Klanten die bestellen krijgen direct een mail dat de bestelling niet betaald is

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 912 

We hebben vanavond al meerdere mails gehad van klanten die (uiteraard onbedoeld!) een mail met betaalherinnering krijgen, vlak na de bestelling. Dit is de mail die we ingesteld hebben als de "stuur betaalherinnering" mail. Deze versturen we normaal gesproken handmatig, bijvoorbeeld als er na 1 of 2 dagen nog geen betaling binnen is. Maar nu krijgen 2 of 3 klanten (wie weet hoeveel nog meer) vanavond ineens direct na de bestelling die mail. Terwijl de bestelling gewoon betaald is. Uiteraard hebben we deze mail niet handmatig verstuurd. Er lijkt een bug in het systeem te zijn ofzo.

Iemand anders ook?

@Lightspeed Team @Lightspeed Is hier iets over bekend?

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
<1

35 reacties

• JaapJaap Member Berichten: 78 ✭

@Paula , ik zie net dat er bij ons ook zo maar betaalherinneringen worden gestuurd terwijl de orders gewoon betaald zijn.

Dit is zoals het er bij ons uitziet. Er wordt dus een betaalherinnering en nog een orderbevestiging handmatig verstuurd nadat er al een automatische orderbevestiging is verstuurd.

@Lightspeed , kunnen jullie mij misschien uitleggen waarom dit gebeurt?

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 179 ✭
    22 maart aangepast

Hier ook, ik heb een ticket aangemaakt.

• Dennis van den DikkenbergDennis van den Dikkenberg Member Berichten: 41

Goedemorgen,

Viel ons ook al op! Wij kregen ook meerdere meldingen van klanten. Heel vervelend

Vuur & Rook - Europa's grootste Low & Slow BBQ Shop!

www.vuurenrook.nl

• Sven UdoSven Udo Member Berichten: 52

Bij ons gelukkig niet het geval. Wel erg vervelend inderdaad als dat het geval is.

• Kim van KemenadeKim van Kemenade Member Berichten: 15

Wij hebben hier ook geen last van, maar versturen wel automatisch een betalingsherinnering na een paar uur.

• RuudRuud Member Berichten: 41

Hier ook hetzelfde probleem. Gisterenmiddag niet in de avond wel.

• Dennis van den DikkenbergDennis van den Dikkenberg Member Berichten: 41

Vanmorgen weer! @Lightspeed wat gaan jullie hier aan doen? Klanten worden hier aardig onrustig van!

Vuur & Rook - Europa's grootste Low & Slow BBQ Shop!

www.vuurenrook.nl

@Lightspeed en @Lightspeed Team , bij ons is dit probleem ook nog steeds aan de orde. Graag een snelle oplossing!!!

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • FOOFOO Member Berichten: 634 

Hier geen problemen. Wij hebben, net als @Kim van Kemenade ingesteld dat er automatische herinneringen worden verstuurd als een klant nog niet heeft betaald na 1 uur, 1 dag, etc..

Misschien dus een idee om, als tijdelijke oplossing, deze herinneringen ook automatisch in te stellen? Als je als termijn een week o.i.d. pakt, kan het weinig kwaad en hopelijk is de bug dan voorlopig omzeild. Tot Lightspeed met een oplossing komt.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

Ik heb zojuist met Lightspeed gebeld. Ze zijn inmiddels bekend met het probleem en er wordt aan gewerkt is mij verteld.....

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • TalendomeinTalendomein Member, Beta tester Berichten: 29

Wij hebben hetzelfde probleem. Vanochtend diverse meldingen van klanten ontvangen. We zien dat voor alle orders die "betaald" zijn, er vanaf gisterenavond ca. 18.00 uur een betalingsherinnering gestuurd wordt. Heel vervelend! Gevolg is ook dat er al enkele klanten opnieuw een betaling hebben gedaan, wat niet nodig is.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 912 

Het rare is dat er ook overal ( handmatig) achter staat.

En nog vreemder dat het gaat om bestellingen die gewoon direct betaald zijn.

Ik ben benieuwd wat @Lightspeed kan melden en wanneer het opgelost wordt...

www.devrolijkeengel.nl

@FOO wat jij aangeeft klopt helaas niet, omdat het niks met daadwerkelijk niet betalen te maken heeft. ALLE orders krijgen deze melding bij ons.

Zelfs met de instellingen zoals jij aangeeft wordt er binnen enkele seconden direct een betaalherinnering verstuurd.

www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO Member Berichten: 634 

@Paula je hebt het getest begrijp ik?

Ik vind het zo vreemd dat niet alle shops er last van hebben. Zou toch een reden voor moeten zijn. En omdat zowel wij als Kim de instellingen zo hebben staan én geen last hebben van het probleem, leek me dit een mogelijke verklaring. Sowieso de moeite van het testen waard. Baat het niet....... 😉

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    22 maart aangepast

Damn, zelfs de email tekst leeghalen werkt niet! Ik heb de tekst uit het emailvak leeggehaald, de titel ook (tip: wel eerst even de tekst ergens opslaan 😛) Maar nu met een nieuwe testbestelling krijg ik ALSNOG een herinneringsmail, nu in het engels! 😮 WhatThe?

