storing backoffice

aresthoarestho Member Berichten: 40

goedemorgen, wij kunnen onze backoffice niet in wegens server error, hebben hier meer mensen last van?

<1

54 reacties

• Alex LeistraAlex Leistra Member Berichten: 84

Het is weer helemaal mis. In ons mollie account zie ik ook diverse betalingen staan van vanochtend , maar lightspeed zegt dat er geen bestellingen zijn.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 236 moderator

Wij ondervinden dit zelf op dit moment ook, jullie zijn niet de enige. Ons development team kijkt er meteen naar en updates zullen volgen via https://status.lightspeedhq.com/

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • RonaldRRonaldR Member Berichten: 5

Hier hetzelfde, er komen bestellingen binnen, maar in Lightspeed zie ik niets staan...

• Albert_WubsAlbert_Wubs Member Berichten: 85 ✭

inmiddels gemeld bij support. storing is bekend en men werkt er aan.

Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 187 ✭

Ook gemeld. Het gehele development team is ermee bezig werd me verteld.

1 collega kon nog inloggen, maar is inmiddels ook uit het systeem gegooid.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 236 moderator

Zojuist hebben we ondervonden dat je kan inloggen wanneer je het vinkje "Houd me ingelogd" aanvinkt. Je kan in de backoffice niet alle acties uitvoeren (product opslaan gaat bijvoorbeeld niet). Maar een order bekijken en 1 individuele factuur uitprinten lukte me wel (export nog niet geprobeerd). Hopelijk helpt dit jullie alvast, zo lang we werken aan de echte oplossing!

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

@Maartje ah, super. Overigens zie ik wel dat er geen recente bestellingen binnenkomen (ik heb een testbestelling gedaan en deze komt niet in het overzicht te staan).

Update: er komt net een nieuwe order in het overzicht van 09.00 's ochtends

De statuspagina wordt momenteel geüpdate naar Monitoring, wat betekent dat de oorzaak is gevonden en is opgelost. Op dit moment kun je weer inloggen en ook exports werken weer. Wanneer er meer details zijn, zal er nog een bericht gedeeld worden.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
  • Bas van LeeuwenBas van Leeuwen Member Berichten: 20

Daar gaan we weer :(

Whoops! Our bad.

500 INTERNAL SERVER ERROR

Our servers are having some hiccups, we are trying to fix this as soon as possible.

Hi @Bas van Leeuwen, op dit moment krijg je deze melding waarschijnlijk bij het bewerken van een thema. Dit wordt as we speak gefixt!

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
  • Bas van LeeuwenBas van Leeuwen Member Berichten: 20

Hi @Maartje,

Klopt inderdaad.

@Bas van Leeuwen je kan er nu weer in!

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

Gaat weer de verkeerde kant op, kan niks meer in de BO en front is erg traag. weer storing?

085-78 46 963

Niet alleen de bo , aan de voorkant ook , afbeeldingen laden niet meer ,en alles zeer traag.

Hier https://status.lightspeedhq.com/ staat dat alles normaal is maar dat is het in geen geval. @Maartje wat is er aan de hand? ik kan geen foto's meer uploaden en als ze na lang wachten wel geüpload zijn, is de afbeelding niet zichtbaar aan de voorkant.

085-78 46 963
  • Danny PelgrimsDanny Pelgrims Member Berichten: 2

Krijg ondertussen veel mails binnen van klanten dat de webshop traag is en geen (of traag ) afbeeldingen geladen worden.

Is niet leuk als klanten vermelden elders te kopen

• ChichaChicha Member Berichten: 69

En hebben jullie dan al gebeld en een ticket gelogd?

Momenteel is er een vertraging in de connectie met de server waarvan afbeeldingen geladen worden. Hierdoor laden webshops soms langzaam of niet, en het uploaden van afbeeldingen zal inderdaad ook hinder ondervinden.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

Chicha , jij bent de leukste thuis?

Uiteraard zijn ze hier zelf ook van op de hoogte , en als je zelf belt , of een ticket inschiet , dan krijg je hetzelfde antwoord als hier ook uiteindelijk.

