Voorraad update retail

PhilipfrPhilipfr Berichten: 13 Member

Is het mogelijk om de voorraad in bulk te updaten?

Wij zijn bezig om de overzet te doen van een andere webshop.

Nu zijn we 3 weken later maar de voorraad die toen is ingezet klopt niet meer omdat er steeds elke dag is verkocht in de oude webshop. Nu we live gaan is het nodig om deze te updaten vlak voor de live gang.

Weet iemand hier een oplossing voor?

4 reacties

• MirandaHaasMirandaHaas Berichten: 31 Member

Wij hadden een paar weken geleden hetzelfde en hebben het deels via een import en deels via 'inventarisatie voorraad' gedaan.

Een flinke klus. Echt tips om dit snel te doen kan ik je neit geven. Het opnieuw tellen was bij ons het meeste werk. Het importeren zelf gaat natuurlijk heel snel.

Magic Nails

meer dan plakken en lakken...

• MaartjeMaartje Berichten: 194 Administrator, Moderator, Lightspeed Staff moderator

Hi @Philipfr, het updaten van voorraad in Retail is redelijk gesloten. Dit om juist te garanderen dat er niet "zomaar" voorraad kan verdwijnen en je achteraf waterdichte rapporten kan raadplegen.

Het in bulk toevoegen van voorraad is mogelijk via een inkooporder. In jullie geval zal er juist voorraad moeten worden afgeschreven (omdat deze is verkocht), hier is geen bulk mogelijkheid voor.

Het beste kun je inderdaad een telling doen en daarmee alle correcte aantallen tellen. Meer daarover vind je hier. Wat eventueel mogelijk is, is dat alle aantallen op 0 worden gezet (dit gebeurt ook via een telling) en daarna weer voorraadaantallen worden geïmporteerd (via Inkooporder of via Import team). Neem even contact op met ons Support Team als je daar meer over wilt weten via +31 (0)20 820 2391.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • PhilipfrPhilipfr Berichten: 13 Member
    4 juli aangepast

@Maartje We zouden maandag onze webshop (omnichannel) live zetten. Na 4 jaar opencart ben ik wel benieuwd wat het gaat geven met Lightspeed. Ik deed net een bestelling en zag het product uit voorraad gaan zonder dat ik de bestelling had afgehandeld. Dus ik ben op het betaal platform terig gekeerd naar de webshop. Dit zou echt iet mogen. Wij hebben zeer veel klanten die proberen te betalen en toch niet afwerken. Bv kaart niet bij of nummer vergeten of toch niet willen kopen. Als er dan telkens zomaar voorraad wordt afgetrokken is dit echt een grote ramp!! De voorraad ging ook niet sync met retail ook niet als ik koos voor bankoverschrijving.

Zolang dit niet in orde is kunnen we echt niet live gaan, ik ben niet van zin elke order handmatig te gaan updaten telkens er iets misloopt.

Kan er iets aan de instellingen gedaan worden hiervoor of is er een workaround of hoe zit dat juist??

• MaartjeMaartje Berichten: 194 Administrator, Moderator, Lightspeed Staff moderator

Hi @Philipfr, ik raad je aan even met Support te bellen via +32 9 298 0273 (kies 2 voor Support en daarna 3 voor eCom). Zij kunnen je specifieke vraag beter mondeling toelichten!

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
Log In of Registreer om te reageren.