LET OP: channable verhoogt tarieven enorm!

MaryMary Berichten: 60 Member

Zojuist ontving ik een mail van Channable dat ze alle abonnementen van Lightspeed webshops per 1-6-2019 gaan wijzigen.

Momenteel betalen wij voor het Large abonnement € 79 per maand en ze gaan ons automatisch indelen in het Large business abonnement van € 99, maar dat is nog niet alles...., wat ze niet in de mail vertellen is dat ze per orderkoppeling ook nog eens € 49 per maand gaan rekenen ongeacht hoeveel orders je per orderkoppeling hebt, wij hebben er momenteel 4 dus wij zouden per 1 juni van € 79 per maand naar € 295 per maand gaan!

Echt belachelijk dus en mijn advies is dan ook aan diegene die nu gebruik maken van Channable om hier even heel goed naar te kijken wat je straks gaat betalen om teleurstelling te voorkomen.

Wat meer redelijk zou zijn is om te kijken naar hoeveel orders je per maand extern hebt ipv het aantal orderkoppelingen, dus als kleine webshop met bijv. 100 orders van 4 orderkoppelingen betaal je straks net zo veel als de Bijenkorf met misschien wel 500.000 orders per maand.

Ik heb hierover al gebeld en het advies was om mijn klacht te mailen naar de fin. afdeling tav Paul Stolk (invoicesATchannable.com) dat ga ik ook zeker doen en ik hoop meerdere met mij...

18 reacties

• Albert_WubsAlbert_Wubs Berichten: 80 Member ✭

De verhoging van de orderkoppeling geld per 1-1-2020 voor LS klanten. Heb net gebeld met Channeble. Je melding klopt deels. De verhoging van abo klopt per 1-6-2019 en de ordekoppeling per 1-1-2020. Maar evengoed een forse verhoging idd.

Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
  • MaryMary Berichten: 60 Member

Ik ben inderdaad nog teruggebeld door Channable, ze hebben het er intern over gehad en besloten om de orderkoppeling per 1-1-2020 in te laten gaan, dit is echter alleen uitstel de verhoging blijft absurd hoog van € 79 naar € 249...

• FrankFrank Berichten: 64 Member

De markt zal dit wel oplossen. Er zal vanzelf een goedkoper alternatief komen. Dit soort prijsverhogingen worden alleen gebruikt om tegen veel klanten te zeggen "Alsjeblieft ga weg wij willen jullie niet meer hebben" De klanten die desondanks blijven betalen de hoofdprijs.

De reden waarom ze van veel kleine klanten afscheid willen nemen is mij om het even maar het zal altijd uitkomen op een kosten baten analyse.

• IlseIlse Berichten: 2 Member, Partner partner

Hi Mary,

We balen ervan dat je een vervelend gevoel hebt overgehouden aan onze prijswijziging. De nieuwe abonnementsprijs van Lightspeed klanten hangt (net als voor alle andere klanten) af van het aantal items, kanalen, features en order connecties. Voor sommige klanten betekent dit helaas dat ze meer gaan betalen, voor anderen wordt de nieuwe opzet voordeliger. Deze prijswijziging is ingevoerd om de kwaliteit en doorontwikkeling van de tool te kunnen garanderen.

We hebben een nieuwe app gelanceerd, omdat deze een aantal belangrijke voordelen biedt voor onze klanten:

• Meerdere Lightspeed shops in één abonnement

Klanten kunnen gebruik maken van een ongelimiteerd aantal features en meerdere (multilingual) webshops toevoegen zonder daar meerdere apps voor te hoeven te installeren. Dit valt allemaal in één abonnement.

• Gemakkelijk up- en downgraden binnen de Channable interface

Klanten hoeven niet langer een nieuwe app te installeren op het moment dat ze hun abonnement willen up- of downgraden. Dit kunnen klanten nu gemakkelijk zelf regelen binnen de Channable tool.

Vanaf 1 juni zullen we de oude apps (Channable Small, Channable Medium, Channable Large en Channable XL) niet langer ondersteunen. Dit betekent dat je niet automatisch in prijs omhoog gaat per 1 juni. Lightspeed klanten kunnen zelf de keuze maken of en wanneer ze willen migreren naar de nieuwe app (tot 1 juni).

We begrijpen dat dit een grote verandering is, dus neem gerust contact met ons op via support[@]channable.com, als je hulp wil bij het bepalen van het abonnement dat het beste bij jou past.

