LoyaltyLion stopt ... Alternatieven

13>

89 reacties

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 167 Member ✭

Als je het emailadres van de klant (zonder @ ) als kortingscode gebruikt, kan dat in bulk worden toegevoegd

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Berichten: 103 Member, Beta tester ✭

Hallo @Maartje ,

Wat is de status hiervan? Het programma stopt al op zeer korte termijn en ik heb nog geen alternatief gezien. Is dat nog wel steeds in de planning of gaat dat er niet meer komen? Ik hoor het graag :)

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • MaartjeMaartje Berichten: 182 Administrator, Moderator, Lightspeed Staff moderator

Beide integraties wordt nog aan gewerkt: zowel een app van een derde partij in de App Store als Lightspeed Loyalty. Waarschijnlijk zal de eerst genoemde integratie iets sneller klaar zijn; dit zal op dat moment hier worden gedeeld.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • CarineCarine Berichten: 6 Member

Hallo Maartje,

Kunnen jullie garanderen dat er een oplossig is VOOR LL stopt? De antwoorden blijven vaag en de klok tikt verder.

• MaartjeMaartje Berichten: 182 Administrator, Moderator, Lightspeed Staff moderator

Dat is uiteraard het doel en doen we ons best voor!

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

@Maartje Hoe staat het hiermee? MDWare is erg stil en reageert niet op emails of PB's? Is er nog een andere optie waar jullie aan werken?

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl

Volgende week komt er een mailing met de beschikbare alternatieven aan alle klanten die nog Loyalty Lion geïnstalleerd hebben staan. We werken er hard aan om 2 of 3 alternatieven te kunnen bieden.

MDWare is net nieuw op deze community, ik verwacht dat zij op dit moment veel tijd stoppen in het ontwikkelen van de integratie en iets minder in de berichtgeving via dit kanaal. Mocht je ze willen bereiken, dan raad ik de directe contactmanieren van de website aan https://mdware.org/

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
  • Monique ElliottMonique Elliott Berichten: 32 Member

@Maartje is er al een mail met de alternatieve opties verstuurd?! Het begint bijzonder dringend te worden!!

• SoniaSonia Berichten: 93 Member ✭

Ik wacht ook nog op een statusupdate. Ik heb straks ook vakantie en dat zal voor meer mensen gelden.

• DevloomaxDevloomax Berichten: 15 Member, Partner partner

Korte update van onze kant: wij hebben MDware Loyalty voor Lightspeed Ecommerce en Lightspeed Omnichannel gisteren in beta gelanceerd. Indien je dit wil testen kan je alvast de stappen in onze thread lezen

https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/1480/loyalty-mdware#Item_9

Verdere documentatie, video's, ... volgen!

Maximiliaan Devloo | https://mdware.org

Toolkit met Facturatie & Loyalty voor Lightspeed Retail, Ecommerce & Omnichannel

Daarnaast zal er deze week een mail volgen vanuit Lightspeed en een alternatief beschikbaar zijn in de App Store.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

Hi allen, zojuist is Kangaroo Rewards beschikbaar geworden in de App Store: https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/store/apps/kangaroo-rewards/

Naast MD Ware is dit de app die we aanbieden ter vervanging van Loyalty Lion. Er zal nog een mail volgen vanuit Lightspeed met de toelichting van Lightspeed Loyalty, deze eigen integratie is in ontwikkeling en zal later dit jaar klaar zijn om in gebruik te nemen.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
  • AnjaAnja Berichten: 24 Member

Bedankt voor de update Maartje,

Even gekeken op de website van Kangaroo maar vind hier geen informatie wat we nu krijgen met de Lightspeed koppeling. Wel alle features worden vermeld wanneer men een abo neemt van 149,- dollar per maand. Dus wat je met de Lightspeed koppeling krijgt vanaf 39,- euro geen idee. Daarnaast is het alleen Engelstalig en vraag ik me af hoe snel de chat dan zal reageren bij problemen en hulpvragen.

Dus zojuist maar aan de slag gegaan met mdware loyalty en heb het inmiddels up and running: werkt vlot en support bij de chat gaat ook super.

Nu alleen nog wachten en hopen dat de Loyaltylion import vlekkeloos verloopt (maximaal 48u heb ik begrepen.) Maar goed heb er alle vertrouwen in.

Tot slot nog wel benieuwd waar Lightspeed zelf mee zal komen en tegen welk tarief, verlang ook echt de optie dat gespaarde punten een geldigheidsdatum krijgen.

Gr. Anja

Ik heb zojuist een Demo gekregen van het Kangaroo platform. Ze reageerden direct op de chat en daarmee regelden ze ook direct een Demo. Het is wel een Amerikaans bedrijf dus ze zijn vanaf 9u smorgens EST (15:00u smiddags) bereikbaar.

