Productsets vertalen

Bas van LeeuwenBas van Leeuwen Berichten: 16 Member

Goedemiddag,

Wij willen onze webshop vertalen in het Duits maar lopen helaas tegen een probleem aan met de productsets.

Er zijn in totaal 502 sets en elke set bestaat uit 42 varianten om deze handmatig allemaal opnieuw aan te maken zal ons weken tijd kosten.

Heeft iemand hier ervaring mee? of tips

6 reacties

• MarkMark Berichten: 55 Member ✭
    5 mei aangepast

Je kunt je productexport in Excel bewerken. Daar kun je ook de varianten (naam en waarde) ook gewoon bewerken in een andere taal.

In Numbers kun je de complete rijen sorteren op naam (per kolom) dan is het makkelijk om alle "Rood" te vervangen door "Rot".

Het luistert wel nauw qua hoe je dit typt qua spaties. Het moet echt zijn:

Kleur : Blauw

En niet:

Kleur: Blauw

Bij 2 varianten (dus Maat + Kleur) was de notatie weer anders. Met aanhalingstekens. Hoe dat precies zat weet ik niet meer. Maar kun je natuurlijk afkijken van hoe het er in het Nederlands staat. Iets van:

"Kleur: Blauw""Maat: Large" ofzo

• Bas van LeeuwenBas van Leeuwen Berichten: 16 Member

Hi Mark,

Top bedankt voor je reactie ik ga dat even proberen :)

• tienovertientienovertien Berichten: 6 Member

Dag Bas,

Wij lopen tegen dit zelfde probleem aan. Mag ik je vragen of dit een goede oplossing is geweest?

Groet, tineke :)

• Bas van LeeuwenBas van Leeuwen Berichten: 16 Member

Hi Tineke,

Helaas is het ons niet gelukt.

We moeten zelf ruim 600 productsets opnieuw aanmaken 16 kleuren en 3 afmetingen...

Dit is helaas geen doen.

• tienovertientienovertien Berichten: 6 Member

Hi Bas, dat is jammer om te horen. Ik zie er ook tegenop om aan die klus te beginnen nu we net klaar zijn met alle producten te koppelen aan een set en alle varianten van prijs , artikelcode en voorraad hebben voorzien.

Had ik het maar van te voren geweten... dan had ik alle sets meteen in 7 talen aangemaakt ;) temeer daar deze vertalingen niet blijken te verdwijnen wanneer je een taal weer verwijderd en weer opnieuw installeerd.

nou succes in ieder geval en bedankt voor je reactie!

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Berichten: 15 Member, Lightspeed Staff Lightspeed

@Bas van Leeuwen Het klopt dat het niet mogelijk is om vertalingen van een bestaande productset te veranderen of aan te maken. Je zult deze productsets dus moeten ontkoppelen van de producten, opnieuw aan moeten maken met vertaling en opnieuw moeten koppelen aan de producten. Let wel, wanneer je een productset ontkoppeld verdwijnen daarmee ook de productvarianten.

Je zou inderdaad wel tijdens het aanmaken van de productset de vertalingen kunnen invoeren. Op die manier worden de taalvelden ingevuld, deze blijven behouden, ook als je op een later moment de taal verwijdert uit je webwinkel.

Helaas is er geen workaround of andere oplossing voor het aanpassen van reeds aangemaakte productsets. We hebben hier echter wel een feature request voor openstaan, ik maak hiervoor een ticket voor je aan die ik hieraan koppel. Op dit moment zijn er geen concrete plannen om dit als een nieuwe feature toe te voegen. Mogelijk voeren wij deze door in de toekomst, mits de mogelijkheden voor ons systeem goed duidelijk zijn en dit natuurlijk binnen onze roadmap past. Zonder deze zekerheid kan ik je helaas hiervan niet op de hoogte houden of dit gerealiseerd wordt. Mocht dit idee doorgevoerd worden, zal je dit terugvinden in het changelog in de backoffice.

Ik kan me goed voorstellen dat je dit graag anders had gezien, ik hoop ieder geval dat dit enige duidelijkheid biedt.

Log In of Registreer om te reageren.