LoyaltyLion stopt ... Alternatieven

2

89 reacties

• VoerOnlineVoerOnline Member Berichten: 29

Ik volg

Vers & Gezond voor Kat en Hond
    www.voeronline.nl

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 187 ✭

Nee, we hebben nog geen alternatief.

Wel al de nieuwsbrief eruit gestuurd dat LoyaltyLion gaat stoppen en dat we ofwel naadloos overgaan op een nieuw systeem, ofwel de punten omzetten in een kortingscode.

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 110 ✭

Smile volg ik al een tijdje :) is daar al een integratie voor dan?

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • Monique ElliottMonique Elliott Member Berichten: 38

Reactie Smile.io over koppeling Lightspeed:

"Unfortunately we don't have and out-of-the-box integration for that platform yet. You can create a connection via Smile API, which is available on our Enterprise plan."

Deze ( https://www.marsello.com ) vind ik ook erg sterk. Momenteel geen koppeling met Lightspeed wegens "API limitations" cfr. Marsello.

Op deze pagina kunnen jullie alvast jullie email adres nalaten in de Lightspeed box om hen te motiveren om de koppeling alsnog te maken: https://www.marsello.com/integrations

• HaddocksHaddocks Member Berichten: 110 ✭

Ik heb mijn email adres achtergelaten

• estheclinicestheclinic Member Berichten: 1

Iemand ervaring met https://www.maks.nl/ ?

• MarkMark Member Berichten: 68 ✭

Wij zaten eerder alleen voor Retail bij Maks. We zijn er overgestapt op Piggy omdat er bij Maks steeds heel veel punten niet bij werden geschreven. Omdat dat destijds een extra handeling vereiste. Dit hadden ze echter niet gecommuniceerd. Het voelde alsof ze de schuld daarvan in onze schoenen probeerde te schuiven. Ze hebben het netjes opgelost door een bijgewerkt excelbestand aan te leveren. Anyhow: het vertrouwen was weg en het alternatief lag voorhanden.

Inmiddels is het bijwerken van de punten wel makkelijker geworden in Retail. Ook werkten ze aan een omnichannel-oplossing. Ik weet niet hoe het daarmee staat.

Bij Piggy is er nog geen oplossing voor omnichannel.

@Maartje , @Lightspeed , @Lightspeed Team

Enig uitzicht op een loyalty oplossing voor eCom nu LoyaltyLion er mee stopt??? Graag een update!

• HippekipHippekip Member Berichten: 3
    11 juni aangepast

Ik weet dat Piggy alles klaar heeft staan voor een intergratie met Lightspeed dit is nog niet zo uitgebreid als loyaltylion maar zullen hier zeker verder mee gaan in de toekomst! Retail werkt goed en koppeling wordt dan gelijk aan elkaar gemaakt dat ze online en in de winkel op één account kunnen sparen.

www.piggy.nl

Post edited by Hippekip on
  • HaddocksHaddocks Member Berichten: 110 ✭

Is er al nieuws?

Het zou idd mooi zijn om iets meer te horen dan we zij er mee bezig.

www.voeronline.nl

• Ik ben ondertussen in gesprek met piggy.nl - contacteer hen even zou ik zeggen...
    • Ik heb ook een ticket lopen bij Lightspeed ivm Lightspeed Loyalty - dit is "in ontwikkeling" voor eCom (helaas geven ze geen ETA) - open misschien ook een ticket om er wat meer gewicht aan te geven...

• CornéCorné Member Berichten: 1

Wij vinden het ook jammer dat Loyalty Lion er mee stopt. Daarom zijn we benieuwd naar hoeveel interesse er is:

Het is natuurlijk geheel vrijblijvend. Wij hebben een basis klaar staan en bij voldoende interesse kunnen wij dit voor augustus lanceren. 😃

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 236 moderator
    24 juni aangepast

Aan Loyalty voor eCom wordt inderdaad gewerkt: dat project staat sowieso ingepland en daar wordt tijd aan besteed. We zijn daarnaast met een partij bezig, hiervoor zoeken we binnenkort beta-testers. Tijdens deze test zal de integratie enkel in het Engels te gebruiken zijn. We streven ernaar op een later moment Nederlandse templates aan te bieden. Alle teksten op je webshop kun je wel al zelf aanpassen naar Nederlands. Wanneer je interesse hebt om hier aan deel te nemen, hoor ik dat graag; dan kan ik een lijstje namen en shops doorgeven aan ons Partner Team.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 110 ✭
    25 juni aangepast

count me in for the test @Maartje !

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl

Ik ben ook benieuwd, ik doe mee.

www.voeronline.nl

• DekbeddenvoordeelDekbeddenvoordeel Member Berichten: 13

Ik heb ook interesse voor de beta @Maartje

Dekbeddenvoordeel.nl - Voor al het beddengoed
  • Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 62 ✭

Ik heb ook interesse voor de beta @Maartje

BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • HippekipHippekip Member Berichten: 3

Wat zo vervelend is van LS is dat als een bedrijf alles klaar heeft staan...

