Fulfilment: ervaringen en tips

2>

52 reacties

• FOOFOO Berichten: 594 Member 

Dat is een punt dat ik in het gesprek ook aan heb gegeven. Wij zijn ingedeeld in het L pakket, dus die prijs was wat mij betreft gelijk akkoord. Deze is alleen gebaseerd op een standaard zending van specifieke afmetingen e.d..

Op zich snap ik wel dat je niet voor 1 prijs kunt werken, iedere order is anders. Het moet alleen wat duidelijker vermeld worden wat mij betreft.

Bij sommige orders zullen wij een stuk goedkoper uit zijn. Maar regelmatig ook een stuk duurder. Met name ons assortiment is best gevarieerd en de orders soms nog meer. Komende tijd zit ik dus ook bovenop de prijzen.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PaulaPaula Berichten: 879 Member, Beta tester 

Voor ons zijn de prijzen alleen moeilijk in te schatten, omdat we hele verschillende bestellingen hebben

Ik vraag me dan echt af wat die all-in tarieven dan betekenen.

Nogmaals, niet negatief bedoeld, ik snap het alleen niet. Voor mij betekent all-in altijd gewoon echt all-in.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

@Alex Leistra ik weet exact wat ik per onderdeel ga betalen: inslag, opslag, orderfee, item fee, volume toeslagen, pakketkosten, verpakking, opties, retouren, etc..

Daarmee ben ik flink aan het rekenen geslagen, om te bekijken wat het mij gemiddeld ongeveer gaat kosten. In mijn shop zijn de artikelen en orders zo divers, dat dit héél moeilijk is. Volgens mijn berekeningen, kom ik gemiddeld prima weg met de prijzen, maar het blijft afwachten hoe de orders zich blijven ontwikkelen.

Wanneer je, zoals Paula, veel kleine artikelen hebt (toch?), is het veel makkelijker inschatten.

• Alex LeistraAlex Leistra Berichten: 68 Member

Wij verkopen in 1 van onze webshop boortjes , wij hebben klanten die 60 verschillende producten kopen , dus daar ga je met je zogenaamde all-in prijzen dan?

@Paula Ik zou gewoon contact opnemen. Ze komen bij je langs, dus hoeft niet veel tijd te kosten. Ga niet uit van de all-in prijzen, maar laat ze een mooie offerte maken. Daar kun je mee rekenen en bepalen of het interessant is of niet.

@FOO wat betekenen die all-in prijzen?

www.devrolijkeengel.nl

Ik snap je FOO , en als je ermee wegkomt , dan is dat ook prima , ik wilde alleen via dit forum ff kijken hoe en wat , en ik gaf aan dat die all-in prijzen echt niet all-in zijn. Dat is wat anders als ik kom er mee weg.

@Alex Leistra Ik zit hier niet om de all-in prijzen van Montapacking te verdedigen. Ik heb voor mijn webshop een afgewogen keuze gemaakt. Vragen beantwoord ik met alle liefde, maar als het voor jullie niet interessant is...... daar kan ik niets aan veranderen.

@FOO waarom niet uitgaan van die all-in prijzen?

www.devrolijkeengel.nl

@FOO zoals ik eerder al zei, het is niet bedoeld als aanval, niet op montapacking, niet op jou. Maar ik vind het juist een prettig idee, die all-in prijzen (dat hebben ze niet allemaal) zodat je weet waar je aan toe bent. Maar ik vraag me echt serieus af wat die all-in prijzen dan inhouden. Nogmaals, als het negatief overkomt, dat is niet de bedoeling! Zoals je zegt, het zijn echt gewoon oprechte vragen.

www.devrolijkeengel.nl

@Paula omdat de prijzen nu eenmaal niet vast zijn, maar variabel.

Ik ga nu echt weer door met mijn mailbox..... Die nemen ze namelijk niet voor me over. 😋

Ok, bedankt voor de info! En mocht je binnenkort iets willen delen over de ervaringen, heel graag!! Alvast bedankt :-)

www.devrolijkeengel.nl

@Paula All-in prijzen met fulfilment is eigenlijk onmogelijk. 1 Van de 2 partijen is dan de pineut: of jij betaalt gemiddeld te veel per pakketje, of het fulfilment bedrijf ontvangt te weinig per pakketje.

