Pushbird

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 938 

Ik zag zojuist Pushbird voorbij komen, een nieuwe app in de LS appstore.

Heeft iemand hier ervaring mee?

De prijzen lijken mee te vallen en het idee lijkt me wel goed.

Mocht iemand er iets meer over weten dan hoor ik het graag! :-)

Groetjes, Paula

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

13 reacties

• ChichaChicha Member Berichten: 69

Ik ben het aan het uitproberen, maar werkt helaas nog niet goed

Met wat hulp van support werkt het nu goed, alleen op ios nog niet. Maar dat komt er ook aan.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 938 

Dank je wel voor je berichtje!

Hoe moet ik het me een beetje voorstellen? Via de info op de site kom ik er niet echt uit. Het zijn dus gewoon korte berichtjes (pushberichtjes) die je naar klanten stuurt?

Zijn er nog meer opties of enkel pushberichtjes?

www.devrolijkeengel.nl

ja, het zijn net zulje berichtjes die je krijgt van apps op je telefoon. Bijvoorbeeld zoals van H&M. Het gaat inderdaad alleen om pushberichten

Update: we hebben het net zelf geinstalleerd 😊

Allereerst: de support is uitstekend!!! Terwijl ik ermee bezig was kreeg ik een belletje van ze dat ze zagen dat ik ermee bezig was. Er waren wat dingetjes waar ik niet helemaal zeker over was, dus ik was eigenlijk wel blij dat hij (Oliver in mijn geval) even belde. Toen kon hij alles gelijk even uitleggen, heel prettig.

We zijn vooral de laatste tijd veel bezig om meer interactief met klanten te zijn en dit leek me een leuke extra toevoeging. De prijzen vallen me zeer mee! De eerste 200 abonnees zijn gratis. Nu heb ik echt geen idee of we binnen een paar uur of een paar weken of een paar jaar aan 200 abo's zitten, maar dat zullen we wel merken :D Maar daarboven is het 29 euro per maand voor 3500 abonnees. Daar kunnen we voorlopig wel even mee vooruit 😄

Nu is het alleen een kwestie van een paar leuke berichtjes verzinnen 🤨

Ideeën, anyone? 🤣

www.devrolijkeengel.nl
    14 juli aangepast

@Chicha heb jij al berichtjes verstuurd? Hoe werkt het voor jou?

www.devrolijkeengel.nl

Ja, heb al bericht gestuurd. Werkt goed. Goede klikrate ook

15 juli aangepast

Bij ons valt het tegen.... 33 verstuurd, 24 weergegeven en 6 geklikt.

Daar zitten 3 kliks van Johan en mij bij en minimaal 1 of 2 van pushbird zelf. Blijft er nog maar 1 klik ofzo over van misschien een echte klant/bezoeker 🤨

www.devrolijkeengel.nl
  • KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Member Berichten: 91

Hoe zit het met de privacy-regels/Privacy-verklaring?

Moet het worden opgenomen?

Moet er toestemming worden verkregen van de ontvanger voor het ontvangen van dergelijke push-berichten?

15 juli aangepast

@Paula Het zal een beetje trial en error zijn wat voor berichten het goed doen. Vooral emoji's gebruiken doet het goed lees ik overal. Ik had een korting en die doen het ook met nieuwsbrieven altijd wel goed. Jullie hebben wel al veel subscribers!

@KlaasHaarsma er moet inderdaad specifiek toestemming door iedere klant gegeven worden om deze berichtjes te ontvangen.

Wat betreft de privacy/AVG etc daar gaat Johan meer over, daar weet hij meer van dan ik 😋 Ik zal hem vragen.

@Chicha hoe gaat hij nu bij jullie? Gaan jullie er mee door?

Op hoeveel abo's zitten jullie nu? Wij hebben nu 139 abo's. Nog even en dan zitten we op de 200 en vanaf 200 moet je gaan betalen. Ik weet nog niet zeker of we er mee doorgaan. Ook omdat het vrij basic is allemaal (logisch voor gratis tot 200)

We hebben nu ook 4 verschillende onderwerpen toegevoegd om wat meer gerichter te kunnen sturen. Maar ik vind dat het een lage verzend/klikrate heeft. Het laatste bericht is verstuurd naar 104 abo's, het is weergegeven bij (maar) 78 en er is 8 keer op geklikt. Waarvan 2 of 3 door onszelf. We hebben 2 keer met een kortingscode gedaan maar niet gemerkt dat er daardoor iets verkocht is. Ik weet dat je pas met een paar honderd abo's pas echt een beetje een idee krijgt, maar van de meer dan 100 slechts een stuk of 5 "echte" klikken, I don't know. Als we er straks voor moeten gaan betalen weet ik niet of we er mee doorgaan.

Hoe gaat ie bij jullie? En anderen die er misschien mee werken?

www.devrolijkeengel.nl
    6 augustus aangepast

@Chicha ?

We zitten nu op 169 abo's. Nog 31 tot we moeten gaan betalen. Het is voor ons nu het moment om te bepalen of we ermee doorgaan of niet. Ik neig ernaar om het uit te gaan zetten.

www.devrolijkeengel.nl

Veel abo's voor jullie! Ik heb er nu 108. De Click rate is wel echt hoger dan bij mijn nieuwsbrief, dus zeker de moeite waard. Vind alleen de stap naar het betalende level vrij groot, naar 29,95. Er komt binnenkort ook een andere aanbieder die iets schappelijkere tarieven heeft. Ik ben zeker overtuigd dat ik een push notificatie wil gebruiken, maar zou willen dat er een tussenlevel was. Nu ga je van 0 naar 29,95

Log In of Registreer om te reageren.