Een hoop sorry , en ze kunnen er nooit zelf wat aan doen.

Dus vertel mij aub waar deze reactie op slaat. Het wordt tijd dat ze nu eens echt actie gaan ondernemen , want er is telkens wat , maar er verbeterd gewoon niets.

• FrankFrank Member Berichten: 84 ✭

Hopelijk is het snel opgelost zodat ik weer verder kan werken.

• MatthijsMatthijs Member Berichten: 37

Bij ons ook zeer weinig bestellingen sinds gisteravond.

Wederom een storing wat veel omzet kost.

Wanneer wordt er eens gewerkt aan een structurele oplossing?

• PACEMANPACEMAN Member Berichten: 10

Import/exports zijn ook niet mogelijk. Heel vervelend weer!

• JoriJori Member Berichten: 75

Ik vind het wel lastig. We hebben sinds maart een abonnement bij Lightspeed en komen van CCVshop af. Hoewel het platform een stuk beperkter is hebben wij in 3 jaar nog nooit een storing gehad!

Sinds maart hebben wij inmiddels 13 storingen mogen noteren bij Lightspeed. Heeft niet veel gekost omdat wij pas sinds 28 juni live zijn maar het is begrijpelijk dat ik niet zo heel veel vertrouwen heb in de stabiliteit van het platform.

Jori , toen wij naar lightspeed , voorheen seoshop gingen , was het echt geweldig. Helaas is dit al lang niet meer zo , je had je kunnen inlezen , als ik nu zou beginnen , zou dit het niet worden , google op ze , en je leest geen fijne dingen. Helaas is het niet zo makkelijk weg te gaan , dat kost een hoop tijd , en die hebben we niet momenteel , en dat is de enige reden dat er niet veel overstappen.

De moderators die hier op het forum uitleg geven , zoals hierboven Maartje ook weer , schrijven ook iedere keer hetzelfde en je komt er niet verder mee , ook deze storing is al veel vaker voorgekomen.

Schiet je dan een ticket in met de concrete vraag dat je wilt weten wat er gebeurt om dit niet meer te doen voorkomen , dan krijg je simpelweg geen antwoord , of het antwoord dat dit soort dingen gebeuren. Sinds de overgang naar lightspeed ligt de focus alleen nog maar op retail , en ecom loopt achter de feiten aan. zo liggen de zaken ervoor op dit platform , bezint eer ge begint , want er komt geen verbetering meer hier.

En later vandaag krijg ik weer een telefoontje van ze , want ja , ze houden het hier wel degelijk in de gaten , en dan mag ik weer gaan uitleggen waarom ik me negatief uitlaat en dat het forum hier niet voor bedoeld is. zo zijn ze dan wel weer. In het ergste geval wordt je reactie hier gewoon verwijdert , helaas ook al meegemaakt.

• SoniaSonia Member Berichten: 102 ✭

Ik heb inderdaad een zeer trage site en kan geen pakbonnen in bulk uitprinten. @Maartje , is er al nieuws?

• JoriJori Member Berichten: 75

Tsja, het is niet anders. Het platform qua techniek is wel gewoon beter dan de buren. Ik heb vele jaren ervaring met Magento (ook de overstap naar 2.0), CCvshop en MyShop. Die kunnen helaas niet bieden wat Lightspeed wel kan.

Daarentegen heb ik dus veeeel meer storingen (wat direct geld kost) dan voorheen wat ik uiteraard erg betreur. Het is alleen een afweging, geen storingen en minder functionaliteit of storingen en meer functionaliteit.

Lastig...

• Danny PelgrimsDanny Pelgrims Member Berichten: 2

@Maartje wanneer is het opgelost , Kost ons wel geld en is vooral irritant.

Ben alle problemen van de voorbije jaren beu aan het worden.

Vroeger onder seoshop waren die problemen niet of in ieder geval (VEEL MINDER.)

De exports en pdf-bestanden van facturen/pakbonnen komen inderdaad van dezelfde server. Op dit moment heb ik helaas geen tijdsindicatie wanneer het afdrukken hiervan weer mogelijk is.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
Deze discussie is gesloten.