Als je een email leeg maakt (ook de titel) dan hoort die toch niet verstuurd te worden??

www.devrolijkeengel.nl

@FOO uiteraard heb ik het getest, anders kan ik niet tegen je zeggen dat het niet werkt 😉

www.devrolijkeengel.nl

Bij ond hebben we een standaard herinneringsmail ingesteld. Wellicht dat deze daarom bij ons niet wordt verstuurd.

@Paula misschien kun je eens testen als je deze ook aanzet op automatisch en dan kiezen voor de langste optie voor het verzenden dat het dan opgelost is (als workaround dan)

@Sven Udo Die had ik n.a.v. FOO's berichtje al getest, maar dat maakt geen verschil.

www.devrolijkeengel.nl
  • carmemcarmem Member Berichten: 11

Hier ook gebeurd bij meerdere klanten. Wie is blanco en hoe kan dit? Zelfs blanco mail helpt niet. Actie?!

• SharleneSharlene Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 128 moderator

Hoi allemaal,

Momenteel is dit issue bekend bij ons development team en zijn we dit dan ook serieus aan het onderzoeken. We komen hier zo snel mogelijk op terug. Excuses voor het ongemak.

Even een tip voor degenen die dit probleem ook hebben:

Zet in de mail even een klein tekstje (bijvoorbeeld bovenin) dat er een foutje in het systeem is en dat de mail als niet verzonden beschouwd kan worden, of zoiets. De mail kan blijkbaar niet tegengehouden worden, maar als je bovenin even noteert dat deze mail incorrect is en dat ze er niks mee hoeven te doen, dan scheelt dat een hoop verwarring en heen en weer gemail.

www.devrolijkeengel.nl
  • MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 213 moderator

Zojuist hebben we de statuspagina kunnen updaten dat het issue omtrent de email notificaties verholpen is. De eerste prioriteit was om dit te verhelpen. We verzamelen nu alle info zodat we kunnen laten weten hoe dit is gebeurd.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
    22 maart aangepast

Bij ons is het probleem niet verholpen @Maartje

Drie bestellingen die tussen 15.45 en 16.00 uur geplaatst zijn hebben nog steeds hetzelfde probleem!

www.devrolijkeengel.nl
  • MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 213 moderator

Bij Lightspeed zoeken we altijd naar manieren om onze software te verbeteren, daarom liep er een project om (onzichtbaar) het systeem van e-mail notificaties te verbeteren. Tijdens dit proces werd er tegen onvoorziene omstandigheden aangelopen waardoor e-mails dubbel werden verstuurd of in de verkeerde volgorde. Hierdoor hebben we meteen maatregelen genomen om de wijzigingen aan de e-mail notificaties volledig terug te draaien. Op dit moment worden de e-mails weer zo verstuurd als voordat er werd gestart met deze wijzigingen.

Onze excuses voor het ongemak dat dit heeft meegebracht voor jullie en jullie klanten.

@Paula we proberen momenteel nog contact met je te zoeken om dit te bespreken.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ

@Maartje , excuses, ik zag betaalnotificatie staan en ik dacht even dat daar de betaalherinnering mee bedoeld werd. Mijn fout....

Dus waarschijnlijk is het nu inderdaad opgelost ja.

Fijn weekend!

www.devrolijkeengel.nl
    22 maart aangepast

@Maartje , ik wil de Lightspeed developers bedanken voor het oplossen van dit probleem.

Het is natuurlijk heel goed dat jullie bezig zijn om het systeem van e-mail notificaties te verbeteren maar wat ik dan niet begrijp, is dat jullie dit doen op het systeem waar alle live webshops op draaien. Is er dan geen mogelijkheid om deze tests met behulp van een aparte testserver of iets dergelijks uit te voeren zodat er in het geval dat er iets mis gaat hier niet iedereen de dupe van is?

Wellicht denk ik er iets te simpel over maar het is zo vervelend en onprofessioneel dat wij telkens weer tegen problemen aan lopen. We hebben wel iets beter te doen dan elke keer controleren of alles wel naar behoren werkt.....

Fijn weekend!!

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • JF85JF85 Member Berichten: 122 ✭

@Jaap , nee je denkt er niet te simpel over. Zo hoort het idd wel. Ik heb jaren lang als developer bij grote banken als Rabobank, Van Lanschot en ING gewerkt. Kleinste updates/improvements wordt eerst op de test-servers gedraaid en uitgebreid uitgetest. Wanneer het blijkt dat alles goed en vlekkeloos werkt dan mochten we die live implementeren.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 92

Hoe zit het eigenlijk met een spf record van lightspeed? Lightspeeds host zelf geen mail meer. Lightspeed stuurd dus nu mails uit de naam van (je bedrijf) wat ergens anders is ondergebracht.

Echter om deze mails zo min mogelijk als SPAM te laten aanmerken is het handig om een spf record te hebben waar lightspeed in is verwerkt.

Log In of Registreer om te reageren.