Product met voorraad wel zichtbaar, maar niet verkoopbaar zetten.

We hebben een fysieke winkel gekoppeld aan de webshop (allen Lightspeed). Nu wil ik een product dat op voorraad is wel zichtbaar laten zijn in de webshop, maar niet de mogelijkheid bieden om deze via de webshop te kopen. Ik heb een aparte tekst gemaakt in de levertijden dat dit product alleen beschikbaar is in de winkel.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Mvg. Twan

www.bijzonderdesignstore.nl

5 reacties

• PaulaPaula Berichten: 879 Member, Beta tester 
    22 augustus aangepast

Je kunt een artikel in gaan en dan bij het kopje voorraad "te koop bij gebrek aan voorraad" uitschakelen.

Als de voorraad dan op 0 staat is het wel zichtbaar maar niet te koop.

Sorry, niet goed gelezen.... je wilt een artikel dat WEL op voorraad is niet te koop aanbieden.

Als het niet te koop mag zijn in de webshop moet je de voorraad eigenlijk gewoon op 0 zetten, anders zal het altijd te koop zijn. Maar wellicht dat je dan in de knoop komt met de retail voorraad? Wij hebben zelf geen retail winkel dus ik weet niet hoe het daarmee zit.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • HaddocksHaddocks Berichten: 103 Member ✭

Ik heb me hier niet in verdiept, omdat het op mij niet van toepassing is. Maar misschien kun je een verzendmethode aanmaken met "ophalen in winkel". Als je dan een abnormaal hoog gewicht kiest voor dat product, dan zorg dat deze alleen maar mogelijk is voor "ophalen in winkel"

• FrankFrank Berichten: 70 Member ✭

Je kan bij voorraad en varianten ook een minimum aantal zetten wat je op voorraad wilt hebben. Je moet dan het minimum aantal hetzelfde zetten als de werkelijke voorraad. Op de website zal de voorraad bij het product dan wel op 0 staan. Uiteraard moet je de status van het product bovenaan op altijd zichtbaar zetten. Je kan vervolgens bij instellingen een levertijd aanmaken "alleen beschikbaar in de fysieke winkel"

Als je wilt dat bij het product op de site wel de beschikbare voorraad in de fysieke winkel wordt weergegeven maar dat het niet besteld kan worden zou ik geen oplossing weten. Het lijkt me ook niet wenselijk ook dat wel zo te willen hebben.

• TwanHurkmansTwanHurkmans Berichten: 2 Member

Dank voor de reacties. Ik heb inderdaad de minimum aantal op voorraad aangepast en een levertijd aangemaakt met de juiste tekst.

• Dave0701Dave0701 Berichten: 87 Member

Nadeel is dat mensen niet lezen of kijken en het artikel gewoon in winkelwagen droppen en betalen.

Manier van Haddocks zou beter zijn denk. Ook nog wel natuurlijk de tekst erbij laten staan dat het een afhaal artikel is.

Log In of Registreer om te reageren.