Belfius en Giropay

Ik zag dat Belfius een betaalopties is voor België en Giropay voor Duitsland. De lijst met betaalopties is al best lang, maar overweeg om deze twee opties ook aan te gaan bieden. Zijn er hier webshop houders die deze opties ook aanbieden en worden deze opties veel gebruikt door jullie klanten?

Groeten Marja

8 reacties

• SoniaSonia ✭ Berichten: 97 Member ✭

Ik heb al geruime tijd Belfius. Het wordt wel eens gebruikt, al komt Bancontact vaker voor. Giropay heb ik niet, Duitse klanten gebruiken bij mij Paypal of Sofort. Ik vind dat het op een gegeven moment niet meer overzichtelijk om er heel veel te hebben.

• [Verwijderde Gebruiker][Verwijderde Gebruiker] ✭ Berichten: 0 ✭

@Sonia het wordt inderdaad wel een erg lange lijst op een gegeven moment, dat houdt me ook een beetje tegen, tenzij het echt vaak gebruikt zal worden.

Misschien kun je het een tijdje proberen, bijvoorbeeld 3 maanden en dan kijken hoeveel het gebruikt wordt.

• FrankFrank ✭ Berichten: 71 Member ✭

Wij hebben beide opties ook en deze worden nauwelijks gebruikt. Ik zou er voorstander van zijn als we zelf konden instellen welke betaalopties bij welk land beschikbaar waren. Dat zou er voor alle klanten veel overzichtelijker uitzien.

• PaulaPaula  Berichten: 890 Member, Beta tester 
    10 juni aangepast

Ik zou er voorstander van zijn als we zelf konden instellen welke betaalopties bij welk land beschikbaar waren. Dat zou er voor alle klanten veel overzichtelijker uitzien.

Inderdaad! Zo hebben wij na een paar dagen INGPay (voor Belgie) weer uitgezet, omdat veel nederlandse klanten (die bij de ING zitten) voor INGpay kozen. Maar dat werkt natuurlijk niet. Zou veel handiger zijn dat INGPay in dit geval niet getoond wordt voor nederlandse klanten.

Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • QS86QS86 Berichten: 37 Member
    3 juli aangepast

Zou veel handiger zijn dat INGPay in dit geval niet getoond wordt voor nederlandse klanten.

Het zou inderdaad mooi zijn wanneer je per land of landen groep de betaalopties kan aanpassen. Dit was in mijn oude shop draaiende op Magento 1 wel mogelijk.

Vb: zodra een Duitse klant Duitsland bij zijn adres kiest, krijgt hij uitsluitend de voor hem geldende betaalopties te zien (sofort, paypal, etc) en vervalt bijvoorbeeld een iDeal.

Ik had dat probleem ook met ING Pay, en daarom uitgezet.

• QS86QS86 Berichten: 37 Member

De techniek achter het automatisch veranderen van de verzendoptie per land/regio moet Lightspeed dus ook inzetten voor de betaalmethodes per land/regio...

Log In of Registreer om te reageren.