Shappz onbereikbaar (niet veilig)

PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 

Ik krijg vandaag steeds deze melding, ik kom de apps niet in:

Je verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van my.shappz.com te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatieNET::ERR_CERT_DATE_INVALID

Meer mensen die deze melding krijgen en de apps niet kunnen gebruiken?

@Shappz

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

30 reacties

• ShappzShappz Berichten: 26 Member, Partner partner

Hi @Paula dank voor je melding. We zijn bezig met her vernieuwen van het Certificaat. dit probleem zou spoedig verholpen moeten zijn.

Shappz | Boost your sales!
    ------------------------------------------------------------------
    MyProductReviews - Automatically collect you reviews
    MyAbandonedCart - Instantly recover your abandoned carts
  • PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 

Spoedig in de zin van over enkele minuten of spoedig in de zin van één dezer dagen?

www.devrolijkeengel.nl

Als in nu zijn we er mee bezig.

18 mei aangepast

Beste Paula, het probleem zou nu verholpen moeten zijn.

Yep! 👍️

www.devrolijkeengel.nl
  • TalendomeinTalendomein Berichten: 22 Member, Beta tester

Wij lopen tegen een ander probleem met de apps van Shapzz aan. De laatste 3 weken merken we dat mail vanuit Shappz apps niet aankomen bij de klant, of in de SPAM box terechtkomen. Omdat wij MyDigital Sales gebruiken, wordt dit sneller opgemerkt door de klant, omdat de mail met de link van het digitale product niet aankomt, waarna de klant ons belt. De laatste weken krijgen we hier steeds regelmatiger klachten over. Mogelijk komt dit bij andere Shappz apps ook voor, maar wordt dit niet direct opgemerkt door de klant.

Wat kan hieraan gedaan worden?

• Sven UdoSven Udo Berichten: 50 Member

Ik heb op 27 maart 2019 een mail gestuurd naar shappz (naar Hjalte) maar nooit meer een reactie gehad. Mail is verstuur naar [email protected]

Ik hoor graag @Shappz

@Talendomein we hebben de data voor jouw webwinkel er even bij gepakt. Maar we zien dit niet terug in de statistieken. De open rate en click through rates zijn in alle gevallen zeer boven de standaard en we zien hier geen grote afwijking in. Je ziet een overzicht van je cijfers in bijgevoegd screenshot.

@Sven Udo we gaan je email erbij zoeken en zorgen dat je hier deze week antwoord op krijgt.

• AlbertineAlbertine Berichten: 9 Member

Hier idem. gemaild maar geen antwoord op herhaalde verzoeken ?

De gegevens in mijn backoffice geven aan dat er al 4 maanden geen klantmails meer worden verstuurd ! Op de vraag hoe dit zit krijg ik dus geen antwoord, heel vervelend !

Albertine

www.RoosEnTijn.nl

Beste Albertine, we hebben voor je meegekeken en het lijkt er op dat er een javascript fout in je template zit. Hierdoor werkt MyAbandonedCart niet juist.

Als je [email protected] toevoegt als gebruiker, dan kijken we graag even met je mee.

Shappz: De problemen dat de mail niet aankomt bij klanten, of in de SPAM box terecht zijn de laatste week erger geworden. Wij hebben dagelijks meldingen van klanten die ons bellen of mailen dat de mail niet aankomt. In 80% gevallen staat de de mail in de SPAM box, waarbij we de klant adviseren de mail als "niet ongewenst" te markeren, en alsnog te openen. In een aantal andere gevallen komt de mail helemaal niet aan. Wij vragen dan een alternatief e-mail adres, wijzigen dit in MyDigital Sales, en sturen de mail opnieuw.

Daarom houd het niet in dat als de "clickthrough rate" in de statistieken een normaal cijfer weergeeft, er niets aan de hand is. Omdat een aantal clicks pas tot stand komt NADAT de klant een probleem meldt, met ons contact heeft opgenomen, en de mail (op ons advies) uit de SPAM box haalt, of de mail door ons opnieuw naar de klant toegestuurd wordt.

Dit gaat echt heel vervelend worden. Klanten die een digitaal product (download) bestellen, verwachten ook dat een mail direct binnenkomt. Het is niet alleen vervelend voor de klanten, maar kost ons ook veel tijd, nu al een aantal weken achter elkaar, en de problemen worden erger.

Wat kan hier aan gedaan worden?

