check out pagina

EviEvi Member Berichten: 4

Er zijn mensen op mijn site die producten in hun winkelmandje steken en dan doorklikken naar de check out pagina maar toch krijg ik geen bestellingen.

Wil iemand eens kijken of er iets mis is met de check out pagina?

https://www.boulana.be

6 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,134 

Er is (voor zover ik nu kan zien) niet te zien op je site wat de verzendkosten zijn. Er staat alleen gratis verzending boven 30 euro. Om te weten wat de verzendkosten zijn moet je iets in je mandje zetten en een aantal stappen verder gaan. Ik vond de verzendkosten echt niet makkelijk te vinden, ik keek er eerst een paar keer overheen. Als ze 6 euro te duur vinden dan kan het zijn dat ze daarom afhaken. Maar dat kan een reden zijn dat mensen wel artikelen in hun mandje zetten.

Ik zou aanraden om de verzendkosten duidelijk te vermelden, niet alleen in het winkelmandje.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • SoniaSonia Member Berichten: 117 ✭

Eens met Paula, en nog een tip: Een Verzenden & Retourneren pagina, waarin je duidelijk uitlegt wat de kosten zijn, wanneer je verzendt, het retourbeleid, enz. Ik merk dat die pagina in mijn shop goed wordt bezocht. Succes!

• EviEvi Member Berichten: 4

Dankjewel voor jullie antwoord, dat kan inderdaad de reden zijn waarom ze afhaken

• FrankFrank Member Berichten: 107 ✭

De bovenstaande adviezen zijn natuurlijk zeker belangrijk maar het is nog veel belangrijker om er eerst voor te zorgen dat de informatie op je website wettelijk correct is. Ik kan zo wel een paar dingen voor je opnoemen.

1. Algemene voorwaarden pagina die klopt. Wat er nu staat is echt niet goed genoeg
    2. Verzend en Retour pagina
    3. Privacyverklaring volgens de AVG
    4. Contactgegevens in de footer

Op dit moment is mijn advies om bij Instellingen - Geavanceerd de demobar aan te zetten. De website is op dit moment gewoon echt nog niet klaar om iets te gaan verkopen. Je zult hier eerst iets aan moeten doen. Doe je het niet kun je in het meest erge geval zelfs tegen boetes op gaan lopen.

Je zult als je zo door gaat echt wel eens wat verkopen maar de meest consumenten zullen het zo niet vertrouwen.

• MarkMark Member Berichten: 100 ✭

Wat ik je adviseer zou zijn: ga met een partij zoals WebWinkelKeur in zee. Naast dat zij reviews verzamelen voor jouw webshop/service zorgen, zijn ze een Keurmerk dat alleen maar shops toelaat als ze voldoen aan bepaalde voorwaarden. Zij kunnen je helpen om veel dingen zoals Algemene Voorwaarden duidelijk op te zetten en geven heldere instructies op het gebied van verzenden + retourneren.

Er zijn ook andere Webwinkel keurmerken waar je naar kunt kijken. Je betaalt er wel een bijdrage voor, maar ik vind het een van de meest logische stappen om te nemen als webshop. Ze bemiddelen ook nog eens bij klachten.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,134 

Goed advies van @Mark! 👍️

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Log In of Registreer om te reageren.