Gebruikt u ook de PostNL app voor Pakketten en Brievenbuspakketten. Opgelet. Het lezen waard.

wereldvlaggenwereldvlaggen Member Berichten: 3

Beste medegebruikers Lightspeed,

Ik gebruik oa de PostNL app voor mijn zendingen. De klant kan kiezen uit oa pakket or brievenbuspakje, afhankelijk van het gewicht en formaat van de zending. Naast vlaggen verkopen wij kleine vlaggerelateerde producten ( sleutelhangers, patches, speldjes, tafelvlaggen etc). Deze kleine artikelen passen makkelijk door een brievenbus en de meeste klanten kiezen optie brievenbuspakje. Aan het einde van de week krijg ik per email, van PostNL, 2x facturen toegestuurd. De ene van PostNL en de andere is van PostNL Pakketten ( het zijn 2 verschillende bedrijven). Echter is het me vorig jaar november opgevallen tijdens het inboeken van een factuur dat ik doe week erg veel paketten had verstuurd, volgens PostNL. Ik ben het gaan uitzoeken. Echter kwam ik een heleboel fouten tegen. Zendingen met een afmeting van ca 20x 15x 1,5cm (L x b x h ) werder door de sorteermachine van PostNL als pakketten van some 7cm hoog gezien!! En dat is geen brievenbuspakje meer en ik kreeg het als een pakket gefactureerd. Ik heb meerdere keren contract met PostNL opgenomen en ze geven zelf toe dat het hoogstwaarschijnlijk door hun machine komt. Mijn zending komt 'bol' te staan en het word door de scanner als een pakket gezien en dus als een pakket gefactureerd, terwijl het niet zo ik. Het bleef gebeuren totdat ik een 6-tal voorbeelden van verzendingen naar de klantenservice had opgestuurd. ( 2 maand geleden, ik moet ze nog terug zien te krijgen ). Het bewijs heb ik dus laten zien, de fout ligt bij PostNL. Ik kreeg van een afdelingshoofd een toezegguing van in 2018 voor ca. €1200 aan verzendkosten mogelijk is fout gegaan, waarvan een aantal deels mijn schuld zou kunnen zijn en ze waren bereid dit bedrag door het midden te doen en €600 compenstaie aan mij over te maken. Ik ben hiermee niet akkoord gegaan omdat het zou betekenen dat de helft van de tijd het mijn schuld zou zijn.

Ik raad jullie aan, als jullie ook 2x verschillende facturen van PostNL krijgen, deze heel goed te controleren. Ik heb het idee dat PostNL ergveel geld 'verdiend' door dit zoort dingen door te berekenen aan de klant. Graag hoor ik jullie ervaringen.

Met vriendelijke groeten,

wereldvlaggen.nl / Jon Deeves

Beste Antwoord

Log In of Registreer om te reageren.