Pre-orders

Martin69Martin69 Berichten: 2 Member

In mijn branche komt het regelmatig voor, dat klanten de mogelijkheid hebben om al een product te bestellen, dat nog moet uitkomen. Ik wil dat ook aanbieden, echter het komt regelmatig voor, dat wanneer een product is binnengekomen, je ineens niets meer van zo'n klant hoort. Om dat tegen te gaan, wil ik een klant een kleine aanbetaling laten doen, bijvoorbeeld 10% - 15%. Weet iemand hoe je zulke (pre-)orders in Lightspeed kan verwerken? De bedoeling is dat na binnenkomst de klant een rekening krijgt voor het overige deel.

Alvast bedankt voor het meedenken

Martin de Kruijk

www.mdk-miniatures.com

2 reacties

• JaapJaap Berichten: 77 Member ✭

@Martin69 , hier is binnen Lightspeed helaas nog geen goede oplossing voor.

Omdat wij ook te maken hebben met pre-orders, heb ik voor aanbetalingen een soort workaround bedacht. Onze oplossing kun je hier vinden: https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/comment/7443

Wellicht is dit voor jullie ook een oplossing?

Mvg, Jaap

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • JohnJohn Berichten: 3 Member
    19 mei aangepast

Beste Martin,

Wij hadden deze vraag ook en kregen van Lightspeed het onderstaande antwoord:

Dit is wel mogelijk, echter zal dit meer een handmatige klus worden. Je zou het product 50 euro duur kunnen maken, dan kan het automatisch besteld worden; dan vermeld je op de productpagina dat dit om de aanbetaling gaat, en bij het daadwerkelijke aanschaffen kun je handmatig de orders inschieten met het resterende bedrag voor deze klanten.  

Mocht je alles in 1 order willen houden, zou je het product niet bestelbaar kunnen maken (door de voorraad bijv. 0 te maken en 'Te koop bij gebrek aan voorraad' uit te zetten). Dan kun je een e-mailadres of iets anders in de omschrijving toevoegen zodat mensen een aanvraag kunnen doen. Je kunt dan de order handmatig inschieten en deelfacturen aanmaken, waarbij er een factuur is van 50 (betaald) en een factuur van 450 (niet betaald). Je kunt de klanten voor de aanbetaling dan een linkje via bijv. Mollie sturen. 

Hopelijk heb je hier wat aan.

Mvg, John

www.toysenmore.nl

Log In of Registreer om te reageren.