Lijst met barcode, naam en prijs afdrukken

MirandaHaasMirandaHaas Berichten: 31 Member

Is het mogelijk om de barcodes zoals we ze via de labelprinter afdrukken ook als lijst uit te printen op gewoon A4?

Ik wil graag een lijst aan de kassa met barcodes van artikelen staan die te klein zijn voor een etiket en die vaak voorkomen in meerdere kleuren om zo sneller te kunnen afrekenen. Nu zoeken we betreffende artikelen los op via de zoekfunctie maar dat houdt onnodig lang op.

Magic Nails

meer dan plakken en lakken...

6 reacties

• PaulaPaula Berichten: 890 Member, Beta tester 

Hoi Miranda, wij werken zelf niet met barcodes, maar het lijkt me dat dit gewoon mogelijk is toch? Is het niet gewoon mogelijk om de barcode in plaats van af te drukken gewoon als bestand op te slaan en deze in een A4 formaat bestandje te plaatsen en als alle barcodes erop staan deze gewoon afdrukken op printpapier?

Of zeg ik nu iets heel raars? 😳

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • MaartjeMaartje Berichten: 196 Administrator, Moderator, Lightspeed Staff moderator
    23 april aangepast

Hi @MirandaHaas, standaard is er vanuit Lightspeed Retail geen lijst met labels op een A4 af te drukken. Je kan hiervoor twee dingen doen:

1- Druk de labels af en plak ze op een A4 (simpele oplossing)

2- Ga met kopiëren en plakken aan de slag om de A4 digitaal te maken en daarna af te drukken. Zorg eerst dat je het programma "Zebra Browser Print" uit zet voordat je verder gaat. Dit doe je binnen Retail via Instellingen > Configuratie van Winkel > kies je winkel > vink Zebra Browser Print Inschakelen uit (helemaal onderaan).

Druk nu 1 label af, hiervoor wordt een nieuw tabblad geopend. Vanaf hier komt er handmatig werk aan te pas. Ofwel klik op de barcode en kopieer de afbeelding. Deze kun je in Word plakken en type er zelf de titel van het product boven.

Ofwel maak een screenshot van het hele labeltje en plak deze 1 voor 1 in een Word document. Voor deze manier zou ik aanraden de labels via de labelwachtrij af te drukken. Lees hier hoe je de labels aan de wachtrij toevoegt. In dat geval kun je van veel labels onder elkaar screenshots maken en deze in Word plakken.

Ik hoop dat je hier mee verder kan!

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ

Oh chips, had ik toch weer niet in de gaten dat het een RETAIL topic was 🤨

www.devrolijkeengel.nl
  • MirandaHaasMirandaHaas Berichten: 31 Member

En ik had niet in de gaten dat jullie hier geantwoord hadden... te druk met het inrichten van de webshop :)

Afdrukken en opplakken op A4 deden we nu inderdaad, dan houden we dat zo. Ik dacht dat er misschien een simpele andere manier was die ik over het hoofd zag.

Bedankt!

Magic Nails

@MirandaHaas je kunt instellen dat je een mailtje krijgt wanneer iemand op jouw topic heeft gereageerd. Je kunt nog meer notificaties instellen, maar het is in ieder geval wel handig om in te stellen dat je bericht krijgt (pop up of een mailtje) als er een reactie in jouw topic is.

Fijne zondag! :-)

www.devrolijkeengel.nl
  • MirandaHaasMirandaHaas Berichten: 31 Member

Yes, meteen gedaan :)

Magic Nails

Log In of Registreer om te reageren.