Linkruil! Wel of niet?

HaddocksHaddocks Berichten: 59 Member

Vaak krijg ik via email verzoekjes binnen om een link te plaatsen op mijn website. Dan kijk ik waar die van mij geplaatst wordt en dan vind ik dat meestal geen toegevoegde waarde, omdat het helemaal niet met mijn webwinkel te maken heeft en dus ook een heel ander publiek trekt. Dus dan reageer ik meestal maar niet.

Ik weet dat het belangrijk is dat veel websites naar je eigen website linken voor je positie in Google. Maar verder houd mijn kennis dan ook op. Heeft het nut om op dergelijke verzoekjes te reageren?

11 reacties

• LGELGE Berichten: 12 Member

Hallo,

Je moet vooral kijken naar de autoriteitsscore van de website die naar je linkt. Je kan dat hier checken: https://moz.com/link-explorer

Een goede autoriteitsscore begint vanaf +/- 15 maar je moet zowel kijken naar de domeinautoriteit als de paginaautoriteit (plaats waar de link op komt te staan). Hoe hoger de score (en vooral hoeveel hoger dan jouw score), hoe beter.

Let ook op de spam score! Dat kan je ook zien bij https://moz.com/link-explorer

En het heeft geen zin om rechtstreeks links uit te wisselen met elkaar als die beide naar dezelfde site verwijzen (jouw site naar iemand anders site en omgekeerd).

Ook is het belangrijk dat het inderdaad gerelateerde sites zijn. Startpagina's zijn goed in het begin om op te starten maar hebben nadien weinig zin. Probeer ook te vermijden dat jij te veel links op jouw eigen pagina moet plaatsen. Het is best dat je hiervoor een andere website gebruikt zoniet kan jouw website ook als spammy beschouwd worden.

Mvg,

Luc

• citizen_zoocitizen_zoo Berichten: 63 Member
  • HaddocksHaddocks Berichten: 59 Member

De meningen blijven verdeeld, zo te zien. Ikdenk dat het verstandig is om die emails maar gewoon te negeren.

• PaulaPaula Berichten: 754 Member, Beta tester 

Wij krijgen ook regelmatig dit soort vragen. Maar ik heb altijd het idee dat het voor de ander meer oplevert dan voor ons. Ik weet niet waarom. Waarschijnlijk omdat die ander degene is die het vraagt 😋

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JaapJaap Berichten: 73 Member ✭

Ik krijg ook regelmatig van deze e-mailtjes maar doe er ook niets mee.

Wel een goed teken dat je als webwinkelier bij Lightspeed linkruil verzoekjes krijgt. Dat betekend dat je webshop goed presteert in de zoekmachines ;-)

Dit vind ik ook het grootste voordeel van Lightspeed.

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • Kim van KemenadeKim van Kemenade Berichten: 11 Member
    14 maart aangepast

Wij krijgen ook regelmatig hier mailtjes over, wij gaan er alleen op in als we dezelfde doelgroep hebben, en dus voor beide partijen echt meerwaarde kan hebben buiten alleen de link ruil

Vaak doen we dit in de vorm van een blog ruil met link.

• HaddocksHaddocks Berichten: 59 Member

Dus vooral niet doen.

• PaulaPaula Berichten: 754 Member, Beta tester 
    • Reacties op forums met geoptimaliseerde links in het bericht of de handtekening, zoals:

Bedankt, dat is geweldige info.

- Paul

pauls pizza den haag pizza beste pizza den haag

Dus wat we hier allemaal doen op het forum is dus eigenlijk niet toegestaan?

Ik dacht ik vraag het even 😛

Groetjes, Paula

www.devrolijkeengel.nl 😋 😆

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • citizen_zoocitizen_zoo Berichten: 63 Member

links op dit forum zijn no follow

• Patrick HeijmansPatrick Heijmans Berichten: 6 Member

Ik zou dat nooit doen. Je links moeten kwalitatief goed zijn en zeker ook te maken hebben met je webwinkel.

webwinkelforum -> Gratis advies van professionals

Log In of Registreer om te reageren.