In dit overzicht is te zien hoeveel klanten de mail niet hebben geopend, omdat deze niet aankomt, of in de SPAM box van de klant staat. Normaal worden de mails vrij snel na het plaatsen van een bestelling geopend.

Inmiddels hebben we weer diverse mensen vandaag aan de telefoon gehad.

Hopelijk komt hier snel een oplossing voor: @Shappz Hier is zo niet meer mee te werken.

@Shappz Nog als aanvulling: Dit overzicht is een klein gedeelte van orders voor downloads die via MyDigital Sales lopen, dezelfde problemen komen voor bij bestellingen voor Online cursussen die via MyVirtual ticket afgehandeld worden.

• JeremyJeremy Berichten: 15 Member

@Talendomein wij hebben een stuk minder orders die via MyDigitalSales lopen maar bemerken ook steeds vaker dat klanten contact met ons opnemen omdat mails niet aankomen, maar dan vervolgens in de spam-box blijken te belanden.

@Shappz, ik hoop dat jullie hier snel een oplossing voor vinden.

Daarnaast heb ik jullie 2,5 week geleden ook gemaild m.b.t. een issue met het opnieuw verzenden van tickets (waarbij de pdf niet meegestuurd wordt). Ik heb hier ook nog geen reactie op gehad.

30 mei aangepast

Wij zijn zelfs bezig op dagen dat ons bedrijf gesloten is (zoals vandaag of weekenden), mensen te berichten waarbij de mail niet is aangekomen, om de mail uit de SPAM box te halen.

Juist op deze dagen wil iemand een download product of online taalcursus direct gebruiken. Je kunt de klant niet een dag laten wachten. Vanochtend alweer 3x bericht ontvangen van klanten dat mail niet is aangekomen.

@Shappz, dit gaat nu echt uit de hand lopen. Graag een oplossing!

(Deze problemen zijn van de laatste 3 / 4 weken , en worden steeds erger. Hiervoor hebben we deze problemen niet gehad. )

@Shappz ik heb Hjalte als gebruiker toegevoegd.

Wel vreemd dat er 'ineens' een javascript fout zit in de template na zoveel jaar ?

Hoor graag je bevindingen via [email protected]

Bedankt vast.

Albertine

www.RoosEnTijn.nl

30 mei aangepast

(sorry, even off-topic!)

Heeeee @Albertine!!!! Jij hier ook? Wat leuk!!!

Remember me? 😊

www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO Berichten: 549 Member 

@Albertine Ik zou nog even naar het script van je chat kijken. Dit lijkt me niet de bedoeling:

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@Talendomein zoals gister per mail aangegeven. We zijn meerdere routes aan het aanvliegen. We zijn deels in gesprek met Microsoft om te achterhalen waar dit probleem is ontstaan. Daarnaast maken we nu gebruik van een andere nieuwe email service. Deze heeft echter tijd nodig om opnieuw te indexeren.

Voor SPAM problemen bestaan nooit een magic bullit om deze in een keer op te lossen. Anders was het SPAM probleem veel groter en hadden we allemaal nog meer SPAM.

We werken er hard aan.

Update, we zien dat de delivery rate nu 98% is.

@Shappz Goed om te horen dat er nu aan gewerkt wordt om het probleem op te lossen. We monitoren nog continu de orders die via MyDigital Sales en MyVirtual Ticket lopen, maar hebben dit weekend nog meerdere reacties van klanten gehad over bestelde orders die niet via mail waren ontvangen, of in de SPAM box bleek te staan.

We hopen dat de nieuwe mailservice die is ingezet het probleem gaat oplossen. Hoe snel kunnen we hier resultaat van verwachten?

Nog een vraag over de " delivery rate die nu 98%" is. Waar komen deze cijfers vandaan, en is deze "delivery rate" inclusief de mails die in de SPAM box belanden? (Mail in de SPAM wordt in principe ook "afgeleverd", maar uiteindelijk zal mail in de spam box niet door de klant gezien worden).

@FOO, dank, had het al gezien ja. Geen idee waar dat nu weer vandaan komt... ! Ik ga het uitzoeken.

