerig ingedoken met @Joost (Sjoerd en Joost, allebei dank voor de zeer uitvoerige hulp!) en uiteindelijk is er uitgekomen dat er geen optie is om binnen LS een andere staffel aan te geven. Met als gevolg dat wanneer je een pakket verzekerd wilt sturen, je hier óf onnodig €1,00 te veel voor betaalt, óf het label vanuit het eigen PostNL programma moet aanmaken (zeer onhandig, en zonde als je hiervoor gewoon gebruiken zou kunnen/moeten kunnen maken via de PostNL integratie) 
As always, pas wanneer hier genoeg vraag naar is wordt er gekeken of er iets mee gedaan wordt. 
Nu weet ik dat het forum maar een klein druppeltje in een héle grote zee is, maar niet geschoten altijd mis. 
Ik heb het idee dat niet iedereen ook weet dat je vanaf nu ook goedkoper kunt verzenden dan enkel de €1,65 die tot nu toe gold. En voor degenen die dat wel weten, let er op dat als je dit vanuit de BO doet, je sowieso teveel betaalt als je niet voor 500 euro wilt verzekeren. 

Dus mijn vraag is of bovenstaande bij jullie bekend is en of jullie graag zouden zien dat er ook binnen de LS BO een mogelijkheid komt om een andere staffel te kiezen (goedkoper verzekerd verzenden). 

Wie gooit er iets in de groep? 

Groetjes, Paula 
De Vrolijke Engel 
Post edited by Paula on
www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

3 reacties

• HaddocksHaddocks Berichten: 71 Member
    Ik verstuur via MyParcel, dat werkt echt super. Daarnaast zijn ze heel behulpzaam en naar mijn idee prima tarieven.
  • PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
    31 januari aangepast
    Ok, bedankt voor de tip! Wij gaan (voorlopig) niet overstappen dus dit topic is even bedoeld om te laten weten wat de nieuwe mogelijkheden zijn en of er meer animo voor is om dit goed via de BO te laten lopen. 
    www.devrolijkeengel.nl
  • PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
    up
    www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.