Ze niet meewerken met de klanten!

piggy.nl

Ik heb helaas te horen gekregen dat Lightspeed op dit moment niet gaat samenwerken met piggy.nl. Wel is er een andere externe reward/loyalty app waar lightspeed mee bezig is los van lightspeed loyalty. Ik weet niet in hoeverre ik deze al mag noemen maar lightspeed is hier zeer gefocust op. Ik heb samen met mijn teamleider gevraagd of daar een status van is en welke informatie wij hierover vrij mogen geven. Zo gauw ik hier antwoordt op heb zal ik je hierover inlichten.

Piggy heeft alles klaar liggen voor LS maar ze willen niet met piggy samenwerken omdat ze de commisie niet willen betalen of op een anderen manier willen samen werken!

Enige tijd geleden ook gevraagd gaan jullie nog verder met de integratie ja we zijn ermee bezig en dan komen ze opeens zelf met een puntensysteem voor de kassasystemen??

Is het niet een beetje oneerlijk tegenover bedrijven??

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 236 moderator

@Hippekip met elke partij waarmee we samenwerken worden afspraken gemaakt (elk thema, elke app in de app store). Het kan altijd zijn dat dit stuk loopt als hier niets overeen gekomen kan worden. Ik zal mijn collega's van deze Partner afdeling vragen naar een reactie, want dit is niet iets wat via de Support afdeling gaat.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
    28 juni aangepast

@Maartje - zal LS Loyalty of die nieuwe partij klaar zijn om de klanten van Loyalty Lion over te nemen vóór augustus?

• CarineCarine Member Berichten: 10

Ik wil alvast mee testen.

• Partnerships_EMEAPartnerships_EMEA Member, Lightspeed Staff Berichten: 2 Lightspeed
    28 juni aangepast

Hi Hippekip, 

Dank voor jouw bericht. Op zowel het eCommerce als Retail product hebben wij een open API; dit betekent dat jij vrij bent om te connecten met bijvoorbeeld Piggy.

Aangezien Piggy alles klaar heeft liggen voor Lightspeed - en wat ons betreft een hele leuke oplossing heeft- wil ik jou vooral uitnodigen te koppelen met Piggy.

Wij vinden het verder niet netjes om openbaar op details van een samenwerking in te gaan en willen het dan ook hierbij laten. Ik hoop dat je dit begrijpt, 

Igor Madzura

Lightspeed Partnerships EMEA

Lightspeed HQ

• Partnerships_EMEAPartnerships_EMEA Member, Lightspeed Staff Berichten: 2 Lightspeed

@Monique Elliott We werken aan een alternatief en streven ernaar deze tijdig op te leveren zodat er voldoende tijd is voor een migratie.

Igor Madzura

Lightspeed Partnerships EMEA

Lightspeed HQ

• ClementClement Member Berichten: 1

Wij werken ook met LL. Ongeveer 60% van onze klanten is vaste spaarder bij LL. Wij hebben al onze klanten eind april een mail getuurd dat ons spaarsysteem gaat stoppen. Zij hebben de mogelijkheid om tot 30 juni punten om te zetten in kortingscodes. Daarnaast hebben wij 29-06 een lijst gedownload met de punten. Dat als er nog iemand gaat piepen wij een kortingscode hiervoor kunnen aanmaken. Ik schat in dat ongeveer 10% van de klanten hun punten hebben omgezet in kortingscodes. Dus het valt wel mee. Wij hebben LL gemeld dat zij voor ons op 1-7 de stekker eruit moeten trekken. Heel jammer want wij waren er erg enthousiast over.

Ik heb overigens niet de indruk dat Lightspeed enige poging heeft ondernomen om LL te behouden. Ik ben tevreden over Lightspeed maar vond de overname van Seoshop jammer omdat de focus voor e-commerce weg is.

Als Lightspeed van mening is dat dit niet zo is, hoor ik het graag.

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 187 ✭

@Clement eerlijk gezegd vraag ik me af of het per se aan Lightspeed ligt. De prijzen die LL hanteerde op Lightspeed, waren veel lager dan de prijzen die ze normaal hanteerden, als ik het goed heb. Wij zaten nog op het allergoedkoopste plan (19 euro, is al jaren uit de lucht), en ze konden ons niet dwingen om meer te gaan betalen. (Dat zouden we ook niet doen) Als dat bij meerdere klanten het geval is geweest, was Lightspeed lang niet zo rendabel als andere shopsystemen.

Slimme aanpak. Wij stoppen 30 juli en zetten dan alle mensen die meer dan X punten hebben gespaard, automatisch om naar een kortingscode. Deze is dan een jaar geldig, met een minimum bestelwaarde van X euro.

• CarineCarine Member Berichten: 10

@CelticWebMerchant zou het mogelijk zijn door te geven hoe je de punten van alle spaarders in LL automatisch kan omzetten naar een kortingscode?

• SoniaSonia Member Berichten: 102 ✭

Ik ben ook benieuwd naar het omzetten van punten naar kortingscode.

Log In of Registreer om te reageren.