Albertine

www.RoosEnTijn.nl

@Paula Sauerbreij haha ja het werd eens tijd he ! Kwam ineens een aantal vervelende dingen tegen dus dacht: ik meld het op het forum ;)

En ze blijven leuk he, die lichtjes ! 😍

Albertine

www.RoosEnTijn.nl

@Shappz Mag ik nu Eiiiiiiiiiiindelijk een reactie tegemoet zien ? We zijn inmiddels 5 maanden verder.....🙈

Albertine

www.RoosEnTijn.nl

@shappz ik word er nu echt verdrietig van dat er maar geen beweging is van jullie kant ! Myabandonedcart ligt er dus nu al 5 maanden uit, duurt het nu nog eens 5 maanden voordat ernaar gekeken wordt ?? 😓😔 Even een berichtje zou fijn zijn !!

Albertine

www.RoosEnTijn.nl

• HippekipHippekip Berichten: 2 Member

@Shappz meerdere keren geprobeerd maatwerk te laten doen door Hjalte maar totaal geen respons van de kant van Shappz op dit moment is inventoryalarm met een grote update en wijziging bezig in de app kijken wat die voor ons kan betekenen!

• Dave0701Dave0701 Berichten: 68 Member
    13 juni aangepast

Regels betreffende Spam worden steeds hoger en hoger.

Kijk of je de SPF en DKIM regels goed hebt toegevoegd bij je mail provider. Staat shappz er niet in dan word de mail 100% gemarkeerd als spam.

Staat het er wel in dan zijn er nog 100 verschillende redenen dat je aangemerkt kan worden als spam. Zeker bij microsoft. (hotmail/live etc adressen) word vrijwel alles tegenwoordig standaard naar de spam gegooid indien je niet als veilig gemarkeerd staat.

Tevens vind ik het vanuit de klanten ook dom om niet in de spam te kijken. Ik scroll dagelijks mijn spam door zeker als ik weet dat ik iets hoor te ontvangen.

Kijk eens op mail-tester.com wat er bij jouw mail uitkomt(stuur ook een een mail vanuit shappz)

• FOOFOO Berichten: 549 Member 

@Dave0701 Die mail-tester is een goede tip, thanks!

Met een paar kleine, simpele aanpassingen mijn score van een 3,7 naar een 8,5 verbetert voor de gewone mails. Nu de overige mails testen, zoals uit de webshop, shappz, etc.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@Dave0701 Uiteraard staan de SPF regels goed ingesteld, dat is het eerste wat gecontroleerd is, dat is oud nieuws.

Er kan natuurlijk altijd wel eens een mail in de SPAM terechtkomen, maar als opeens van de ene op de andere week ca. 70% fout van de mails vanuit Shappz in de SPAM box van de klant komt, of helemaal niet aankomt, dan is er echt wel iets aan de hand. (90% van de mails uit hotmail, outlook, live adressen kwam zelfs helemaal niet aan of belande in de SPAM box).

En onze ervaring is dat veel klanten niet in de SPAM box kijken, ze zijn vaak zelfs verbaasd als een mail daarin terecht komt.

Het is ook geen marketing mail vanuit Shappz, maar een order met een digitaal product wat besteld is en betaald is. De klant verwacht dat meteen op een goede manier in de mailbox te krijgen.

Het goede nieuws is dat Shappz inmiddels bezig is met mailservers te wijzigen wat nu al verbetering geeft!

• Dave0701Dave0701 Berichten: 68 Member

@Talendomein Mooi dat je SPF en DKIM goed staat. Maar voor vele is het niet bekend dus vandaar. Je ziet aan Foo dat die door een testje van een score 3,5 met wat kleine aanpassingen naar een 8,5 gaat.(probeer een 10 te halen)

Wij hebben ook een periode gehad dat mails ineens vaak niet aankwamen. Mijn persoonlijke conclusie na diverse onderzoeken was dat de server waar de mail draaide meerdere mail klanten had (logies want je bent echt niet de enige) Als deze veel spam verspreid(kan onbewust niet goed ingesteld staan) dan word het hele server ip adres uiteindelijk geblokt.(server eigenaar zal nooit toegeven dat er spammers gehost worden of iets niet goed stond)

Via https://www.senderscore.org/ kwam ik erachter dat er soms enkele duizenden mails werden verzonden per dag vanuit deze server waarvan de spamscore erg laag was. Als het te veel word zijn er andere servers waar je mail langs komt die deze gewoon gaat blokkeren en verdwijnen je mails.

Na het verhuizen naar een andere server adres was het probleem per direct opgelost.

Maar Spam regels is een lastig ding.

Log In of Registreer om te reageren.