404 Page opzetten

karlienfabrekarlienfabre Berichten: 2 Member

Hi,

Op dit moment word er op mijn webshop geen 404 page getoond wanneer er een 'broken link' is; in plaats daarvan wordt de gebruiker via een 301 doorgestuurd naar de homepage.

Omwille van SEO zou ik toch graag een 404 page tonen (wat info + nuttige links etc); de pagina aanmaken in de editor zal nog wel lukken, maar waar stel ik in dat bij een 404 ook die pagina getoond wordt en niet wordt doorgelinkt naar de homepage?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Karlien

Beste Antwoord

Antwoorden

• MarkMark Berichten: 34 Member ✭

Ja!

Dit staat ook op ons wensenlijstje. Een pagina die je zelf kunt aanpassen en kunt invullen met een ludieke mededeling en een aantal producten en/of categorieën.

Bijvoorbeeld hier: 'Oops verkeerde afslag'

https://www.coolblue.nl/sdijwerf34

• citizen_zoocitizen_zoo Berichten: 68 Member

Ter informatie:

De statuscode is altijd een 404 bij gebroken links. Wellicht lijkt het op een 301 redirect naar de homepage, maar dat is beslist niet het geval. De 301 server redirect in onderstaande screenshot is vanwege de trailing slash. Voorkomt duplicate content.

De "pagina die niet meer bestaat", of beter gezegd niet gevonden kan worden, is een 404 pagina en niet de homepage.

Thema Gibbon van @Shopmonkey hééft een custom 404 pagina.

• ShopmonkeyShopmonkey Berichten: 41 Member, Partner partner

@citizen_zoo; thanks voor de verwijzing!

@karlienfabre en @Mark: indien jullie hulp nodig hebben bij het opzetten van een (custom) 404 page t.b.v. jullie thema's, helpen wij je graag op weg! Indien hulp gewenst, mail dan even via [email protected]!

Met 1.200+ gebouwde shops op Lightspeed by far de meest ervaren front-end partner. Maatwerk? Vragen? Shopmonkey.nl!
  • MarkMark Berichten: 34 Member ✭

@karlienfabre Bedankt nog! Wij hebben nu in elk geval een 404-pagina :) Moet nog getweaked, maar dat komt vanzelf...

Log In of Registreer om te reageren.