app voor bol.com

MarjoleinvermeerschMarjoleinvermeersch Berichten: 9 Member

Hallo,

wij zijn zakelijk verkoper op bol.com en nieuw bij Lightspeed. Welke app raden jullie aan om Lightspeed te linken aan Bol? We hebben een 250-tal producten.

Ik lees hier enkel berichten over Channable, en die gaan dan vooral over een grote prijsstijging. Andere opties voor een kleine shop?

11 reacties

• ChichaChicha Berichten: 60 Member

effect connect

• Bas van LeeuwenBas van Leeuwen Berichten: 19 Member

Wij werken met Channable met ruim 20.000 producten en als er problemen zijn wordt je snel geholpen. Ook stellen ze je eerste kanaal gratis in.

Als je het pakket tot 500 producten neemt betaal je 29 euro

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden ✭ Berichten: 103 Member, Beta tester ✭

Ik werk nu twee maanden met ESS, en ben er zeer tevreden over.

https://www.ess.nl/nl

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • JohanJJohanJ  Berichten: 161 Member 

Wij werken al een paar jaar met E-ss voor Marktplaats en Google Shopping en hebben heel goede ervaringen met ze.

• StaalkabelstunterStaalkabelstunter Berichten: 10 Member
    3 september aangepast

Channable is een goede partij.

Maar om onder aan de streep iets over te houden bij Bol, moet je woekermarges kunnen hanteren. Bij een normale marge, en Bol weet redelijk waar dat ligt, gaat de helft naar het dikke nooit-genoeg-mannetje. En van de andere helft mag je de verpakkingsmaterialen, verzending en risicos op je nemen.

Blogt regelmatig op Parebel.nl/webshop
  • MarjoleinvermeerschMarjoleinvermeersch Berichten: 9 Member

@Staalkabelstunter, ik weet dat verkopen op bol geen sinecure is. We doen het ondertussen al een paar jaar en het blijft inderdaad verschrikkelijk moeilijk om er iets aan over te houden. Al was het maar omdat er regelmatige nieuwe verkopers bij komen die nog niet door hebben dat er ferme marges moeten genomen worden en die zwaar onder de prijs gaan waardoor onze producten niet eens online komen.

Maar dat neemt niet weg dat het voor een selectie van ons gamma wel werkt en dat het nu een hele klus is om de voorraad e.d. dubbel te beheren (webshop en bol).

• JoriJori Berichten: 47 Member

Dat blijft mij sowieso verbazen. Sommige begrijpen ook niet dat de prijs in de btw is qua bemiddelingsbijdrage en ze zijn ervan overtuigd dat ze wat overhouden. We hebben afgelopen jaren meerdere verkopers gehad die dus elk product met verlies verkochten en ze dachten serieus dat ze geld aan het verdienen waren.

Je moet helaas behoorlijke prijzen hanteren op Bol.com om nog maar wat over te houden en het is soms echt euro werk.

• MarkMark ✭ Berichten: 61 Member ✭
    4 september aangepast

Wij zijn sinds een aantal maanden gestopt met Bol.com. Wij hielden gemiddeld minder dan € 2,00 per pakketje over aan Bol.com orders. (Als je verzendkosten, verpakkingsmateriaal, koppelingskosten zoals Channable en natuurlijk de aanzienlijk dikke bijdrage die Bol zelf rekent er af trok)

Nu missen we zo'n €1000 - €2000 omzet per maand, maar ik heb ook minder werk (minder orders, maar er kwamen ook meer retouren via Bol) en minder vaste kosten. Ik mis de omzet in de cijfers, maar het onderneemt een stuk prettiger zonder Bol. Sorry Bol!

Wat ik wil zeggen: bezint eer ge begint! Je verkoopt met name de producten waar je de goedkoopste in bent (of uniek) en dat zijn meestal de producten met al een lagere marge. Ik weet zeker dat ik ook pakketten heb verstuurd waar ik alleen maar verlies op draaide. Tsja, dat is geen ondernemen vind ik.

• FOOFOO  Berichten: 616 Member 

Wij hebben BOL alleen "gebruikt" om aantallen te kunnen draaien bij het starten van de shop. Toen de shop goed begon te draaien, snel gestopt met BOL, want daar word je inderdaad niet vrolijk van!

Weinig tot geen marges, lang wachten op je geld, veel te veel retouren, idiote voorwaarden, etc..

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • RoykRoyk Berichten: 19 Member

@Mark Helder, ik ben pas begonnen met het verkopen op bol.com. Ik ben een hele kleine speler en mijn producten zijn uniek. De marge is best okay voor mij. Maar op een 1 of andere manier werkt het verkopen minder comfortabel. Zo was er recent iemand die een bericht naar me had gestuurd. Ik heb dit niet opgemerkt. Na een paar dagen neemt Bol.com dit over en kreeg ik een waarschuwing. Mijn score keeperde direct naar achteren en dat met 1 tot 3 bestellingen per maand. Zie dat maar eens te herstellen. Ik zie het als een extra webshop waar ik mijn producten zo inhang en is iedere verkoop meegenomen. Maar ik begrijp heel goed dat het 'hufter gedrag' van bol.com klanten velen een doorn in het oog zijn. Ik heb bizarre verhalen gehoord van ondernemers die op bol.com hun spullen verkopen. Andere spullen retour sturen en zelf het nieuwe materiaal houden. Je staat met de rug tegen de muur. Klant heeft altijd gelijk.

• MarjoleinvermeerschMarjoleinvermeersch Berichten: 9 Member

Hallo allemaal,

dankjewel voor jullie feedback. Hierdoor heb ik nog eens een doorgedreven kosten-batenanalyse gemaakt en beslist bol.com te laten uitdoven. De voorraad die we specifiek op bol verkochten (niet koffie-gerelateerd) en niet op de eigen shop, wordt uitverkocht en niet aangevuld. De 'investering' van een bijkomende app doen we niet. Wat vrij komt aan marge en tijd zullen we inzetten voor de eigen shop, seo optimalisatie en advertenties.

De marges op bol zijn er gewoon niet. Of het gaat om producten die heel traag roteren zoals bij @Royk, en dan wordt het moeilijk rendabel op een andere manier.

Jullie hebben me geholpen bij dit denkproces, dus dikke merci.

Marjolein

Log In of Registreer om te reageren.