Order notificaties in combinatie met MyParcel en dropshipping

BernardBernard Berichten: 2 Member
14 juni aangepast in Logistiek en verzending

Goedemorgen,

Ik heb de volgende vraag:

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een webwinkel en heb deels eigen voorraad en deels laat ik via dropshipping direct verzenden vanuit Duitsland.

Ik gebruik voor het verzenden van eigen voorraad MyParcel en voor dropshipping gebruikt de fabrikant GLS waar ik alleen een Track en Trace van ontvang.

Nu weet ik niet goed hoe ik de email notificaties moet instellen. De handigste optie lijkt mij, dat wanneer het via dropshipping gaat wil ik de email notificaties vanuit Lightspeed versturen, dit kan dan heel handig door in de backoffice de Track en Trace code toe te voegen aan de order waarna er automatisch de 'order verzonden' email verstuurd wordt.

En gaat het via MyParcel, dus verkoop ik uit eigen voorraad dan de email notificaties vanuit MyParcel.

Is dit een goede optie?

Ik heb wat problemen om dit goed in te richten. Gebruik ik MyParcel dan gaat het verder wel goed, maar moet ik vervolgens de email notificaties vanuit Lightspeed weer uitzetten. Wordt het via dropshipping dan moet ik de email template weer invullen zodat deze weer actief wordt. Het is nu dubbel werk.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk voor jullie is.

Hoe kan ik dit handig aanpakken?

Post edited by Bernard on

4 reacties

• Marcel KoetsveldMarcel Koetsveld Berichten: 5 Member

Wij doen precies hetzelfde, alleen dan via DPD vanaf de leverancier.

En de rest met MyParcel.

Wij hebben alles ingericht op Myparcel, en voor de orders die met DPD gaan versturen we de track en trace code apart met een losse email.

Wel wat extra werk maar volgens mij is er geen andere oplossing voor.

• BernardBernard Berichten: 2 Member

Bedankt Marcel,

Ga ik dat ook maar helemaal scheiden van lightspeed.

Dus jij verstuur de Track en Tracé vanuit MyParcel?

• Marcel KoetsveldMarcel Koetsveld Berichten: 5 Member

Klopt, met de optie versturen na eerste scan en bbc aan onszelf.

Werkt perfect!

• FrankFrank Berichten: 70 Member ✭

@Bernard I.p.v. in de backoffice in de order op het knopje verzonden te klikken (waarmee je dus die automatische email notificatie stuurt.) kun je ook 2 cm daarboven op ship nummer klikken. Je kunt daar de status van de order veranderen naar verzonden en dan opslaan. Er zal dan geen email notificatie verzonden worden zolang je het vinkje informeer klant niet aanzet.

Als My Parcel automatisch de status van de order veranderd naar verzonden wanneer je daar een bestelling hebt verstuurt werkt dit natuurlijk niet maar ik neem aan dat je net als bij Sendcloud dit gewoon kunt uitzetten.

Log In of Registreer om te reageren.