Het is wel enorm uitgebreid, ze kunnen zelfs een groot stuk marketing automation overnemen (en email marketing), dit omdat ze alle transactie data namelijk toch al hebben. Wat ik ook wel een voordeel vind is het "Tier" programma; dat je dus met brons, zilver, goud levels kunt werken.

Met de basis plugin is er al veel mogelijk, maar ik heb wel om een update gevraagd wat nu wel en niet in het "basis" pakket zit.

To be continued...

(owh ja en het platform is voor de klanten ook in het Nederlands beschikbaar zeggen ze, maar dat heb ik nog niet in actie gezien)

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl

Kangaroo is helemaal in het Nederlands beschikbaar op jullie eigen websites, dus richting je klanten toe, daar heeft onze partnerafdeling we voor gezorgd.

De prijzen zijn nog niet helemaal rond voor Lightspeed Loyalty voor eCom, dus deze kan ik nog niet delen. Punten zelf hebben geen geldigheidsdatum in Lightspeed Loyalty, je kan wel een datum meegeven aan een specifieke beloning die je instelt.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
  • YibYib Berichten: 48 Member

@PatrickvdHeijden Is al wat duidelijkheid over welke features in de basis pakket zit? :) Ben namelijk heel benieuwd naar.

MD Ware werkt opzicht ook prima als een basis punten systeem.

Ik ben nog even met Kangaroo in mailwisseling. Op de een of andere manier herkennen ze de aanbieding van €39,- niet. Wellicht dat @Maartje hier wat in kan betekenen.

Ik heb de inhoud van het "basis" loyalty programma even nagevraagd, zodra ik antwoord heb laat ik het hier weten.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl

Antwoord van Kangaroo...

"For $79+€ 250 setup fee, includes all the features in the demo, tiers, raffle, referral, email marketing etc. 

For the 39 Euros it only includes - Ecomm integration, points earning, points redemption, signup incentives, social media sharing incentives, dashboard reporting"

Ik ben zelf enorm voorstander van de Tiers dus dat is voor mij wel een belangrijke.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl

Onze Partner Manager heeft naar aanleiding van je post contact gehad met Kangaroo (@PatrickvdHeijden). Ik ben blij dat ze de tarieven met je hebben kunnen delen.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

@PatrickvdHeijden dus ongeveer 71 euro per maand + €250 eenmalig kosten? Hoe wordt het gefactureerd dan?

Het is nog altijd veel goedkoper dan LL. Vraag me af hoe de integratie werkt, moet thema editor aangezet worden?

Ik zal ook maar even contact opnemen met Kangaroo

Bedankt voor de info :)

• Monique ElliottMonique Elliott Berichten: 32 Member

Ter info, ik zit ondertussen op MDWare Loyalty: https://www.kmstore.be/service/kevinmurphy-spaarpunten

• VoerOnlineVoerOnline Berichten: 28 Member

Zijn er al shop die Kangaroo hebben geïnstalleerd ?

Vers & Gezond voor Kat en Hond
    www.voeronline.nl

Wij zijn op dit moment met Kangaroo aan het testen op onze test-omgeving... ziet er wel goed uit... ik merk alleen dat de "emails" nog niet allemaal goed ingericht zijn voor wat "taal" betreft.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
    22 augustus aangepast

Ik ben nu ook in contact met Kangaroo, mijn ervaring met ze is heel onaangenaam en het voelt dwingerig aan.

Na een mailtje gestuurd te hebben over meer informatie voor verschillende pakketten, willen ze gelijk over bellen en demo inplannen. Demo ingepland en daarna gevraagd of mogelijk was om zelf Kangaroo te testen met alle features aan op onze shop, antwoord was "nee, het is niet mogelijk". Wel kunnen wij nog een demo aanvragen...

Dit is de prijs die ik had door gekregen:

Package 1: Kangaroo Loyalty, 1 location, 2 registers

Monthly: $79 + set-up fee of $250 (minimum 6-month agreement)

1 year: $948 - 14 months for the price of 12 + set-up fee of $250

3 years: $2,844 - 48 months for the price of 36 + set-up fee of $250

Package 2: Kangaroo Loyalty + Marketing, 1 location, 2 registers, 1,500 SMS/Email credits per month

Monthly: $129 + set-up fee of $250 (minimum 6-month agreement)

1 year prepaid: $1,548 - 14 months for the price of 12 + set-up fee of $250

3 years prepaid: $4,644 - 48 months for the price of 36 + set-up fee of $250

Standard pricing for package 1: $99/month + set-up fee of $350

Standard pricing for package 2: $149/month + set-up fee of $350

@PatrickvdHeijden Weet je zeker dat $79 inclusief marketing en alle andere feature is? Ik neem aan dat je nu alle features van Kangaroo aan het testen ben? Ik zou alles dubbel checken met ze voor je ondertekend.

