Productrapport

Beste collegae, ik mis in LightSpeed (LS) een aantal rapportage mogelijkheden. Eén daarvan is het productrapport. Je kunt wel een een complementair productrapport genereren maar dat is nogal gebruiksonvriendelijk. Zo kun je max 3 maanden selecteren en al helemaal niet op product (wel sorteren, maar niet specifiek inzoomen). Zie ik wat over het hoofd of moet dit op de wishlist.

Wat wil ik gewoon kunnen doen:
  • Rapport op productniveau of categorieniveau of zelf te definiëren groepje producten
  • Rapport op basis van een 100% zelf te kiezen periode (dus ook veel langer dan 3 maanden)
  • Top down rapport in zowel producten als categorie (kan nu gedeeltelijk al)
  • Benchmarkproductrapport. Dus zoals bovenstaand maar dan afgezet tegen een referentieperiode. Bijvoorbeeld de verkoop van een salade in Q1 tegen Q2. Of Q1 2016 tegen Q1 2017.
  • Bovenstaande in data én grafisch (grafiek).

6 reacties

• NicoSNicoS Berichten: 2 Member
    Ben ik inderdaad mee eens. Zelfs bij advanced reporting kun je geen vergelijkende rapporten maken met voorgaande periodes. Wat je in 1 dashboard zou willen zien bv.: omzet/verkoopstatistieken van afgelopen week, maand en jaar, afgezet tegen vorig jaar. Met grafieken en percentages. (Daar hebben we toch software voor ;-)
  • willemwillem Berichten: 15 Member
  • Ivan MertensIvan Mertens Berichten: 1 Member
    Ik ben nieuw hier, maar kan dit ondertussen al wel?

Alvast bedankt voor de info.
  • JohanJJohanJ Berichten: 153 Member 
    Dit kun je toch in Google Analytics doen? Of missen jullie daarin gegevens?
  • FOOFOO Berichten: 573 Member 
    JohanJ zei:
    Dit kun je toch in Google Analytics doen? Of missen jullie daarin gegevens?
    Het gaat hier om de restaurant module. Heb zo'n vermoeden dat de ingevoerde orders niet terug te vinden zijn in Analytics. 

Vind het wel verwarrend dat dit door elkaar loopt op het forum. Ben er zelf ook al een aantal keer de mist mee in gegaan. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PaulaPaula Berichten: 865 Member, Beta tester 
    24 januari aangepast
    FOO zei:

Vind het wel verwarrend dat dit door elkaar loopt op het forum. Ben er zelf ook al een aantal keer de mist mee in gegaan. 
    Inderdaad.... je kunt bovenin "inloggen" op e-com. Dan zou je naar mijn idee alleen de e-com berichten moeten zien. 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Log In of Registreer om te reageren.