Hoe kan je instellen dat bepaalde producten enkel kunnen afgehaald worden?!

CrazyfilCrazyfil Berichten: 21 Member

Hallo allemaal,

Hoe kan je instellen dat bepaalde producten enkel kunnen afgehaald worden en niet kunnen (mogen) verzonden worden .

Dit zou ik graag willen instellen voor bepaalde producten , zodat deze enkel kunnen afgehaald worden in onze fysieke winkel .

Graag hoor ik van U 😉

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groetjes ,

Filip

10 reacties

• PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 

Voor zover ik weet is dat nergens in te stellen. Ik ben benieuwd of iemand hier een manier voor heeft, maar ik vrees dat dit niet mogelijk is....

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FOOFOO Berichten: 548 Member 

Hier zijn in principe 2 oplossingen voor naar mijn weten:

• Als je vervoerder met Matrixen werkt, kun je daar een verzendmethode "Afhalen" koppelen aan een Matrix. Bij desbetreffend product stel je dan ook deze Matrix in (Gewichten en Maten). Niet veel vervoerders werken hier mee volgens mij, dus moet je net geluk mee hebben.
    • Je maakt in de shop zelf een verzendmethode "Afhalen". Daar stel je in dat deze geldig is bij een hoog minimaal gewicht, bijvoorbeeld VANAF 100.000kg. Alle andere verzendmethoden stel je dan in TOT 99.999kg. Producten die je alleen af wilt laten halen, geef je vervolgens ook een gewicht van 100.000kg. Op die manier wordt deze methode alleen getoond op het moment dat klanten zo'n product bestellen.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    9 maart aangepast

@FOO, volgens mij gaat optie 2 niet werken, alleen als iemand dat artikel dan enkel los in zijn mandje plaatst. Want het afhalen geldt voor de gehele bestelling, niet enkel voor dat product. Dus als iemand ook een ander artikel erbij bestelt klopt het al niet meer, want dan wordt de gehele bestelling als "afhalen" aangemerkt.

www.devrolijkeengel.nl

Lijkt mij wel, want dat ene artikel moet toch al opgehaald worden. Dus waarom de rest dan nog opsturen? Op het moment dat een klant een "afhaalartikel" bestelt, mag hij niet meer de optie krijgen het te laten verzenden. Dat is precies wat er met de 2 opties gebeurt.

Hetzelfde doe ik met een paar artikelen die gratis verzonden worden (we moeten ons aan een minimumprijs houden). Zodra dit artikel mee besteld wordt, krijgt de klant de optie Gratis levering te zien. En als deze dan ook andere producten mee bestelt, is dat meegenomen. Ik moet toch al versturen.

Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen waarschijnlijk 👍️

www.devrolijkeengel.nl

Een andere oplossing: zet deze artikelen als niet te bestellen in de webshop en laat klanten met een duidelijke pop-up o.i.d. weten dat ze het artikel in de fysieke winkel kunnen komen kopen.

Zo vinden klanten het artikel wel, maar heb je niet het dilemma van gemixte bestellingen. Dan zou ik nog wel de klant de optie geven om ook die artikelen af te komen halen natuurlijk. Als ze toch al naar je winkel komen, kunnen ze verzendkosten besparen.

• CrazyfilCrazyfil Berichten: 21 Member

@FOO @Paula Dank U wel voor het meedenken , heb het opgelost onderstussen 😉

voorbeeld : https://www.dezwembadwinkel.eu/vloeibare-ph-min-375-zwavelzuur-20l.html

Met vriendelijke groeten ,

Filip

• RemcoA1406RemcoA1406 Berichten: 14 Member

@Crazyfil : hoe heb je het opgelost dan? Met de optie 2 die John voorstelde?

Remco | Noodzaken.nl
    De webshop die je helpt voorbereiden op noodsituaties.
  • CrazyfilCrazyfil Berichten: 21 Member

@RemcoA1406 : inderdaad met optie 2 en dat werkt prima voor mij 😉

• RemcoA1406RemcoA1406 Berichten: 14 Member

Bedankt Filip en John, ook namens anderen die met die vraag zouden gaan worstelen 😉

Remco | Noodzaken.nl
    De webshop die je helpt voorbereiden op noodsituaties.
Log In of Registreer om te reageren.