Ik neig nu om MDware te nemen ook al is het een beetje te standaard systeem. Maar als ik mijn emotie uitzet, is Kangaroo een betere keus. Het voelt weer als monopoly toen Loyalty Lion de enige partij was. Afwachten op Lightspeed's eigen loyalty systeem is ook een optie, maar het zal waarschijnlijk ook een hele standaard systeem worden.

@Maartje Zou je misschien alles wat jullie weten over Kangaroo met mij willen delen? Dus verschillen tussen pakketten en tarief. Er zijn blijkbaar 3 pakketten. Alvast bedankt.

Het pakket van $79 is wel inclusief alle Loyalty opties zoals Tiers en de Draw programma's maar zonder de marketing automations. Dat is het deel voor het $129 pakket. (daar staat ook + marketing bij)

In het loyaltypakket zitten wel standaard status update mails zoals puntenstatussen en inwisselen van punten bij.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
    22 augustus aangepast

@PatrickvdHeijden Volgens mijn contact persoon is die Tiers feature toch echt iets van de ultimate pakket($129)

Hier de verschillen tussen alle 3 pakketten:

1. Loyalty standard pricing (39)- Ecomm integration, points earning, points redemption, signup incentives, social media sharing incentives, dashboard reporting.

2. Engagement $99 + $350 set up fee- Loyalty package, customer segmentation, draw/raffles, spin to win(coming son to ecomm) a la carte (product based) marketing engine (additional fees may apply)

3. Ultimate 360 $149 + $350 set up fee- Engagement package, customers multi-tier program, survey, referral, marketing engine (additional fees may apply) auto-pilot marketing campaigns, API access (additional fees apply) 1 free LS retail license

Momenteel is er een promotie van pakket 2 en 3:

Package 2: Kangaroo Loyalty, 1 location, 2 registers (if you would like to add email and sms marketing additional fees apply)

Monthly: $79 + set-up fee of $250 (minimum 6-month agreement)

Package 3: Kangaroo Loyalty + Marketing, 1 location, 2 registers, 1,500 SMS/Email credits per month. ( if you want more then 1,500 SMS/Email additional fees apply)

Monthly: $129 + set-up fee of $250 (minimum 6-month agreement)

• Sander WestlandSander Westland Berichten: 4 Member

Ik heb het net even geïnstalleerd maar het is nogal onduidelijke hoe het werkt. Ik kan ook geen handleiding vinden of iets, ik heb het maar weer verwijderd want heb niet het idee dat echt iets kan zijn, vooral omdat het zich vooral voordoet als "Kangaroo" loyalty program en niet zo zeer ons eigen punten programma. Jammer, blijkt toch nog niet eenvoudig te zijn om iets goeds te bouwen. Misschien toch zelf maar eens iets gaan bouwen maar er komt toch wel e.a. nog bij kijken om het goed te krijgen.

3 september aangepast

@PatrickvdHeijden Hoe is jouw test periode gegaan met Kangaroo? Ben heel benieuwd naar jouw mening/ervaring en of je verder gaat met hun, of toch een andere loyalty programma?

@Sander Westland Mijn eerste gedachten precies zelfde, best onduidelijk alles. Je moet wel echt zelf per optie gaan testen. vergelijk met Loyalty Lion is Kangaroo niet heel gebruiksvriendelijk. Maar zij zijn helaas ook weer de enige partij die meer dan alleen punten sparen aanbieden.

• MarkMark Berichten: 55 Member ✭
    4 september aangepast

Ik had gisteren een vertegenwoordiger van Piggy langs in mijn winkel. Zij bieden nu toch ook een service voor de Lightspeed webshops aan waarmee klanten 1 spaarsaldo (winkel + webshop) hebben. Ook alleen voor webshops.

Hun oplossing is bijna klaar geloof ik. Werkt gewoon via de API en gaat naar elke online klant een e-mail sturen (totdat hij/zij zich uitschrijft van Piggy e-mails). Via een link in de e-mail kan de klant inloggen in de Piggy App of hun online klantomgeving om zijn/haar punten te verzilveren.

Dus niet volledig geïntegreerd maar als extra ernaast. Aangezien ik voor de winkel reeds klanten heb die sparen via Piggy, ga ik dit nu ook voor eCom doen. En ook voor onze potentiële tweede (fysieke) winkel die binnenkort waarschijnlijk opent.

Log In of Registreer om te reageren.