April omzet

JF85JF85 Member Berichten: 128 ✭

#DurfTeVragen

Merken jullie ook dat april een slecht maand is? Of is dat alleen bij ons. Het aantal orders per dag is gehalveerd. Obv statistieken zie ik dat vorig jaar april ook geen top maand was maar nu is het echt extreem...

Ik ben echt benieuwd naar jullie ervaring.

13 reacties

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 109 ✭

ehm ik zie na 5 dagen nog geen enorme daling hier... ik lig zelfs voor op vorig jaar...

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • HaddocksHaddocks Member Berichten: 110 ✭

Het gaat bij mij beter dan verleden jaar april, maar een stuk minder druk tegenover maart.

• MatthijsMatthijs Member Berichten: 37

Heeft waarschijnlijk ook te maken met de DOS-aanvallen die er de afgelopen dagen plaatsvinden:

https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/1776/lightspeed-500-internal-server-error/p1

• JF85JF85 Member Berichten: 128 ✭

@Matthijs Dat vermoedde hebben we nu ook :/

• FrankFrank Member Berichten: 72 ✭

April en Mei zijn bij mij standaard ook een stuk slechter dan de rest van het jaar. Die Dos aanvallen zullen daar wel een beetje aan bij dragen maar ook niet meer dan een beetje.

• MarkMark Member Berichten: 68 ✭

In de afgelopen 3 jaren zijn april en mei voor ons ook de maanden met de minste omzet. Zowel in de winkel als de webshop.

Mijn reden? Het wordt voor het eerst weer lekker weer. Mensen gaan drankjes drinken op het terras en in de tuin aan het werk. Minder tijd voor shoppen.

En de DDoS aanvallen helpen natuurlijk niet echt mee... Als een webshop 1 of 2 keer onbereikbaar is tijdens een persoonlijk bezoek, haak ik ook af...

• FOOFOO Member Berichten: 655 

Dat zijn hier meestal de maanden waarin de omzet weer aantrekt: iedereen springt weer op de fiets. Omdat we in maart al heel mooi weer hebben gehad, hadden we ook in maart een geweldige omzet, dus afwachten of april inderdaad beter wordt, maar het gaat de goede kant op! 😁

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • aresthoarestho Member Berichten: 36

De maand verloopt hier ook enig zins vreemd, niet echt heel slecht maar het is wel eens beter geweest.

• JF85JF85 Member Berichten: 128 ✭

@arestho , idd. Aantal orders is zeker hoger dan vorig jaar april. Maar vergeleken met afgelopen maanden zeker stuk minder. Vreemd...

bij nader inzien....... wat een drama dag bijna geen orders

• FOOFOO Member Berichten: 655 

Maart was onze beste maand sinds de start van onze webshop. Als april zo doorloopt als nu, gaan we daar nog eens met 30% overheen.

Het uitbesteden van het inpakwerk heeft daar ook deels mee te maken natuurlijk. Ik denk wel dat het enorm afhankelijk is van wat je koopt. Vanaf maart trekt het in onze branche over het algemeen altijd snel aan.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

het is vanaf afgelopen maandag wel erg stil qua bezoekers, meer mensen last van?

• MarkMark Member Berichten: 68 ✭
Log In of Registreer om te reageren.