Zet voor je zelf heel goed op een rijtje hoe je orders zijn opgebouwd:

• Gemiddeld aantal regels
    • Gemiddeld aantal producten
    • Gewicht per zending
    • Afmetingen per zending
    • % Buitenland
    • % Brievenbus
    • etc.

Op basis daarvan kan een offerte gemaakt worden met een voorbeeld berekening.

@Paula All-in prijzen met fulfilment is eigenlijk onmogelijk

Kijk, dat is een helder en eerlijk antwoord. En ook waarschijnlijk de meest realistische.

Maar blijft het feit dat ik deze afbeelding dan echt niet snap.

Maar goed, dat is dan een vraag aan Montapacking.

www.devrolijkeengel.nl
    8 april aangepast

Haha , ik ga ook in mijn webshops schrijven , verzendkosten €2,95 , en dan bereken ik gewoon €3,95 en op vragen geef ik dan antwoorden als , ja maar , vaste prijzen kunnen we niet opgeven.

Weet je wat dit is , misleiding , en verder niets.

Heeft iemand ervaring met weborders.nl?

Die kwam ik tegen op de site van Shopmonkey.

www.devrolijkeengel.nl
  • Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Berichten: 62 Member ✭

Het zijn echt flinke verschillen tussen de verschillende aanbieders.

Ik heb momenteel diverse offertes lopen en tot nu toe bied enkel cenfil een echt all-in tarief met apart tarief voor brievenbuspakjes en gewone pakketten, maar een cutoff tijd van 21.00u waar we liever 23.30u zouden zien

montapacking doet all-in voor sommige partijen wel, maar in mijn geval niet, wel geven ze een duidelijk overzicht waarmee je kan uitrekenen wat je kwijt bent

omdat we erg veel kleine voorwerpen hebben is vaak de opslag veel duurder dan we nu hebben waardoor het nooit echt uit kan tenzij je echt grote aantallen verkoopt

bij nagenoeg alle partijen die opslag e.d. apart rekenen is het enkel interessant als je niet te veel soorten hebt

BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • [Verwijderde Gebruiker][Verwijderde Gebruiker] Berichten: 0 ✭

@Di-Jo Heemskerk daar liep ik ook tegen aan, veel kleine artikelen is in dit opzicht vaak niet handig. Ben je inmiddels wel al wat verder met je info en/of beslissing?

Marja

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Berichten: 103 Member, Beta tester ✭

Ik heb bij Audax uit Gilze wel erg goede ervaringen ook met kleine producten... meer dan de helft van onze producten zijn kleine potjes verf ter grootte van een nagellak potje en die kunnen ze goed en tegen een gunstige prijs verwerken. Echt eens de moeite waard om daar eens naar te kijken. Wij werken er nu 1,5 jaar mee en nog altijd erg enthousiast.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • [Verwijderde Gebruiker][Verwijderde Gebruiker] Berichten: 0 ✭

Dank je wel voor de tip @PatrickvdHeijden

• QS86QS86 Berichten: 36 Member

@FOO ik ben erg benieuwd hoe de eerste maanden zijn verlopen en of je inderdaad ook een boost ziet in de omzet nu je cut-off tijd later is geworden.

• ultramarultramar Berichten: 9 Member

Wij werken sinds kort met Sidekix in Uden. https://sidekix.nl/e-fulfilment

Wat een verademing. Ze zijn flexibel. Voor alles is een oplossing. De overgang naar Sidekix verliep hele soepel. De koppeling met Lightspeed zorgt voor een realtime up to date inzicht in voorraad, retouren, enz.

Er zijn verschillende mogelijkheden voor wat betreft tarieven. Ook daarin zorgen ze voor een oplossing waarbij het voor beide partijen interessant is.

Door de schaal waarin zij opereren zijn ook de verzendtarieven nog eens super concurrerend.

Ik heb geen aandelen of een belang in Sidekix! Dit is gewoon een aanbeveling van een enthousiaste klant.:-)

Pieter Visser

www.ultramar.nl

Log In of Registreer om te reageren.