Handmatige verwerking op factuur pakketjes

RaynetRaynet Member Berichten: 1

Beste mede-ondernemers.

Ik wil toch even een kleine topic starten betreffende de (spook)handmatige verwerking facturering op de verzend facturen van postnl.

Zijn er meerdere ondernemers die hier last van hebben?

Ik doel dan meer op de handmatige verwerking waar er vraagtekens bij komen te staan, of deze terecht berekend zijn.

In mijn geval zijn de langwerpige pakketten 100% het slachtoffer.

Deze vallen in mijn geval binnen een meter, zitten geen signaal-stickers op enz en voldoen in mijn ogen op ieder punt aan de voorwaarden.

Toch kan ik voorspellen wanneer er een handmatige verwerking word berekend.

Met de postverwerker (niet direct postnl) al een eindeloze discussie gehad, en het standaard antwoord........is alles goed aangeleverd...ja alles voldoet eraan.

Van de x aantal pakketten kan ik al voorspellen welk pakket in aanmerking komt voor de handmatige verwerking.

Na het overleg van de foto's word het probleem gewijd aan het feit dat ik plastic hoesjes gebruik voor het verzendlabel en dat deze niet goed gescand kunnen worden door spiegeling.

Ennnn dat het een automatisch proces is bij postnl die dus klakkeloos overgenomen wordt.

Apart want de rest van de zendingen (normale pakjes) ondervinden zeker geen probleem met deze hoesjes.

De halve wereld gebruikt deze insteekhoesjes, en bij mij is het een probleem? no deal!!

Ze blijven erbij dat ik een verzendlabel moet gebruiken die geplakt moet worden zonder insteekhoes.

Gaan we daarna weer een discussie krijgen dat ik inkt moet gebruiken die niet gloss (spiegeling) moet wezen?

In mijn ogen is het onbegrijpelijk... dat ik vooraf al kan zeggen welk pakket het haasje is (fotobewijs) en dat ik geen voet aan de rond krijg in mijn overtuigende bewijs.

Vind dit toch best wel een issue.

Voor bedrijven die ongeveer 5000 pakjes per jaar versturen is het misschien een niksie, maar voor een kleine onderneming vind ik het zeker een storend iets.

Zo word er wel heel makkelijk verdiend door wie dan ook, en je loopt gewoon tegen een dichte deur.

Voordat ik hier verder mee ga wil ik jullie ervaring weten of er meerdere ondernemingen hiermee een probleem hebben.

Ik zeg dank!!!

Fijn weekend allen.

Ray

2 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,094 
    augustus 2019 aangepast

Wij hebben geen problemen met handmatige verwerking gehad, maar zo werden er bij ons jarenlang onterecht NVM kosten (niet correct voorgemeld) kosten op de factuur berekend. Na heel veel gedoe gelijkgekregen dat deze kosten niet berekend hadden mogen worden. Dit kostte een hele lange adem en heel veel doorzettingsvermogen, en zelfs toen nog kreeg ik in eerste instantie niet alle bedragen terug, maar uiteindelijk alles toch tot op de laatste cent teruggekregen. Dus het loont om alvast op je adem te oefenen, want alleen als die heeeel lang is bereik je iets ;)

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JoriJori Member Berichten: 175 ✭

Waarom houd je je vast aan die insteekhoezen? Het klopt namelijk dat deze vaak niet scanbaar zijn en zijn ook niet bedoeld voor verzendlabels maar paklijksten/pakbonnen.

PostNL geeft aan dat je als eerste moet stoppen met deze werkwijze, dan doe je dat toch gewoon? Ik kan je uit eerste ervaring vertellen dat insteekhoezen met daaronder barcodes niet goed werken.

Je geeft aan dat de halve wereld deze hoesjes gebruikt. Met 750 tot 1000 dozen, pallets etc. per jaar die aan onze deur worden geleverd heb ik dit nog nooit gezien, bij geen enkele leverancier. Bij alle leveranciers zit de pakbon in de insteekhoes en de shipping label op de doos.

De enige uitzondering die ik ken is PostNL Cargo maar die werken niet met standaard labels.

Log In of Registreer om te reageren.