Verwarring Cadeaukaartbetalingen/ Cadeaubonnen

SoniaSonia Berichten: 97 Member ✭

Sinds december vorig jaar ben ik gestart als acceptant van de VVV Cadeaukaart en Webshop Gift Card. Aanvankelijk was dit verwarrend voor klanten omdat ze dachten dat ze in de checkout het kaartnummer moesten invullen bij het veld Kortingscode, terwijl dat pas later komt als ze door Mollie worden doorgestuurd naar de juiste kaart. Dat heb ik opgelost door de tekst "Kortingscode" te vervangen door "Kortingscode (geen cadeaukaartnummer)". Daardoor gaat het in de meeste gevallen goed.

Maar nu heb ik een probleem met mijn eigen cadeaubonnen. De laatste tijd kopen mijn klanten vaker een cadeaubon van de shop, en die maak ik aan met een kortingscode. Nu denken deze klanten juist dat ze de betaalwijze Cadeaukaart moeten kiezen. Dat gaat uiteraard mis omdat ze door Mollie worden doorgestuurd naar de gift cards en daar doe mijn kortingscode het niet. De verwarring zit hem in de naam van de betaalmethode en in de tekst die ik toegevoegd aan "Kortingscode".

Wie loopt hier nog meer tegen aan en hoe hebben jullie het opgelost? Het handigste zou zijn als de klant niet als betaalmethode "Cadeaukaart" krijgt te zien, maar de verschillende cadeaukaarten die je aanbiedt. Dus VVV Cadeaukaart en Webshop Gift Card. Dan kan ik ook de kortingscodetekst verwijderen en is het allemaal duidelijker.

5 reacties

• [Verwijderde Gebruiker][Verwijderde Gebruiker] Berichten: 0 ✭

Ik heb dit probleem niet, maar zou het vast een gedeeltelijke oplossing zijn als je de tekst voor de kortingscode aanpas, naar bijv: Kortingscode en Kadobon Sonia (VVV en Webshop giftcard via betaalopties).

Groeten Marja

• PaulaPaula Berichten: 890 Member, Beta tester 
    8 juni aangepast

Wij hebben eind vorig jaar ook even VVV kaarten geaccepteerd (toch gestopt omdat we het te duur vonden) maar bij ons stond er als ik me niet vergis gewoon VVV cadeaukaart. Webshop gift card hadden wij niet, maar die benaming ben ik ook wel eens in LS shops tegengekomen. Is het niet een instelling die je zelf ergens kunt doen? Want voor zover ik weet moet je gewoon de naam van de kaart weer kunnen geven in de checkout, zelfs met het bijbehorende logo erbij.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • SoniaSonia Berichten: 97 Member ✭

@Marja, misschien wel een optie. Ik zal kijken of de tekst niet te lang wordt.

• SoniaSonia Berichten: 97 Member ✭

@Paula, deden jullie dat ook via Lightspeed Payments? Daar staat bij de in te stellen betaalmethoden alleen "Cadeaukaart" bij mij. Bij Mollie specificeer ik dan om welke cadeaukaarten het gaat.

• PaulaPaula Berichten: 890 Member, Beta tester 

@Sonia, ik heb het even aan Johan gevraagd want ik wist het niet meer zeker, maar wij deden het via Multisafepay. Vandaar dat bij ons misschien wel de icoontjes en naam goed weergegeven werden. Wij werken niet met Lightspeed payments.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Log In of Registreer om te reageren.