Kortingscode 1 keer gebruiken op 1 klantaccount

Lightspeed; het genereren van nieuwe unieke kortingscodes is erg intensief voor beheerders, zeker als aanbieders van LS apps geen optie in hun API hebben om automatisch nieuwe kortingscodes te genereren.

Kunnen jullie niet als extra optie opnemen dat een kortingscode ten hoogste X keer kan worden gebruikt op 1 klantaccount? Dan hoeven er namelijk niet telkens nieuwe unieke codes te worden gegenereerd.

Ik bedoel dus niet het aantal keer dat een code een max aantal keer kan worden gebruikt; dat heeft namelijk geen zin.

4 reacties

• PaulaPaula Berichten: 879 Member, Beta tester 
    10 augustus aangepast

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet snap wat je precies bedoelt...

Deze 2 zinnen lijken elkaar tegen te spreken:

Kunnen jullie niet als extra optie opnemen dat een kortingscode ten hoogste X keer kan worden gebruikt op 1 klantaccount?

Ik bedoel dus niet het aantal keer dat een code een max aantal keer kan worden gebruikt; dat heeft namelijk geen zin.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • PaulaPaula Berichten: 879 Member, Beta tester 

@Paardensupplementen ik kreeg net van Johan te horen hoe je het waarschijnlijk bedoelt: dat 1 kortingscode door alle klanten gebruikt kan worden, maar dat iedere klant hem maar 1 keer kan gebruiken, klopt dat?

In dat geval: je hebt helemaal gelijk dat dat handig zou zijn!! Helaas nog niet mogelijk, en ik weet niet of LS hier echt prio aan zal geven. Maar het zou inderdaad heel handig zijn.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JanneDeVosJanneDeVos Berichten: 9 Member

Maar het is toch mogelijk om via de API kortingscodes te genereren?

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Berichten: 15 Member, Lightspeed Staff Lightspeed

@Paardensupplementen Momenteel is deze specifieke functie niet mogelijk binnen ons systeem. Een beperkt aantal merchants hebben deze wens eerder bij ons doorgegeven, we hebben hier dus wel een idee voor openstaan. 

Op dit moment heeft dit idee echter geen prioriteit, mogelijk dat we hier in de toekomst wel ruimte voor hebben.

Als alternatief kun je via de backoffice kortingscodes in bulk aanmaken, daarnaast zijn er in onze app store een aantal apps te vinden die persoonlijke kortingscodes aanmaken: https://services.webshopapp.com/login/?redirect=/store/apps?query=discount+code.

Tot slot klopt het dat kortingscodes aan te roepen zijn via de API zie: https://developers.lightspeedhq.com/ecom/endpoints/discount/.

Hopelijk heb je iets aan deze alternatieven. 

Log In of Registreer om te reageren.