Team Channable

• MaryMary Berichten: 60 Member

Hi @Ilse ,

Dank je wel voor je reactie. Ik geloof dat er maar heel weinig Lightspeed klanten zijn die hier een voordeel uit kunnen halen maar voor het merendeel zal gelden dat er een enorme prijsstijging zit aan te komen.

Feit blijft dat € 49 extra per maand per orderkoppeling niet realistisch is, ook al ben je al een kleine/middelgrote webshop kun je nog wel meerdere orderkoppelingen hebben en een hele grote webshop kan er maar 1 hebben maar belast jullie systeem vele malen meer maar dan voor een vele lagere prijs?

De prijs hiervoor had gerelateerd moeten zijn aan het aantal orders/items per maand niet aan het aantal koppelingen.

Zoals @Frank terecht al zei zullen vele kleine klanten noodgedwongen afscheid moeten nemen, het is inderdaad overduidelijk dat dit de bedoeling is van deze absurde prijsverhogingen...

Jammer dat ook jullie hier aan meewerken, ik ben altijd heel goed geholpen door jullie en was dan ook tot nu toe zeer tevreden...

• Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Berichten: 62 Member ✭

@Ilse

Waarom rekenen jullie voor shopify klanten betere prijzen, het is toch net zoiets als lightspeed ?

BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • IlseIlse Berichten: 2 Member, Partner partner

Hi Di-Jo, 

Als je hier meer over wil weten, kun je het beste even contact opnemen met support via support[@]channable.com. Zij leggen het je graag uit!

Team Channable

• SalemediaSalemedia Berichten: 1 Member

Dat word het weer EffectConnect....

• Richard5803Richard5803 Berichten: 1 Member

Zeer frapant inderdaad hoe een bedrijf dat op het eerste gezicht zo bonafide leek, nu een heeeeeeele lange neus trekt naar haar klanten. Hiermee laten ze wel heel erg duidelijk zien totaal geen interesse te hebben in hun klanten, die (logisch natuurlijk) massaal weg gaan lopen. Wie wil er immers op deze ronduit verwerpelijke manier beduveld worden? Echt vreemd dat Channable zichzelf zo graag in de voeten schiet. Denk dat het het komende jaar heel erg rustig zal zijn op de stand van Channable tijdens de webwinkel vakdagen, en des te drukker bij Channelengine of andere intergrators. Nu maar hopen dat daar niet ditzelfde wanbeleid gevoerd gaat worden, maar dat is haast niet voor te stellen. Ook vreemd dat lightspeed dit allemaal maar laat gebeuren en hier passief in is. Apps van dit soort bedrijven horen m.i. niet thuis in de appstore.

• ess_nless_nl Berichten: 2 Member

Neem gerust eens contact op met ons voor een vrijblijvende offerte https://www.ess.nl/nl/Contact. Wij hebben uitgebreide koppelingen order koppelingen met alle verschillende marktplaces met lightspeed.

Team ess.nl

• HaddocksHaddocks Berichten: 77 Member

In het weekend een offerte aangevraagd bij ess.nl, maar nog steeds geen reactie.

• JohanJJohanJ Berichten: 152 Member 

Vreemd. Normaal reageren ze altijd snel.

Ik heb het formulier op de website ingevuld en daar een bevestigingsmail van ontvangen, maar verder niets.

Zojuist de offerte ontvangen. Met name de mogelijkheden met Ebay zijn een vooruitgang. Verder nog een grondig bestuderen.

• ess_nless_nl Berichten: 2 Member

Beste Haddocks,

u heeft aanbod voor uitgebreide (order)-koppelingen en extra marketing-suggesties in uw emailbox. Door vele aanvragen heeft aanbod enkele dagen geduurd. Voor Bol.com hebben we uitgebreide mogelijkheden, zoals Dynamic pricing.

Mvg,

E-SS.nl

• dirkschramadirkschrama Berichten: 8 Member

Intussen ligt de import van Amazon orders er bij Channable al een week uit waardoor er veel handmatig werk is. Er is nog geen zich op wanneer het weer werkt, dus ik zoek een alternatief.

Iemand ervaring met een partij die goed is met Amazon orderkoppeling? Heb contact gezocht met ESS, maar wacht nog op antwoord.

• EffectConnectEffectConnect Berichten: 1 Member, Partner partner

Hi Dirk,

Mocht je nog op zoek zijn naar een goede Amazon orderkoppeling dan help ik je graag verder. Bij EffectConnect doen we dit al jaren en krijg je een handige mobiele app zodat je altijd weet hoe de vlag erbij hangt v.w.b. de orders.

groeten,

Bart

Log In of Registreer om te reageren.