Paginatiming voor Sitesnelheid

JF85JF85 Member Berichten: 174 ✭

Vandaag was ik in Google Analytics aan het kijken en viel me het onderstaand plaatje zeer op. De rode strepen zijn juist de productenpagina's en alles wat groen is zijn andere info pagina's zoals over ons, cart, checkout etc..

Wat houden de rode en de groene strepen nou precies in? Bijv: GROEN -60,61% of ROOD 41,52%

Alvast bedankt voor jullie uitleg!

4 reacties

• SoniaSonia Member Berichten: 117 ✭

Zoals ik het lees heb je een gemiddelde laadtijd voor site, dat is op de streep. De rode laden trager dan de gemiddeld, de groene sneller. Hoeveel trager of sneller zie je aan de percentages.

• JohanJJohanJ Member Berichten: 206 

@JF85 , het klopt zoals @Sonia zegt.

Je productpagina's laden uiteraard langzamer dan je tekstpagina's vanwege de productfoto's e.d.

Rood zegt op zich dus niet dat er iets fout gaat, alleen pagina's die extreem veel langzamer laden zou je even na kunnen kijken. Dan staan er bijvoorbeeld te veel afbeeldingen in of afbeeldingen die te groot zijn.

• JF85JF85 Member Berichten: 174 ✭

Dank jullie wel @Sonia en @JohanJ . Duidelijk!

@JohanJ , ik vermoed eerder dat het aan de stabiliteit van Lightspeed servers ligt dan aan de foto's op de producten pagina's. Als ik Google Analytics moet geloven dan zie ik dagen dat alles groen en snel staat (ook op de producten pagina's.) Recent voorbeeld? Zie hieronder de verschillen tussen vandaag en gister.

• JohanJJohanJ Member Berichten: 206 

Ik vraag me af of Google misschien in de war is. Ik heb bij het overgrote deel van mijn pagina's een laadtijd van 0 seconden staan. Ik weet niet wat hier aan de hand is.

Log In of Registreer om te reageren.