Onaangekondigde prijsverhoging PostNL via Sendcloud

FrankFrank Member Berichten: 106 ✭
juli 2019 aangepast in Logistiek en verzending

Hoi

Hebben meer mensen gemerkt dat waar voorheen er 2 gewichtsklasse waren bij Sencloud voor PostNL namelijk 0-30 kg en 30-31,5 kg

Dat dit nu zonder iets aan ons door te geven veranderd is naar 0-23 kg en 23-31,5 kg. Nu betaal je voor elk pakket wat tussen de 23 en 30 kg weegt (afhankelijk van bestemming en land uiteraard) minimaal 2,50 euro extra.

Nu gebruik ik Sendcloud alleen voor buitenlandse zendingen en dan meestal met DPD maar ik vind het we heel raar dat ik voor pakketten die ik zelf met PostNL stuur binnen Nederland voor 0-30 kg 1 tarief betaal maar dat Sendcloud dit onaangekondigd zomaar even veranderd. En dan vind het niet eens erg dat ze een prijsverhoging doen dat moeten ze zelf bepalen als bedrijf zijnde maar ik erger me er vooral aan dat dit onaangekondigd is gedaan. Ik heb mijn mailtjes er op nagekeken en nergens is er iets van communicatie hierover.

Groet Frank

Post edited by Frank on

4 reacties

• Dennis van den DikkenbergDennis van den Dikkenberg Member Berichten: 50 ✭

Wij hebben hier wel van tevoren een mailing van gehad. Volgens SendCloud de keuze van PostNL. Wij verzenden veel boven de 23 kilo, dus wel even balen.

Vuur & Rook - Europa's grootste Low & Slow BBQ Shop!

www.vuurenrook.nl

• QS86QS86 Member Berichten: 63

Het kwam inderdaad in een mailing voorbij. Het is niet alleen bij Sendcloud, ook bij MyParcel is 23kg het nieuwe maximale gewicht, daarboven inderdaad met een toeslag.

• FrankFrank Member Berichten: 106 ✭

Ik gebruik zelf de PostNL integratie binnen NL omdat de verzendopties in de checkout veel beter zijn qua kosten is het via Sendcloud niks goedkoper. Voor alles buiten NL gebruik ik DPD via Sendcloud. De rede dat ik überhaupt merkte dat dit veranderd was is omdat het heel soms wel eens voorkomt dat PostNL naar het buitenland goedkoper is dan DPD.

Naar Zwitserland (tot een bepaald gewicht) en Italie bijvoorbeeld in de meer afgelegen gebieden.

Ik heb Sendcloud gevraagd hoe het komt dat ik er geen mail over ontvangen heb en of ze kunnen zorgen dat ik in de toekomst wel dit soort mailtjes van ze krijg.

Bedankt voor de info dat jullie er wel een mail van ontvangen hebben alleen raar dat ik die niet heb.

• SendCloudSendCloud Member, Partner Berichten: 1 partner

Hallo Frank,

Begrijpelijk dat de wijziging in staffels vragen bij je oproept. Wij hebben echter al onze klanten een e-mail hierover gestuurd. Ik wil daarom graag uitzoeken waarom dat niet bij jou is gebeurd en er zo voor zorgen dat je in de toekomst wél wordt meegenomen in dit soort mailings.

Zou je mij daarom je shopnaam kunnen geven? Dan kan ik gerichter in je account kijken.

Je mag mij dit ook via de e-mail sturen op: [email protected] (zet mij dan even in de onderwerpregel). Mocht je nog verdere vragen hebben over het verzenden met SendCloud mag je die natuurlijk erbij stellen :)

Alvast bedankt!

^Mike van SendCloud

Log In of Registreer om te reageren.