Vraagje over labels printen.

Beste mensen, hoe kan ik adres labels direct printen van mijn klanten?

Als ik een order heb die met briefpost weg moet, wil een adres label printen voor op de envelop.

hoe en waar doe ik dat?

9 reacties

• JoriJori Member Berichten: 175 ✭

zover ik heb kunnen vinden... niet.

Dat probleem hebben wij dus ook. Bij ons vorige platform konden we de orders selecteren den dan "export naar Dymo". Hier wordt alleen rekening gehouden met pakketten. Brievenbuszendingen zal je met de hand moeten doen of een export draaien van je orders en dan knippen plakken.

Erg handig, maar niet heus. Lightspeed kent het probleem in ieder geval niet, althans ze konden mij niet helpen.

Als iemand hier het antwoord op weet dan wil ik die heeeeel graag weten.

• QS86QS86 Member Berichten: 63

Indien je Sendcloud gebruikt is dit wel mogelijk.

• HaddocksHaddocks Member Berichten: 114 ✭

Ook via MyParcel kun je zendingen voor brievenbuspost aanmaken

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 153 ✭

Gewoon standaard kan helaas niet. Heb al tijden terug hier met vele al eens over gesproken om gewoon een dymo button naast het verzend adres te hebben. Helaas na aantal jaar is er nog steeds niks hiervoor. Zelfde als het printen van een order waar je 4x voor moet klikken om hem te kunnen printen.🙄

Als je post niet verzend via een parcel bedrijf dan is het dus LS open hebben en Dymo en dan gaan knippen plakken.

• JoriJori Member Berichten: 175 ✭

Het kan misschien wel via MyParcel maar dit is totaal niet interessant. De prijzen van (digitale)postzegels staan echt totaal niet in verhouding tot partijenpost (wat wij dus gebruiken)

• QS86QS86 Member Berichten: 63
    augustus 2019 aangepast

Het kan misschien wel via MyParcel maar dit is totaal niet interessant. De prijzen van (digitale)postzegels staan echt totaal niet in verhouding tot partijenpost (wat wij dus gebruiken)

Ik ben alleen bekend met Sendcloud en daar kost het niets. Je moet dan kiezen voor de verzendoptie: Ongefrankeerd label (briefpost)

Ik plak er daarna een postzegel op of wanneer het naar het buitenland moet een label via digitalepostzegel.postnl.nl .

Je krijgt netjes een label wat je op een envelop kan plakken. Op het label staat vervolgens ook nog eens de Kix-code vermeld, ook je eigen adres staat rechtsboven als afzender vermeld.

Je zou dus in theorie een Sendcloud account kunnen aanmaken, koppeling met lightspeed installeren en alleen daarheen gaan wanneer je labels voor briefpost nodig hebt.

• Styleparts_nlStyleparts_nl Member Berichten: 3

ik merk al... zo iets simpels moet moeilijk gaan.

inderdaad, gewoon een dymo button naast het adres en klaar.

dit gaat me tijd kosten om zo iets simpels lekker omslachtig te gaan doen met knippen en plakken.. ik wil alleen het adres op een dymo hebben en geen zegel..

• HaddocksHaddocks Member Berichten: 114 ✭

Bij MyParcel kun je trouwens ook een ongefrankeerd label printen.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 153 ✭
    augustus 2019 aangepast

Je kan ook adres selecteren en dan rechter muis knop klikken. Dan afdrukken kiezen en dan de dymo selecteren(even instellen dat die mooi past, is eenmalig).

Nadeel is dat je pc de laats gebruikte printer onthoud dus als je weer orders of facturen uit wil printen ben je constant aan het switchen van printers.

Denk dat knippen en plakken nog steeds het snelste werkt. Voordeel in dymo programma zelf is dat je ook je logo erin kan zetten

Log In of Registreer om te reageren.