Stardekk koppeling

willemwillem Berichten: 15 Member
Er bestaat een Stardekk koppeling, zodat je een tafeltje kunt overzetten naar de 'folio' in Stardekk.

Graag zou ik deze functionaliteit compleet andersom zien.

Mijn Lightspeed handelt alle kassahandeling af. (pin (iZettle) /credit card/cash/dinercheques etc)
Een gast checkt in bij mijn hotel en daar handelen we in Stardekk (bookingplanner) de hele check in procedure af. Tot het moment van betalen. Daar houdt het op en moeten we alle gegevens over gaan typen in lighspeed om de klant via iZettle de betaling te laten doen en om de kassa te laten kloppen aan het eind van de dag.

Hoe mooi zou het zijn als je in Stardekk een betalingswijze "LIGHTSPEED" zou hebben? Na het invullen van die betalingswijze wordt de factuur in Stardekk op normale wijze verwerkt maar wordt het folio doorgezet naar de betreffende kamer in Lightspeed. (Wij hebben een restaurant-vloer voor het restaurant en een hotel-vloer met daarop alle kamers (als tafelnummer)
Nu kan de medewerker de klant op de normale manier via de kassa laten betalen en kloppen alle kasrapporten / pinrapporten, totale omzetten etc etc.

2 reacties

• Arnold PosthumusArnold Posthumus Berichten: 1 Member
    Hi Willem,

Wij zitten momenteel te denken om over te gaan op lightspeed and bookingplanner. Ik heb een aantal vragen;

- Hoe bevalt de koppeling? Wordt bij het overzetten van een tafeltje naar de 'folio' in Stardekk de producten apart weer gegeven? Of komt er in de folio een regel 'restaurant transfer' oid te staan. 

- hoe draai je een een Z afslag uit om de kassa eind van de dag op te maken? Draai je dan op beide systemen een z-afslag uit? 

- als je een gekoppelde pin terminal hebt met lightspeed bv izettle of een Atos pin terminal hebt. Hoe accepteer je dan de betaling van een hotelgast die met pin/Creditcard wil betalen? 

- heb je ook een koppeling met Exact online? Hoe stuur je facturen die op rekening gaan naar gasten? 

Ik hoop dat jij mij wat duidelijkheid kan geven aangezien je met beide systemen werkt . 

Groet, Arnold
  • willemwillem Berichten: 15 Member
    Arnold,
    Wij gebruiken de koppeling tussen lightspeed en Bookingplanner NIET. Precies om de vragen die jij stelt.

Er Ik wil maar één kassa voeren en wij doen dus alles alleen in lightspeed.

We typen de factuur voor het logies uit Bookingplanner manueel over in lightspeed om de Z~afslag kloppend te hebben en om de koppeling met iZettle te kunnen gebruiken om logies af te rekenen.

Klanten "op rekening" krijgen de standaard rekening uit lightspeed.

Ik heb de vraag bij zowel Stardekk als bij Lighstpeed neergelegd om de koppeling andersom te hebben. Dus bookingplanner-folio naar lightspeed. Dit zou goed kunnen omdat ik in lightspeed voor elke kamer in mijn hotel een aparte 'tafel' heb aangemaakt.

Wellicht als beide partijen de vraag vaker krijgen dat er eerder naar gekeken gaat worden.

Stuur me gerust een Prive bericht of mail als je verdere vragen hebt

Log In of Registreer om te reageren.