Categorieen automatisch toegevoegd?

Nick HofNick Hof Berichten: 1 Member

Hi!

Wij zijn bezig een webshop op te zetten met zo'n 5000 artikelen.

Ik ben een CSV bestand aan het opzetten om alles zo soepel mogelijk te laten lopen.

Nu ben ik benieuwd:

De categorieën en sub-, dien ik deze van te voren aan te maken of worden deze automatisch bij het importeren gemaakt? ( uiteraard kaal en zonder info )

Het betreft aardig wat categorieën om zo te zorgen dat het zoeken/bekijken/vinden wat soepeler loopt.

Ben benieuwd, alvast bedankt voor jullie antwoord

2 reacties

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Berichten: 103 Member, Beta tester ✭

Deze worden zeker automatisch aangemaakt. Er zit alleen een risico in dat als je een typefoutje in een categorie maakt (mits je het handmatig doet) dat je dan dubbele categoriën gaat krijgen. Excel is daar heel handig in, maar soms ook wat ondoorzichtig.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • Dave0701Dave0701 Berichten: 86 Member

Dit word idd zelf aangemaakt indien die niet aanwezig is.

Houd er rekening mee dat je geen tik fouten maakt.

Voorbeeld.: Fietsen en fietsen zijn twee verschillende categorieën

Je kan ook een reeks nieuwe artikelen zo toewijzen aan een bestaande categorie. Ook hier opletten dat je het exact overneemt anders maakt LS een nieuwe aan en mag je handmatig deze artikelen gaan aanpassen of verwijderen en opnieuw doen. Let op dat excel goed staat ingesteld (utf-8 en juiste scheidings- tekens voor csv) openoffice is ook en optie maar werkt net iets anders dan excel.

Maak een test csv met een paar artikelen die je kan importeren.

Als je dan een foutje maakt staan er niet 5000 artikelen verkeerd die je handmatig mag gaan verwijderen. (nee je kan geen producten verwijderen via csv)

Wat ik persoonlijk mis is alle seo data die niet te bewerken zijn in een excel voor categorieën.

Log In of Registreer om te reageren.